Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 2001 Climatronic Wentylator Chłodnicy

altelek 28 Kwi 2011 12:28 8459 5
  • #1 28 Kwi 2011 12:28
    altelek
    Poziom 9  

    Wentylator przy załączeniu palił bezpiecznik. Sprawdziłem okazało się że jest zatarty i przy załączaniu po prostu bezpiecznik ulegał przepaleniu.

    Wymieniłem wentylator i bezpiecznik i okazuje się że bezpiecznik się już nie spala ale wentylator się nie załącza.
    Dziwne bo wygląda tak jakby co innego teraz było przyczyną nie załączania wentylatora??

    Jest tam jakiś przekaźnik który można sprawdzić (podmienić)??

    Gdzie znajduje się czujnik który załącza wentylator?? Czy jest to czujnik temperatury czy jakiś czujnik który występuje oddzielnie??
    Chodzi o to który czujnik podłączyć na krótko żeby sprawdzić zasilanie i czy czujnik jest sprawny??

    Wentylator fizycznie sprawny przed podłączeniem sprawdzany.

    Proszę o podpowiedzi, sugestie oraz fotki umiejscowienia jeśli ktoś ma tych czujników.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 28 Kwi 2011 23:12
    kybernetes
    Poziom 39  

    Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania).
    Przekaźniki są tam 3:
    1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny), sterowanie masą z komputera wtrysku, zasilanie PK z przekaźnika podwójnego wtrysku, sekcja pierwsza.
    2) bocznikuje rezystor I biegu rezystorem klimatyzacji (szarym), sterowanie plusem ze styku 3 czterostykowej kostki presostatu
    3) z bezpiecznika 3 na skrzynce silnika zasila bezpośrednio silnik wentylatora (drugi bieg), sterowanie masą z komputera wtrysku, zasilanie PK plusem po kluczyku z bezpiecznika 20 na skrzynce silnika.

  • Fibaro
  • #3 29 Kwi 2011 11:26
    altelek
    Poziom 9  

    Rozpisane bardzo pięknie i czytelnie. Dziękuję.

    Poproszę jeszcze o propozycje co jest przyczyną nie działania wentylatora jeśli bezpiecznik i wentylator są sprawne.

    Może to być któryś z tych przekaźników?? Czy też komputer któremu coś odbiło??

  • Fibaro
  • #4 29 Kwi 2011 20:13
    kybernetes
    Poziom 39  

    Możliwe przyczyny niedziałania wentylatora mogą być bardzo rożne.
    Przede wszystkim trzeba się upewnić czy wentylator rzeczywiście nie działa. Jeżeli tak jest, to sprawdzamy masę wentylatora (śruba masowa znajduje się pod reflektorem lewym). Następnie, jako że nic tam złego nie stwierdzamy to sprawdzamy czy jest wpięta kostka wiązki wentylatora w miejscu gdzie łączy się z wiązka komory silnika (10 stykowa czarna, tez pod reflektorem lewym). Ponieważ i tam będzie na pewno czysto to siadamy sobie spokojnie, otwieramy piwko i zaczynamy myśleć. Po niejakim czasie dochodzi do nas, że wymieniając wentylator nie wcisnęliśmy jego wtyczki do konektora w silniku. Wtyczka ta jest bardzo specyficzna, siedzi we wsporniku silnika dość luźno i montując silnik trzeba ją docisnąć palcem aby jej nie wypchnąć.

    Inne możliwe przyczyny wymagają już pomiarów elektrycznych po uprzednim wyjęciu przekaźników z puszki.

  • #5 29 Kwi 2011 20:22
    zbyniuś
    Poziom 26  

    To tłumaczenie nic nie pomoże bo kolega ma wszystko dobre ale nie działa.

  • #6 02 Maj 2011 10:45
    altelek
    Poziom 9  

    Kolejny raz problem rozwiązany :)

    Przyczyna: Zacięty wentylator przepalił bezpiecznik i komputer dostał sygnał że coś nie gra i nawet po wymianie wentylatora przestał go załączać!

    Rozwiązanie: Złącze obd II kupione wraz z programami. Odczyt programem błędów i reset komputera po czym wszystko śmiga aż miło.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME