Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

d-link i Linksys jak podłączyć

balu_ 28 Kwi 2011 11:30 2007 15
  • #1 28 Kwi 2011 11:30
    balu_
    Poziom 8  

Witam,
    jestem raczrj laikiem ale człowiek chciałby mieć sieć ;-)

proszę poradzcie czy da się zrobić tak (bo chyba nabyłem zły ruter)

mam:
    netię
    dlink 635 i pathpanel dlink rodziela sygnał do pokoi - podłączony komp, tv i zewnętrzy dysk

niestety strop i dodatkowy sprzęt (laptop i ps) wymuszają podłączenie na dole drugiego ruterka

kupiłem linksysa E1000 (no i nie wiem czy dobrze zrobiłem)

po podłączeniu tego i skonfigurowaniu (tak mi się wydaje że dobrze) wcale nie jest dobrze

mianowicie internet działa i jest na dole i górze po wifi, ale na dole tv podłączony do ruterla linksysa nie widzi zewnętrzego dysku i kompa

może powiecie co zrobić żeby się widziały i czy dobry ten linksys do takiego połączenia -- może jakiś inny ruter??

Pozdrawiam

0 15
  • #2 28 Kwi 2011 11:37
    hermes-80
    Poziom 43  

Wystarczyło zakupić zwykłego AP ale ten router też sobie z tym poradzi tylko trzeba go przekonfigurować w zwykłego AP.
    Z D-Linka z portu LAN puszczasz kabelek do portu LAN Linksysa - ważne :!: nie WAN.
    WAN w Linksysie zostawiasz pusty i ustawiasz go na Dynamic IP.
    Następnie LAN nadajesz IP z podsieci routera D-Link ale z poza jego puli serwera DHCP i - ważne :!: wyłączasz na Linksysie serwer DHCP.

0
  • #3 28 Kwi 2011 11:57
    balu_
    Poziom 8  

Dzięki za info nie wiem jeszcze jak ale postaram się to zrobić jak opisałeś - jednak jestem całkiem zielony - kabelki może i uda mi się podłączyć ale kuchnia jak te ustawienia zrobić hmmm. Może jakoś prościej da się to opisać??

0
  • #4 28 Kwi 2011 12:03
    hermes-80
    Poziom 43  

Hehe prościej ?? To jedynie jak wrzucisz screeny z obu routerów: Status, WAN, LAN, Serwer DHCP.

0
  • #5 28 Kwi 2011 12:22
    balu_
    Poziom 8