Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot expert 2.0 hdi nie pali jak jest ciepły gasnie w trasie

slebeg 27 Apr 2011 09:19 6104 6
  • #1
    slebeg
    Level 8  
    Witam
    Nie dawno zakupiłem Peugeota experta 2,0 hdi ,w czasie jazdy zapalała się kontrolka silnika i tracił moc po wyłączeniu i ponownym rozruchu wracał do normy , kontrolka gasła później. Kolejnym mankamentem było odpalanie ,jak był zimny kręcił w miarę ale gdy był rozgrzany trwało to nawet do 30min , w końcu wysiadł silnik wymieniłem na używany ale problemy się nie skończyły a doszedł nowy ,w czasie jazdy gaśnie i to także jak jest ciepły i zapala się kontrolka silnika (wrażenie tak jak by odcięło mu paliwo ) czy ktoś może mi cos podpowiedzieć ,u mnie mechanicy nie mają pojęcia
  • #2
    slebeg
    Level 8  
    Witam , problem z odpalaniem znikł po wymianie wtrysków ale mam kolejny , mój exspert traci moc , przy predkosci 100 km\h nie chce iść dalej wygląda tak jakby była to wina turbo ale mam ją wymienioną , na komputerze pokazuje błąd 0110 . Pomocy
  • #3
    adikrakow
    Level 13  
    zawór sterujący turbiną sprawdź
  • #4
    goethe2
    Level 10  
    SPRAWDZ PAMIĘC EPROM KALKULATORA WTRYSKU, MOŻE CZUJNIK OBROTÓW SILNIKA, ALBO NAPIĘCIE KONDENSATORA, PRZYCZYM MOŻE BYĆ WIELE ALE JAK GAŚNIE TO SPRAWDZIĆ TO PODSTAWA.

    Dodano po 2 [minuty]:

    CHYBA, ŻE SILNIK PRZESZEDŁ W TRYB AWARYJNY TO INNA BAJKA
  • #5
    slebeg
    Level 8  
    dzieki za podpowiedzi ,może to was naprowadzi co boli moje auto, jak wczesniej pisałem auto traci moc obroty dochodza do 3000tys i dalej nie idzie uczucie jakby odcielo paliwo,w trakcie jazdy czasami jest wyczuc ze auto ciągnie dobrze lecz pochwili dalej jest spadek mocy. jestem na jutro umówiony z elektrykiem, brak u nas fachowca od takich silników , jeszcze jedno co to jest tryb awaryjny?
  • #6
    goethe2
    Level 10  
    JEST OK 10 USTEREK GŁÓWNIE ELEKTRYCNYCH DZIEKI KTÓRYM AUTO PRZECHODZI W TRYB AWARYJNY, TZN. OBROTY NIE PRZEKRACZAJA 2-2,2 TYŚ OBROTÓW, AUTO JEST ZAMULONE, MOŻESZ POSZALEC DO JAKIŚ 100 NA GODZINE, NO CHYBA ŻE Z GÓRKI:). JESLI TO TRYB AWARYJNY TO MOGĘ CI POSŁAĆ PRZYCZYNY KTÓRE TO POWODUJĄ
  • #7
    ValeraKVV
    Level 1  
    slebeg wrote:
    Witam
    Nie dawno zakupiłem Peugeota experta 2,0 hdi ,w czasie jazdy zapalała się kontrolka silnika i tracił moc po wyłączeniu i ponownym rozruchu wracał do normy , kontrolka gasła później. Kolejnym mankamentem było odpalanie ,jak był zimny kręcił w miarę ale gdy był rozgrzany trwało to nawet do 30min , w końcu wysiadł silnik wymieniłem na używany ale problemy się nie skończyły a doszedł nowy ,w czasie jazdy gaśnie i to także jak jest ciepły i zapala się kontrolka silnika (wrażenie tak jak by odcięło mu paliwo ) czy ktoś może mi cos podpowiedzieć ,u mnie mechanicy nie mają pojęcia

    Witam. Jestem z Ukrainy i słabo znam polski, ale spróbuję ci pomóc. To że silnik nie przekroczy 3000 obrotów na minutę, to awaryjny tryb pracy silnika. W tym czasie należy podłączyć sprzęt diagnostyczny i pojawi się kod błędu, i to jaki masz problem. Jeśli silnik nie osiąga obroty ponad 3000, to on nie może jechać więcej niż 100 kilometrów. Jaki masz rok auta? Jeżeli samochód do 2007 roku, to gdzieś przy obrotach 2800-3000 na 5 biegu prędkość zamierzasz około 100km. Masz obroty powyżej 3000 nie rozwija silnik, tak jak jest w trybie awaryjnym, i z powodu tego, że nie jedzie ponad 100 km, aby ci pomóc trzeba patrzeć jakie są błędy. Błąd р0110 oznacza problem z czujnikiem temperatury powietrza. W Peugeot Expert(2000-2007) czujnik temperatury powietrza wbudowany w czujnik masowego przepływu powietrza(MAF - Mass flow sensor). Błąd р0110 - oznacza Uszkodzenie czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT). Uszkodzona może być przewody do czujnika, sam czujnik IAT, lub problemy z blokiem sterowania silnikiem (ECM). Ale ten błąd nie jest problemem to, że silnik pracuje w trybie awaryjnym. Sterownik silnika włącza tryb awaryjny jeśli jest awaria, która może zaszkodzić silnikowi.Jednym z powodów tego może być problem w instalacji elektrycznej, zwarcie lub rozwarcie przewodów, awaria czujników. Aby kontynuować wyszukiwanie uszkodzenia, należy podłączyć sprzęt diagnostyczny do samochodu i przeczytać jakie kody usterek, poza р0110 jest jeszcze.