Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F C16SE 94 r. Kombi - dziwne hamulce

vipvip 06 Jul 2011 17:32 29267 46
  • #31
    vipvip
    Level 11  
    no trochę się z tobą nie zgadzam astrę przywiózł mi kolega z Włoch w stanie bardzo dobrym ma el. szyby, klimę ale brak szyberdachu (na pewno nikt nie zaspawał) fotele normalne welurowe brak śladów kombinowania a na listwach mam jakieś srebrne dwie literki (teraz nie pamiętam jakie może LS) fakt modele taki był produkowane w roku 93-94 a co do abs-u to na pewno nie było ponieważ przeguby są normalne bez ząbków, poduszka jest jedna zderzaki całe czarne bez paska a z tego co wiem to takie paski występowały w modelach przed liftingiem astry czyli wtedy jak modele wychodziły z wąskim grillem szerokimi lusterkami i szrokimi listwami bocznymi na błotnikach z przodu są kierunkowskazy wąskie listwy na drzwiach lusterka na wąskim ramieniu i grill z nowego modelu wiec stawiam na to że to twoja wersja jest z roku 93 bo w 94 była już przejściówka i chyba taką właśnie mam
  • #32
    papieju
    Level 15  
    A jesteś na 100% pewny że to silnik C16SE? 1.6 8v na wielopunkcie?
    Znaczy wyglądać powinno to tak:
    Opel Astra F C16SE 94 r. Kombi - dziwne hamulce
    I one były montowane w wersjach sprzed FL, w przejściówkach nie widziałem, poza tym jak na Si to nie zgadzają się detale. Wersje po FL miały już silniki Z16SE, też 1.6 8v, ale 84KM a nie jak C16SE 101KM. Z16SE miały czarne dekle klawiatury, różniły się nieco głowicami i dolotem, za to spełniały lepsze normy spalin, bo C16SE tylko Euro1. Możliwe że ktoś w Italii zmienił silnik jeśli faktycznie masz C16SE. Zobacz sobie zresztą, to jest oryginalna Si i każda jaką widziałem ma takie kolory wnętrza i fotele:
    http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Astra/122491
  • #33
    vipvip
    Level 11  
    w mojej astrze silnik wygląda identycznie jak w twojej astrze zrobię parę fotek i wrzucę to sam zobaczysz a co do zmiany silnika to nie dam sobie ręki obciąć ale wszystko wygląda na oryginał na bloku początek nr widnieje C16SE silnik na wielopunktowym wtrysku ale nie mam w aucie wspomagania no i tak jak pisałem mam inny grill inne lusterka niż widać na zdjęciu u Ciebie
  • #36
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie tylko w Si montowali C16SE, niektóre kombi to nawet C20NE miały.
    Sam też miałem kiedyś zwykłego dupowoza hatchback z C16SE.
  • #37
    papieju
    Level 15  
    Hmm, aż dziw. Może faktycznie Si były podpasione jak na swoje czasy. A z innej bańki, czemu II generacja na wielopunkcie? I dziwne ma miejsce poboru powietrza,moja ciągnie spodem puszki
  • #38
    vipvip
    Level 11  
    papieju mam do Ciebie pytanko jak działa w twojej astrze serwo daje duży efekt wspomagania przy hamowaniu czy musisz użyć większej siły do hamowania ?
  • #39
    papieju
    Level 15  
    Dużo daje. Nie muszę deptać do oporu żeby uzyskać siłę hamowania. Troszkę zaburza to ABS, bo koła się nie blokują więc ciężko wyczuć, ale porównując do auta które miałem wcześniej a które serwa nie miało to niebo a ziemia
  • #40
    adams4lta
    Level 14  
    Panowie może opisać dokładniej, albo wstawić fotkę tej istotnej podkładki do samoregulatora? stożkowej czy jakiejś takiej?
  • #42
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak się włoży zwykłą podkładkę o niewielkiej średnicy zewnętrznej to też będzie działać.
  • #43
    adams4lta
    Level 14  
    Dzięki koledzy, tak się składa że mam te czarne podkładki i faktycznie były troszkę stożkowe ale latały luźno i nie trzymały blaszki napędzającej samoregulator więc spłaszczyłem je troszkę i teraz trzyma się ale nadal nie działa tak jak powinno. Mam identyczny zestaw Quick brake. Musze przeanalizować czy mam ząbek samoregulatora od zewnętrznej i podkładkę samoregulatora do góry (tak jak opisane w linku troche wyżej). Oby zadziałało jak powinno, bo odkąd mam astrę to nie mogę ogarnąć ręcznego, a widziałem gościa na parkingu pod marketem jak składał się w zakręty na ręcznym Astrą G więc da się to ustrojstwo ustawić i to mnie motywuje :D
  • #44
    ociz
    Moderator of Cars
    adams4lta wrote:
    teraz trzyma się ale nadal nie działa tak jak powinno
    Podkładka ma być pod blaszką!
  • #45
    adams4lta
    Level 14  
    aaaa no to chyba wszystko jasne. U mnie jest : blaszka potem podkładka o której mowa a na końcu drut zabezpieczający. Tylko teraz pytanie co trzyma blaszkę napędzającą samoregulator skoro na tym bolcu luźno lata?? Macie może jakąś wyraźną fotkę lub rysunek w jakiej kolejności to ma być? może ktoś dysponuje TIS-em? Wczoraj kupiłem linkę do ręcznego LINEX - w weekend zabawa tylko potrzebuje jakąś instrukcję odnośnie poprawnego złożenia samoregulatorów... aby same się regulowały jak nazwa wskazuje :D
  • #47
    adams4lta
    Level 14  
    Dziękuję koledzy. Po zdjęciu bębna zobaczyłem że blaszki rozkręcające samoregulator-pospadały :cry:. Zrobiłem tak jak w 1 linku czyli z blaszką u góry (w drugim jest tak że blaszka ma być do dołu bo przeszkadza). Ręczny działa równo. Jak zaciągnę i próbuję ruszyć to cały tył idzie w dół, czyli teoretycznie równo łapie :D Teraz jak samoregulator jest poprawnie złożony i ma nowe sprężyny to musi działać. Jeszcze wymaga regulacji naciągu linki pod dźwignią, ale muszę lepszą 10 załatwić bo moją już nie mogę podregulować (za ciasno) najlepiej jakby była to nasadowa głęboka 10 :D