Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki olej do przekładni hydro do traktorka-kosiarki BESTGREEN?

Łokasz 28 Kwi 2011 15:35 22376 24
  • #1 28 Kwi 2011 15:35
    Łokasz
    Poziom 16  

    Witam.
    Mam pytanie do szanownych forumowiczów, którzy użytkują lub serwisują kosiarki i traktorki.
    Jaki olej można wlać do automatycznej skrzyni biegów (hydrostat) traktorka firmy BESTGREEN confort BM135H107?
    Instrukcji żadnej nie posiadam.
    Szukałem informacji na ten temat w sieci, ale nic nie znalazłem.
    Natomiast w serwisach nie wiedza, lub nie chcą powiedzieć.
    A może ktoś posiada instrukcję lub jakiekolwiek informacje na temat tego sprzętu.
    Będę wdzięczny za jakakolwiek pomoc.
    Poniżej dołączam zdjęcie tabliczki z tyłu.
    Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam.
    Jaki olej do przekładni hydro do traktorka-kosiarki BESTGREEN?

    2 24
  • Pomocny post
    #2 28 Kwi 2011 18:07
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 29 Kwi 2011 09:35
    Łokasz
    Poziom 16  

    Witam. Dziekuje za porade. Znalazłem na skrzyni tylko coś takiego, natomiast nie za wiele mi to mówi. Przepraszam za jakość zdjecia, ale mam nadzieje że uda sie odczytac.
    Pozdrawiam

    Jaki olej do przekładni hydro do traktorka-kosiarki BESTGREEN?

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    Witam. Dziękuje koledze, ponieważ dzięki numerze na skrzyni znalazłem juz na zachodnim forum olej 20W50. Chciałem sie jeszcze zapytać kolegów jak zlewa sie stary olej ze skrzyni, ponieważ nie widziałem korka do spuszczania. Jak odpowietrza sie skrzynie, po zalaniu nowym olejem?

    4
  • #4 29 Kwi 2011 17:22
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 29 Kwi 2011 19:45
    Łokasz
    Poziom 16  

    Ponieważ jest wyciek z lewej polosi, a poza tym nie mam pewności jaki był wlewany wcześniej. Sądząc po poprzednim właścicielu mógł wlac cokolwiek.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Uszczelniacz na polosi wymienilem, choć jak wyjalem stary to olej się nie wylewal. Myślałem, ze nic nie ma w skrzyni, ale jak odkrecilem wlew i zmierzylem, to w skrzyni jest poziom max. Olej w skrzyni jest koloru czerwonego. Zastanawiam się czy wymieniać olej oraz czy przypadkiem skrzynia nie jest już zapowietrzona. Jakie są objawy zapowietrzenia?

    0
  • #6 29 Kwi 2011 20:12
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 29 Kwi 2011 22:36
    Łokasz
    Poziom 16  

    Problem ze skrzynia jest taki, ze jak się chwile pojezdzi, to spada moc. Najpierw przy jeździe do tylu, a pózniej do przodu. Ponieważ jest to moj pierwszy traktorek z napędem, wiec nie mam porównanie, ale głośno chodzi ta skrzynia. Jutro dołączenieanuala, w którym znalazłem jaki olej itp.
    Jeszcze zapytam jaki kolor ma olej, o ktorym piszesz? Dziękuje za zainteresowanie tematem.
    Zalaczylem manuala. Prosze o interpretacje jaki wlac olej. Dziekuje i pozdrawiam.

    2
  • #8 30 Kwi 2011 17:49
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 30 Kwi 2011 23:12
    Łokasz
    Poziom 16  

