Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.5 nie wchodzi powyżej 2.5tyś strzela w kolektory

27 Kwi 2011 23:08 5307 9
  • Poziom 12  
    Witam problem z wyżej wymienioną bryką rok produkcji 90r w samochodzie wymienione świece, kable, moduł zapłonowy, autko pali na dotyk, chodzi równo, ale gdy chce mu dodać gazu to powyżej 2,5 tyś zaczyna się dławieni i zaczyna strzelać w kolektor ssący albo tłumik, rozrząd sprawdzony(wałek był obrócony o 180 stopni) według schematu, ciśnienia sprawdzone ma po 12bar w cylindrze. Autko ma gaz zwykły, zarówno na benzynie jak i na gazie to samo. Zastanawiam się nad map sensorem, ale na gazie powinien chyba działać a na benzynie wariować jeśli dobrze myślę?!
  • Poziom 29  
    Sprawdź palec i kopułkę. przy 2500 obrotów jest zmieniony kąt zapłony o jakieś 25 procent, może to jest problem
  • Poziom 12  
    sprawdź czy przewody WN są dobrze pozakładane, tzn czy nie są pomylone cylindry. Objawy na to właśnie wskazują. Pozdrawiam

    Moderowany przez Błażej:

    A to ciekawe! Może wyjaśnij jak auto miałoby poprawnie pracować przy pomylonych cylindrach i dlaczego ta usterka miała by się ujawniać dopiero przy wyższych obrotach. Wyjaśnij obowiązkowo!

  • Poziom 10  
    Sprawdź ustawienie zapłonu. Cewki nie wymieniałeś? Możesz sprawdzić czy map sensor ma coś do tego, po prostu odłącz wtyczkę przed zapaleniem silnika, ms jest obok filtra paliwa. Powinny falować ci obroty, no i zobacz czy wkręci się powyżej 2,5k rpm. Jeszcze na twoim miejscu sprawdziłbym kody błędów, jeżeli to v gen to przy schowku z prawej strony wymacaj dłonią powinna być szara lub zielona kostka z dwoma przewodami, zmostkuj ją np. spinaczem i patrz na kontrolkę check engine, jeśli świeci ciągłym światłem to nie ma błędów. A jeżeli masz 4 gen to gdzieś pod schowkiem powinien być komputer z okienkiem i powinna migać dioda jeżeli jest błąd - o ile dobrze pamiętam.
  • Poziom 9  
    a to się stało nagle a może się wydech zapchał (katalizator jeśli takowy posiadasz).
  • Poziom 12  
    układ wydechowy jest czysty sprawdzony, kable nałożone dobrze, nie sądzę ab były źle pozakładane, bo do ok.2,5tyś chodzi równiutko i bez szarpania. Dopiero jak dojdzie do tej granicy to go muli i zaczyna strzelać, rozrząd i zapłon kombinowałem jak mogłem(ustawiałem na lampie), ściągłem kostke z map sensora ale w obroty nie wchodzi, dziwny ten map sensor idzie dwie rurki od niego później łączą się w jedną i do kolektora???

    Dodano po 4 [minuty]:

    kopułka palec nowy założony, ma minimalny luz palec, ale to raczej nie to, dziwi mnie tylko dlaczego na gazie to nie wejdzie dalej w obroty, bo gaz jest zwykły
  • Poziom 10  
    A tam pierdoły opowiadacie z tym wydechem. Tak ma wyglądać map sensor właśnie, jedna rurka tak podobnie jak ucho wygląda, łączą się i idą do przepustnicy, nie do kolektora. Wymigałeś błędy? Powinno coś wymigać skoro tak się silnik zachowuje.
  • Poziom 42  
    BJKS , masz racje , to są pierdoły , tylko oświec nas w sprawie tego wężyka na przepustnicę , on idzie do niej w części wychylającej się do środka czy na zewnętrz , a może na jej środek. Jeszcze jedno , a gdzie jest ta przepustnica w tym motorku , na filtrze powietrza czy na kolektorze ssącym?

    Dla pytajacego: w/g objawów zachowania to rozrząd , chyba ,że "migawka" coś powie!
  • Poziom 10  
    Autor pisze ,że to 1.5, więc pewnie D15B2 jak mniemam. W tym motorze przepustnica jest na kolektorze dolotowym. Patrząc od przodu na auto mapsensor jest na ściance grodziowej z lewej strony, a wężyk idzie w prawo, za przepustnicę i wchodzi w nią z prawej strony. Wymigaj błędy, jak to mapsensor to powinno wyjść, to nic trudnego.
  • Poziom 12  
    okazał się walnięty aparat zapłonowy wraz z czujnikiem