Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&stratton 12,5 HP stuki w silniku.

27 Kwi 2011 21:43 20542 13
  • Poziom 12  
    Witam
    Widzę że na tym forum jest sporo życzliwych użytkowników
    Zakupiłem Stigę Villa z takim silnikiem MODEL 286707 TYPE 017201 CODE 9502014E - pewnie od nieuczciwego sprzedawcy...
    Jest taki problem - coś zagruchotało w silniku praktycznie na sam koniec pierwszego koszenia. Szybko wyłączyłem silnik. Po chwili odpaliłem ponownie (bez problemu) ale ewidentnie coś wali.
    Czuję po kościach że remont nieuchronny.
    Na co stawiacie - wg mnie pewnie coś na wale?
    Ew. jakie mogą być koszty naprawy
    Nadmienię że wg mnie od początku ten silnik dość głośno chodził, lecz sprzedawca zapewniał że te modele tak mają. Olej był wymieniony filtr powietrza nowy.

    Za wszelkie informację serdecznie dziękuję z góry
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Nie jestem pewny czy zabierać się za to samemu
    Simsona jakoś rozebrałem i poskładałem ale tu mogą być niespodzianki
    Od którego końca trzeba byłoby ew. zacząć sprawdzanie czy rozbiórkę silnika?
    Może ktoś ma jakieś doświadczenia z serwisami w Kaliszu lub okolicy?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Rycho T - twoja diagnoza okazała się bezbłędna - tłukła się przeciwwaga.
    Urwała się taka mała aluminiowa wajcha trzymająca ją w osi. Ale prawdopodobnie przyczyną urwania tej wajchy jest luz przeciwwagi na wale - jakieś 4mm. Możan powiedzieć że jest nieźle wyrąbana. Stąd pewnie też wcześniejsza głośna praca.
    Nie wiem czy dalej dam radę to rozkładać i czy teraz jak już wiem co i jak nie zawieźć silnika do serwisu. Zastanawiam się też nad kosztami naprawy.
    Na zdjęciu zaznaczyłem kółkiem w którym miejscu powinna być ta wajcha a strzałką w którym miejscy jest ten straszny luz
    Briggs&stratton 12,5 HP stuki w silniku.[/img] Briggs&stratton 12,5 HP stuki w silniku.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Olej był normalny ale wnętrze komory jest faktycznie jakby pokryte jakimś nagarem.
    Wydaje mi się że żeby wyjąć balans trzeba wyjąć go razem z wałem, to pewnie trzeba odpiąć korbowód. Pewnie trzeba oddać komplet do spasowania jakichś tulei.
    Chyba to dla mnie za skomplikowane. Trudno pewnie po weekendzie zawiozę do serwisu.
  • Poziom 12  
    Zdecydowałem się na zakup nowego silnika - Tecumseh 13,5, a stary potraktuję jako poligon doświadczalny.
    Zdjąłem już jedną połówkę przeciwwagi i wygląda na to że może da się zregenerować panewki.
    Zaciąłem się dalej z robotą bo nie mogę wyjąć wału.
    Czy macie jakiś złoty sposób na zdjęcie koła zamachowego z magnesem od góry silnika, siedzi tak mocno że nie mogę dać rady.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Dziąki za podpowiedź, jutro pokombinuję
    Mam jeszcze jedno pytanie, na zdjęciu wcześniej w zaznaczonym kółku powinna być tuleja stalowa która trzyma łącznik przeciwwagi. Jak ta tuleja powinna być umowcowana żeby nie wypadła, bo nie chce mi się wierzyć że wystarczy ją tylko wsunąć? Jak rozbierałem silnik to albo była już wysunięta albo wypadła przy otwieraniu ale nic innego w środku silnika nie znalazłem co by ją trzymało.
    Na serwisówce też jakoś tego nie widzę
    Briggs&stratton 12,5 HP stuki w silniku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Super rysunki
    Ale chodzi mi o element nazwany CRANKCASE LINK PIN
    Czy ta tuleja wchodzi tylko na wcisk?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Po wielu rozważaniach postanowiłem zrezygnować z kłopotliwej naprawy i sprzedać silnik na części.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.