Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F C16SE 94 r. Kombi - dziwne hamulce

vipvip 28 Apr 2011 11:37 29279 46
  • #1
    vipvip
    Level 11  
    ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i twarde jak odpalę silnik spada trochę w dół, zaciski nie są zapieczone a pompa nie przepuszcza pozostaje serwo zaworek przy serwie i wężyki przy zaciskach ( wężyki i zaworek zamówiłem na allegro i po świętach wymienię ) ale hamulce mam nadal słabe ze setki ciężko wyhamować a zablokowanie kół to szczyt możliwości ( nie mam abs-u ) Więc może ty mi coś doradzisz co jest że auto takie ma słabe hamulce ??

    dzisiaj wymieniłem zawór zwrotny na wężyku - bez zmian żadnej poprawy
    węże giętki do zacisków już mam jutro wymienię i dam znać

    reasumując wymieniłem wszystko co można (nowe części) oprócz pompy przy serwie i serwa

    Proszę o porady
  • #2
    SEED_29
    Level 17  
    Zapowietrzony układ, albo pompa do wymiany
  • #3
    Michał_74
    Level 23  
    Witam powiem tak taki sam pseudo tuning tyle że w lanosie - podobny układ hamulcowy ten sam problem - rozwiązany po przejechaniu ok 200km - powodem były chińskie sprężynki w tylnych zaciskach i odkształcający się samoregulator - wymienione na stare i auto ma hamulce jak brzytwa.
    Pozdrawiam. Znajdzie się kilku co znowu psy powiesi na mojej poradzie.
  • #4
    vipvip
    Level 11  
    widzisz samoregulatory sprawdzałem po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i prawidłowo działają, ręczny mam OK co prawda w czasie jazdy jak zaciągnę to opony nie piszczą ale czuć że auto hamuje

    http://allegro.pl/rozpieracz-samoregulator-opel-astra-f-corsa-b-czv-i1461973019.html

    dodam jeszcze że zauważyłem lub mam takie wrażenie że przy ostrym hamowaniu auto ma przy końcu tak jakby gumowy pedał hamulca i to jest ten moment w którym auto nie blokuje kół
  • #5
    vipvip
    Level 11  
    no i dzisiaj wymieniłem wężyki przy zaciskach oraz chyba już 10 ty raz odpowietrzyłem układ po czy zrobiłem taki test gwałtownego hamowania no i lipa przy 90 km/h mogę sobie tylko pomarzyć o zablokowaniu kół auto hamuje jak wóz drabiniasty już nie mam pojęcia co trzeba jeszcze wymienić w tym samochodzie żeby mieć normalne hamulce, zauważyłem coś dziwnego gdy na zapalonym silniku naciskam mocno hamulec to wtedy ręczny łapie mi o wiele wyżej niż normalnie a jak puszczę nożny to ręczny bierze niżej czy to jest normalne ? w poniedziałek sprawdzę jeszcze samoregulatory czy prawidłowo działają bo nowe nie znaczy że dobre
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    vipvip wrote:
    bo nowe nie znaczy że dobre

    Raczej nie znaczy że poprawnie zamontowane.
  • #7
    pioart
    Level 38  
    A pochwal się jakiego koloru masz aktualnie tarcze ? Jak już „ociz” wspomniał jest coś źle zmontowane / wyregulowane /.
    Co do pompy to raczej mi się nie klei ta diagnoza . Naczytaliście się historyjek i szukacie analogii .
  • #8
    vipvip
    Level 11  
    widzę że temat zamienia się w farsę piszę o konkretach a zamiast pomocy co niektórzy piszą głupie docinki typu "A pochwal się jakiego koloru masz aktualnie tarcze ? "
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    Konkrety to są takie że jak ktoś sobie nie radzi z prostym układem hamulcowym to żadne forum nie pomoże, i nie powinien się w ogóle do tego dotykać.
  • #11
    vipvip
    Level 11  
    tak się składa że ja sobie mogę nie radzić ale wszystko robię u mechanika i nic za darmo dlatego pytam ociz
    a może ty poradzisz mi co zrobić z tak prostym układem hamowania ??
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pytanie o kolor tarcz jak najbardziej zasadne, nie wiem czemu Kolega autor się obrusza, jeśli tarcze będą przegrzane to nigdy nie naprawi tych hamulców. Mi to wygląda na zatłuszczone w trakcie montażu części lub zalane płynem hamulcowym. Jest jeszcze jedna możliwość, że to jakiś badziew podróbka.
  • #13
    pioart
    Level 38  
    vipvip wrote:
    tak się składa że ja sobie mogę nie radzić ale wszystko robię u mechanika i nic za darmo dlatego pytam ociz
    a może ty poradzisz mi co zrobić z tak prostym układem hamowania ??

