Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Miernik zużycia paliwa do Opla Astry na 89C4051

06 Lis 2004 18:58 12615 66
  • Poziom 14  
    Witam.
    Na początku od razu zaznaczę ,iż zamierzam dopiero rozpocząć naukę programowania mikrokontrolerów więc jestem totalnym laikiem. Na forum było już sporo mówione na ten temat, ale zawsze robiło się to bardzo skomplikowane bo każdy chciał dodawać różne bajery i wreszcie nic z tego nie wychodziło.

Mój problem polega na tym, że chciałbym wykonać miernik tylko zużytej benzyny w moim samochodzie (jako dodatek chwilowe spalanie tylko w litrach na godzine). Bez żadnych udziwnień jak LCD dotykowy czy inne ,jak dla mnie niepotrzebne dodatki.

Samochód jest na wtrysku jednopunktowym i nie mam przetwornika drogi na impulsy (ale do tego chyba nie będzie mi potrzebny).

Potrzebuje pomocy na każdy temat, jaki zastosować kwarc, jakie kondensatory i inne potrzebne podzespoły do działania. Końcowy projekt ma pokazywać wyniki na oryginalnym wyświetlaczu Opla (DID) przez I2C (sygnał nie koliduje z radiem bo wmontowałem inne, bez obsługi I2C).

Podstawową zasadę obliczania mniej więcej znam, zliczać czas trwania otwarcia wtryskiwacza (sygnał z niego trzeba odizolować chyba transoptorem). Nie wiem jak to zaimplementować bo jeszcze nie znam języka i który będzie lepszy Bascom LT Demo czy Keil uVision2 Demo. Na początku (do testowania) wyniki można wyświetlać za pomocą diody, która będzie migała w zależności od wyniku np. czas 345ms ? 3 mignięcia ,odstęp 2sekundy ,4 mignięcia, odstęp dwie sekundy, 5 mignięć.

Za wszelkie informacje będę wdzięczny.
  • Computer Controls
  • Poziom 25  
    ja bym do pomiaru zużycia zastosował raczej jakiś czujnik przepływu. Procesor by mierzył drogę i ilość paliwa dostarczonego do silnika. Jako procesor polecałbym jakiś z rodziny avr. jak jeszcze jakieś pytania to pisz.