Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 124 320 E Coupe swieci abs

dekoderx 26 Apr 2011 17:42 6999 20
  • #1
    dekoderx
    Level 11  
    Witam !!! Mam problem z abs`em w Mercedesie w124 e320 coupe, kontrolka swieci cały czas. Szukałem tego srebrnego przekaźnika i mam tylko jeden który ma w sobie trzy przekaźniki i bezpiecznik na sobie. Po wyjęciu bezpiecznika przestaje działać jeden z przekaźników a po wyjęciu przekaźnika auto nie zapala. Więc nie wiem czy przy tym silniku to jest ten przekaźnik od abs`u. Jak wyciągam sam bezpiecznik to kontrolka abs na liczniku swieci bardzo jasno a po włożeniu go znowu trochę ciemniej. Bezpiecznik nie ma wpływu na pompę paliwą ale po wyjęciu przekaźnika auto nie pali. Gdzie dalej szukać
  • #2
    tomek70
    Level 21  
    Sprawdż oporność czujników. Przednie ok. 700 ohm , tylni ok. 900 ohm.
  • #3
    dekoderx
    Level 11  
    Przednie czujniki są ok a tylni sprawdzę jutro. Ale chyba też będzie ok. Zmieniłem pompę i komputer abs i dalej jest to samo.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    dekoderx
    Level 11  
    Rozebrałem ten przekaźnik i nic złego w nim chyba nie ma po zapaleniu auta wszystkie trzy przekaźniki się załączają i na styku numer 7 pojawią się +12 volt na trzech kablach które wchodzą do wiązki abs`u. Po wyjęciu bezpiecznika 15A napięcie na styku nr 7 znika.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    dekoderx
    Level 11  
    Na pompie są dwa przekaźniki jeden czarny drugi srebrny oba wymieniłem
  • #8
    tomek70
    Level 21  
    Kostkę od tylnego czujnika masz pod tylnym siedzeniem. Sprawdż połączenia masy.
  • #9
    dekoderx
    Level 11  
    Chyba będę musiał się poddać bo nie mam już pomysłów. Dzisiaj wymieniłem na nowy ten przekaźnik z bezpiecznikiem i nic to nie dało, więc pojechałem i przywiozłem nowe czujniki przednich kół i dalej nic podmieniłem znowu komputer abs,u na inny, podłączyłem inna pompę abs`u i dalej nic, zmierzyłem czujnik od dyfra i pokazał 700 omów. Mam jeszcze na tylnych wachaczach takie wyłączniki co też idą do tej kostki pod tylną kanapą. Tylko abs jest wpięty pod styk E a te wyłączniki od wachaczy pod C. Numer tych wyłączników to 1295401244
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wpadłeś na pomysł, żeby zamiast wydawać krocie na części i wkładać w to własny czas, podłączyć dobrą diagnostykę, powinien sam powiedzieć co go boli.
  • #11
    dekoderx
    Level 11  
    Tu nie chodzi o czas tylko o satysfakcję jakby się udało naprawić samemu. A co do części to wszystkie mam za darmo od kolegi co handluje częściami do Mercedesa. Teraz pewnie pojadę do fachowca, tylko coś mi się wydaje że nie będzie to taka prosta sprawa.
  • #12
    Gżehó
    Level 21  
    Okablowanie czujników też sprawdzone?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    dekoderx
    Level 11  
    Nie mam ASR tylko sam ABS. Jak hamuje to normalnie blokuje koła, ABS nie działa. Dziwne to jest bo sprawdziłem chyba wszystko co mogłem sprawdzić. Co do diagnozy to byłem kiedyś z innym w124 300d u gościa w Boschu i miał taki tester do którego wpiął wtyczkę z kompa od abs do swojego testera. Kazał mi zapalić silnik nacisnąć hamulec potem coś tam po naciskał pedał hamulca sam wpadał w podłogę i się podnosił tak jakbym jechał i ostro hamował. Potem stwierdził że układ jest sprawny więc czujniki wiązka jest ok. Więc został do sprawdzenia komputer abs,u albo jego zasilanie. Okazało się wtedy że miałem spaloną cewkę w tym srebrnym, przekaźniki za akumulatorem. Dlatego wydaje mi się że będzie w stanie znalaść usterkę.
  • #15
    fastforward
    Level 13  
    Sprawa jest prosta , sprawdź czujniki ABS-u w kołach , częstym przypadkiem jest brud lub porostu ze starości już są zużyte . Najpierw je wyczyść dokładnie jeśli to nie pomoże kup nowe i będzie działało :) . Ja miałem to w swoim po dokładnym umyciu wszystko wróciło do normy :)
  • #16
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Kolego, czytaj co wyżej. Czujniki zmienił. Do tego, gdyby to była ich wina, kontrolka zapaliłaby się po ruszeniu a u niego świeci się już po uruchomieniu silnika.
  • #17
    lawa82
    Level 10  
    Witam, mam w124 [e-klasa kombi 3,0d] i problem z abs-em. Nieraz zaświeca się ale abs działa. Rano odwożę syna do szkoły i wracam do domu[ok 3km], nie zaświeci się. W domu jem śniadanie i jadę do pracy, prawie zawsze sie świeci, pod samą pracą gaśnie[ok 2km], po robocie jak jeżdżę to różnie z tendencją na niezapalanie. Dodam że nieraz działa bardzo szybko[załącza sie z minimalnego hamowania] tak jakby na pierścieniu była rdza. Co to morze być?
  • #18
    stanleym126
    Level 19  
    Mogą być zimne luty na srebrnym przekaźniku, uszkodzony przewód od czujnika przednich kół z reguły koła prawego. Jak masz ASD to można sobie wybłyskać zapisane w sterowniku błędy.
  • #19
    Dziarski Hank
    Level 33  
    stanleym126 wrote:
    uszkodzony przewód od czujnika przednich kół z reguły koła prawego


    Wtedy kontrolka nie gasła by sama z siebie, dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika

    lawa82 wrote:
    Nieraz zaświeca się ale abs działa


    W takim razie masz zamienione żarówki w liczniku - konkretniej, abs z kontrolką oświetlenia zewnętrznego, któraś żarówka ci nie "łączy". Wypnij którąś celowo i zobacz, co ci się zaświeci na zegarach. Czy ABS czy kontrolka żarówek.
  • #20
    lawa82
    Level 10  
    Żarówki na desce są ok. Jak przepaliła sie żarówka od podświetlania tablicy rejstracyjnej to świeciła się inna kontrolka.
  • #21
    lawa82
    Level 10  
    Jak wyciąłem srebrny przekażnik to na desce paliła sie kontrolka srs i nie działał obrotomierz, abs-u też nie było. Najwidoczniej na desce są zamienione lampki absu z poduszką. Więc dlaczego poduszka raz się świeci a raz nie?