    Nie chcę bic piany , ale skoro tak się unosisz , to wytłumacz mi jedno , skoro jesteś u mechanika , to dlaczego wymieniłeś już prawie wszystkie elementy tego układu a efekty bardzo mizerniutkie , a nawet żadne , jak nie było hamulcy tak nie ma . Zapewne kolega „ociz” już dawno by zapomniał o takiej naprawie . Z tego co piszesz to wnioskuję że jedyną metodą Waszej naprawy jest wymiana części bez uściślenia i odnalezienia przyczyny tego stanu rzeczy . Przyczyn może być wiele a główną jest brak wiedzy i niedbalstwo w 99% prac , jeśli efektów nie widać .
    Miłej zabawy / bo to naprawa nie jest /
    Pozdrawiam
  • #14
    vipvip
    Level 11  
    no może się trochę uniosłem tarcze są nowe i nie badziewne kupiłem na allegro komplet tarcze brembo + klocki ferodo to dobry wybór byłem w warsztacie jak je zakładano i sam je odtłuszczałem ostatnio je oglądałem i są wizualnie super na pewno nie są przegrzane kolor stalowy a co do wymiany prawie wszystkiego to czepiam się już każdej możliwości bo gdzieś musi być jakiś zonk
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    Tarcze Brembo ujdą ale żadna to rewelacja mocnooo przereklamowane.
    Tył jest bardzo ważny jeśli ma skutecznie hamować. Korektor z tyłu sprawny? Ne podwyższony przypadkiem na zawieszeniu? No i te nowe bębny i szczęki mogą być wątpliwej jakości. Szerokość szczęk i bębnów właściwa? Cylinderki też mają różne średnice tłoczka.
    Ogólnie dużo jest możliwości spartaczenia jak się nie wie co się robi.
  • #16
    pioart
    Level 38  
    ociz wrote:
    Tarcze Brembo ujdą ale żadna to rewelacja mocnooo przereklamowane.
    Tył jest bardzo ważny jeśli ma skutecznie hamować. Korektor z tyłu sprawny? Ne podwyższony przypadkiem na zawieszeniu? No i te nowe bębny i szczęki mogą być wątpliwej jakości. Szerokość szczęk i bębnów właściwa? Cylinderki też mają różne średnice tłoczka.
    Ogólnie dużo jest możliwości spartaczenia jak się nie wie co się robi.

    Do tego jeszcze dodam samo-regulatory i regulacja hamulca pomocniczego , z która to wielu ma problemy / a niby proste /
  • #17
    vipvip
    Level 11  
    bębny szczęki i cylinderki kupiłem nowe wzrokowo jak mechanik zdemontował stare to nowe części wyglądały tak samo nie było żadnych różnic grubości czy szerokości ale coś wam jeszcze napiszę dzisiaj zauważyłem że przy hamowaniu jak pomogę sobie ręcznym to koła piszczą może rzeczywiście jest coś z tym tyłem nie tak w poniedziałek pojadę na warsztat i zobaczę co się tam dzieje a co do korektora to to go na razie nie ruszałem bo nigdzie nie mogę znaleźć innego na podmiankę nawet używki
  • Helpful post
    #18
    pioart
    Level 38  
    Jest parę „być może” . Źle zmontowane szczęki , regulator , który nie pracuje , jak wspomniałem zła regulacja ręcznego . Nie będę uczył mechanika jak to się robi , bo to powinien wiedzieć , ale nowy komplet można zamontować po wstępnej regulacji regulatora / brak rantu / i powinien bęben wejść z delikatnym oporem . Sprawdzić działanie regulatora .Poglądowy obrazek jak powinno to wyglądać , dźwignia ręcznego powinna być w tym miejscu , co jest gwarancją prawidłowego działania . Wycinek z biuletynu serwisowego , inne auto ale zasada taka sama .
    Opel Astra F C16SE 94 r. Kombi - dziwne hamulce
  • Helpful post
    #19
    ociz
    Moderator of Cars
    Jeszcze dodam jaki jest najczęstszy błąd montujących że potem samoregulacja nie działa. Brak "stożkowej podkładki" w zaznaczonym miejscu, pod tą blaszką.
    Opel Astra F C16SE 94 r. Kombi - dziwne hamulce
  • #20
    vipvip
    Level 11  
    znalazłem jeszcze coś takiego
    http://www.astra.auto.pl/content/view/303/1/

    a ja kupiłem taki zestaw na tył
    http://allegro.pl/bebny-szczeki-cylinderki-sprez-opel-astra-kadett-i1576196086.html

    Panowie tak jak pisałem w poniedziałek na warsztacie wszystko dokładnie sprawdzę według podanych wskazówek i opiszę co mogło być nie tak a teraz czas rozpocząć weekend majowy i coś chlapnąć czego i Wam życzę :)
  • #21
    MAJDANEK
    Level 11  
    Witam,ja radzę ci zmierz ciśnienie płynu hamulcowego na wężykach przy zaciskach hamulcowych, powinno być około 150 atmosfer-bar. a z tyłu około 40 bar. zależy od rodzaju układu hamulcowego, dopiero dojdziemy dalej, a z tyłu to najczęściej padają korektory siły hamowania, powodzenia.
  • #22
    vipvip
    Level 11  
    kurcze nawet nie wiedziałem że można zmierzyć ciśnienie płynu popytam w warsztatach w okolicy czy mają takie urządzenie a co do korektora to być może to on ale jak pisałem jest go ciężko namierzyć jako nowy i z używkami jest ciężko do kombi na razie zostanę przy temacie sprawdzenia tylnych hamulców ale dzięki za radę
  • #23
    Kursor
    Level 11  
    Witam,

    Sam posiadam Astrę F i w którą nie wsiądę to każda ma podobnie twarde i nieprzyjemne hamulce. Przy 140 hamuje elegancko, ale przy 40 nie zblokuje kół - przynajmniej ma się takie wrażenie. Moja akurat nie posiada fabrycznie korektora.

