Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Miernik zużycia paliwa do Opla Astry na 89C4051

s_ice 13 Sty 2007 23:32 12477 66
  • #61 13 Sty 2007 23:32
    s_ice
    Poziom 14  

    No niestety jestem zielony w tych sprawach dlatego pytam jak to powinno wyglądać. Program napisałem sam i działa dobrze jedyny problem to ten nieszczęsny wtryskiwacz. Elektronikiem nie jestem, bo nie mam takiego wykształcenia, ale złożenie układu nie jest dla mnie jakimś problemem.

    Więc masę pociągnę z komputerka, a linia z diodą jest po plusowej stronie.

  • #62 16 Sty 2007 16:31
    s_ice
    Poziom 14  

    Masę poprowadziłem bezpośrednio z komputerka i wskazania stały się stabilne na biegu jałowym pokazuje 31ms czas wtrysku i nie skacze jak przedtem to się zdarzało. Niestety problem przy hamowaniu silnikiem jest nadal i nie wygląda to na przypadkowe zakłócenia, bo te wartości są zawsze takie same i zależne od prędkości obrotowej silnika. Podmieniłem więc układ przy wtrysku na taki, co przed transoptorem ma rezystor i mostek Gretza na diodach 1N4148, po podłączeniu na biegu jałowym komputerek pokazał około 54ms czas wtrysku, to jest trochę dziwne, wygląda to tak jakby na przewodach wtryskiwacza były zmienne napięcia. Proszę o to ,aby ktoś mi to wytłumaczył ,a nie pisał postów typu że nic nie wiem, prawdą jest że nie wiem i dlatego pytam na forum bo od tego chyba jest.
    Pozdrawiam.

  • #63 16 Sty 2007 19:24
    MAREK74
    Poziom 20  

    wiesz jakie zjawiska wystepują przy włączaniu i wyłaczaniu elementów indukcyjnych ?

  • #64 17 Sty 2007 15:04
    s_ice
    Poziom 14  

    Mniej więcej wiem, więc to by tłumaczyło to odwracanie biegunów. Ja pozostałem przy moim pierwszym układzie dopasowania czyli na dwóch diodach rezystorze i transoptorze.

    Czyżby nie dało się odczytać poprawnego czasu wtrysku pobierając informacje z wtryskiwacza a nie jednostki sterującej?

    Właśnie pomyślałem o czymś takim, iż te milisekundy co pokazuje podczas hamowania silnikiem to zakłócenia od np. przewodów zapłonowych które zapalają diodę transoptora(jeśli to możliwe w ogóle),może po prostu dałem za mały rezystor przy transoptorze bo pozostałe wskazania chwilowego spalania wyglądają dość realnie. Przecież musi być jakiś sposób.

  • #65 17 Sty 2007 21:05
    MAREK74
    Poziom 20  

    nie pozostaje ci nic innego jak oscyloskop podłączyć i zobaczysz co jest grane

  • #66 20 Sty 2007 13:11
    s_ice
    Poziom 14  

    Niestety nie mam oscyloskopu aby sprawdzić przebieg. Ale spróbowałem podpiąć się w inny sposób pod wtryskiwacz. Sposób przedstawiam na rysunku poniżej. Po takim podpięciu wskazania zmalały i na biegu jałowym pokazuje 24ms a nie tak jak przedtem około 34ms. Podczas hamowania silnikiem wreszcie pokazuje 0ms więc raczej dobrze się wpiąłem. Przy wtryskiwaczu wpiąłem się w przewód niebieski (masa-sterowanie wtryskiem).

    Przeprowadziłem również taki test ,jadąc 60km/h na 5biegu wcisnąłem pedał w podłogę i spalanie wzrosło z około 5,5L na 8,5L może tak ma być ale porównywałem to do wskaźnika w Fiacie Tipo 1.6 który miał taki ekonomizer wskazówkowy i w takiej samej sytuacji wskazówka wychylała się na MAX co oznaczało dużo więcej niż 8L. No chyba że ten w Tipo działał w inny sposób. Ale to tylko moje spostrzeżenia i nie trzeba tego komentować.

    Teraz pozostał mi tylko niewielki problem do rozwiązania. Po wyłączeniu silnika mój komputerek odbiera stan wtryskiwacza jako otwarty i zlicza cały czas paliwo które w rzeczywistości nie leci, ale po włączeniu zapłonu znów pokazuje zero przy jeszcze nie odpalonym silniku. Czy wystarczyłoby kasować licznik czasu wtrysku przy każdym załączeniu zapłonu i od tego momentu zliczać czasy ( rozwiązanie programowe)?

    No i czasami resetuje mi się procek przy odpalaniu silnika albo np. jak włączę wycieraczki szczególnie jak jest niska temperatura na zewnątrz.

  • #67 17 Paź 2007 12:18
    sitec
    Poziom 13  

    s_ice jaki zastosowałeś transoptor?? VCC -zasilanie 12V??? R1 i R2 ile wynoszą???