Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja RTV w mieszkaniu

26 Kwi 2011 11:55 4623 5
  • Poziom 9  
    Witam,
    od razu mówię, że nie znam się na tym więc jeśli zadam jakieś głupie pytanie to mimo wszystko proszę o wyjasnienie ;)
    Rzecz jest następująca: mieszkanie w bloku, trzy pokoje. W pokoju nr 1 znajduje się gniazdko RTV (nr 1) (dwa wyjścia: jedno TV i jedno Radio). Mam zamiar zamówić "kablówkę", która będzie świadczyła mi usługi w postaci sygnału TV i internetu. Chciałbym tak rozprowadzić instalację, aby:
    - zlikwidować istniejące gniazdo RTV nr 1 i przenieść je w miejsce nr 5,
    - po drodze chciałbym rozdzielić sygnał za pomocą splittera nr 2 do pokoju nr 2 oraz splittera nr 3 do pokoju nr 3, a także zamontować gniazdko do internetu nr 4,
    - zamontować gniazda RTV nr 6 i 7 odpowiednio w pokojach nr 2 i 3.

W związku z powyższym wg mnie potrzebuję następujące rzeczy:
    - przewód koncentryczny około 20mb,
    - dwa splitery,
    - gniazdo przelotowe z wyjściem danych,
    - dwa gniazda końcowe RTV (jedno jest istniejące).

I teraz moje pytania:
    1. Czy instalacja jest zaprojektowana poprawnie?
    2. Czy lista rzeczy jest pełna (czy nie będę potrzeboać jeszcze jakiś innych urządzeń o których nie mam pojęcia)?
    3. Jakie powinny być spliterry, jakimi parametrami powinny się charakteryzować?
    4. Jakie powinno być gniazdko przelotowe z wyjściem na dane, jakimi parametrami powinno się chcarakteryzować?
    5. Jaki powinien być przewód koncentryczny, jakimi parametrami powinien się charakteryzować, aby sygnał w każdym z pomieszczeń był dobry?
    6. Czy w przypadku takiej instalacji (mając cyfrowy i analogowy sygnał od nadawcy) po podłączeniu dekodera w dowolnym z pomieszczeń będę mógł odbierać sygnał cyfrowy, a bez dekodera sygnał analogowy?