    Pozdrwiam,
    K
  • #24
    flis
    Level 14  
    Według mnie zapowietrzony układ , bądź zatłuszczone elementy.Postaw auto na kobyłkach , poodkręcaj koła a potem poluzuj odpowietrzniki na tyle żeby płyn mógł swobodnie ściekać(wcześniej dolej płynu).Tym sposobem przelej jeden zbiornik płynu i zobacz czy ze wszystkich 4 odpowietrzników płyn leci(bez pompowania).Jeśli tak układ drożny i zabrałbym się za odtłuszczanie układu lub poprawy zamontowanych elementów.Jeśli na starych hamulcach było lepiej raczej pompy bym nie dotykał.
  • #25
    vipvip
    Level 11  
    Witam ponownie
    chyba znalazłem przyczynę słabych hamulców otóż tył składał mi inny mechanik nie ten mój znajomy ponieważ nie miał wtedy czasu, dałem jemu komplet nowych części bębny szczęki komplet sprężynek cylinderki samoregulatory wszystko nówka a ten "fachowiec" założył prawy samoregulator na lewą stronę a z lewej wstawił mi jakiś stary bo widać było rdzę na ząbkach koła odkryłem to dopiero wczoraj jak mój znajomy rozebrał tył oczywiście po tym co zobaczyłem ściąłem się z tym "fachowcem" i na dodatek twierdził że nie ma znaczenia czy samoregulator jest lewy czy prawy normalnie brak mi słów i jak te hamulce miały działać poprawnie, ale tak czy inaczej musiałem wczoraj znowu zamówić komplet samoregulatorów na allegro bo na miejscu nigdzie nie mogłem dostać i poczekam jak przyjdą wtedy je założę i sprawdzę jaki działają hamulce bo na dzisiaj to ręczny jest słabiutki po zaciągnięciu auto normalnie rusza na lekkim gazie czyli można wnioskować że auto hamowało tylko przodem jak coś to się odezwę po ponownej naprawie ale to już w następnym tygodniu
    Pozdrawiam
  • #26
    vipvip
    Level 11  
    Witam
    no i problem z bańki hamulce jak brzytwa a więc tak jak pisałem problem był z mechanikiem oszustem który założył mi prawy samoregulator na lewą stronę a po prawej zostawił stary z rdzą tak więc kupiłem jeszcze raz nowy zestaw samoregulatorów na allegro i dzisiaj założył i wyregulował mi je kumpel (inny mechanik) i normalnie efekt cudowny przy 80 km/h po niezbyt silnym naciśnięciu (ale nie słabym) hamulca koła z przodu stoją w miejscu, chciałbym podziękować za pomoc Ci ociz i pioart pozwolę sobie zacytować pioarta " Przyczyn może być wiele a główną jest brak wiedzy i niedbalstwo w 99% prac , jeśli efektów nie widać " -Święte słowa- ale najważniejsze że hamulce są brzytwa bo trochę zainwestowałem w moją astrunę
    Pozdrawiam wszystkich za pomoc
  • #27
    Kursor
    Level 11  
    Witam,

    Wymieniałem wczoraj szczęki i okazuje się, że nie mam tej podkładki o której wspomina kolega ociz. Gdy rozciągam szczęki bez bębna regulator niby działa poprawnie, ale skoro ta podkładka musi tam być to trzeba założyć. Pytanie czy owe podkładki można dokupić w sklepie? Może pasuje od jakiegoś innego urządzenia, bo coś mi się kojarzy, że gdzieś taką podkładkę mam w swoich gratach, ale nie potrafię zajarzyć.

    Pozdrawiam,
    K
  • #28
    papieju
    Level 15  
    Jak możesz zablokować koła, jak 1.6Si mają ABS??
  • #29
    vipvip
    Level 11  
    a to dziwne bo u mnie nie ma abs-u
  • #30
    papieju
    Level 15  
    To w takim razie masz jakiegoś swapa. Oryginalna Astra F 1.6Si z silnikiem C16SE była robiona w latach 93-94 i miała seryjnie ABS, poduszkę kierowcy, kubełki Recaro, szyber manualny i opcjonalnie elektrykę i klimę. Mam taką sztukę właśnie. Powinieneś mieć oznaczenie na klapie 1.6Si i czerwony pasek w środku listew i w zderzakach dookoła samochodu, na błotnikach przednich bez kierunków za to 3-kolorowy znaczek.