    Poprzedni wlasciciel nie byl zorientowany w sprawach technicznych i dlatego mogl wlac olej silnikowy. Wiele ludzi w marketach jak pytałem o olej do traktorka do przekladni hydro przynosiła mi olej do silnika i mowiła, że do traktorka tylko taki leja:). Wiec sadzac po poprzednim wlascicielu to tak mogl zrobić, jak doradzili w markecie. Choc z drugiej strony po co by dolewal/wymienial jak wszystko by działało?
    Dzisiaj spusciłem troche oleju ze skrzyni, bo było nalane po sam wlew (pewnie dlatego poszedł uszczelniacz na polosi). Aby uzyskac poziom spusciłem jakies 150ml. Olej byl dosyc rzadki, dlatego mogl byc silnikowy. Chciałbym zaczac od wymiany oleju na taki jak powinien byc. Zastanawiam sie jak wylac stary olej? Pisałeś, że odpowietrzenie skrzyni jest trudne. Czy sa jakies specjalne metody?
    Z tego co wyczytałem w manualu, to trzeba nalac nowy olej,
    1. Podnies tyl traktorka (aby koła były w powietrzu), otworzyc bypass i na zapalonym silniku powoli ruszac dzwignia do przodu i do tyłu (5-6 razy),
    2. Pozniej nalezy zamknac bypass i czynnosc te powtorzyc z 5-6 razy. Nastepnie nalezy sprawdzic poziom oleju.
    3. Jesli oleju ubylo, nalezy dolac oraz to czynosci nalezy powtorzyc (powrot do punktu 1).
    Czy filtr w skrzyni moze juz byc mocno zabrudzony? jak wyglada sprawa pompy wysokocisnieniowej, tzn. co ewentualnie moze sie w niej zepsuc? Czy czesci sa do zdobycia? Czy jesli byłaby to pompa lub filtr, to traktorek na zimnej skrzyni jezdziłby prawidłowo? Jak skrzynia przestygnie, to wszytsko funkcjonuje prawidłowo.
    Dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam.

    -1
  • #10 01 Maj 2011 09:50
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 01 Maj 2011 20:39
    Łokasz
    Poziom 16  

    Opłaci się bawić w naprawę? Części są w ogóle dostępne? Czy liczyć się z wymianą?

    0
  • #12 01 Maj 2011 20:55
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 07 Maj 2011 09:23
    Łokasz
    Poziom 16  

    Witam. Wymieniłem ostatnio olej w skrzyni na taki jak powinien być. Mozna teraz troche dłużej pojedzic, ale całkowicie nie rozwiazalo to problemu. Chyba bede rozbierał skrzynie. Czy moglbym dowiedziec sie od kolegi na co zwrocic szczegolna uwage? Zauwazylem jeszcze, ze jak traktorek jest zimny, dzwignia przyspieszania przod-tyl jest w pozycji 0, to traktorek powoli jedzie do przodu, zastanawiam sie czy moje problemy moga miec problem z regulacja? Poza tym zauwazylem rowniez, ze jak skrzynia sie zagrzeje i dzwignia przyspieszenia jest w skrajnym polozeniu przod lub tyl, to ze skrzyni wydostaja sie glosne dzwieki (porownac to mozna do przypadku jak w wspomaganiu kierownicy w samochodzie jest mało oleju i skrecimy kierownice max w prawo lub w lewo to slychac takie skwerczenie). Za wszelkie informacje dziekuje.

    0
  • #14 07 Maj 2011 22:49
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Jutro jak nie zapomnę podeśle Ci fotki bo mam akurat rozebrany taki hydrostat. A to skwierczenie to może być objaw zapowietrzenia, choć jeśli występuje tylko przy rozgrzaniu to prawdopodobnie tłoczki, bądź jak kolega zauważył zawory przepuszczają. Jeśli zaś chodzi o części jest w Polsce przedstawicielstwo, ale na pewno części nie będą tanie.

    0
  • #15 08 Maj 2011 09:09
    Łokasz
    Poziom 16  

    Dziękuje bardzo za odpowiedz. Mogę prosić o namiar na przedstawicielstwo?
    Chciałbym sprawdzić jakie są koszta części. Dziękuje i pozdrawiam.

    1
  • Pomocny post
    #16 09 Maj 2011 11:30
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Proszę bardzo Link do strony.

    4
  • #17 09 Maj 2011 21:04
    Łokasz
    Poziom 16  

    Dziękuje za link. Już rozmawiałem z nimi dzisiaj. Za ekspertyzę chcą 500pln za każda roboczogofzine 100pln. Natomiast nie wiem ile części, ponieważ prosili aby podać nr części to przesla ofertę. Czy mógłbym prosić kolegę, aby na podstawie Manuela napisał mi co może wymagać wymiany. Zdaje sobie sprawę, ze cieżko wycenic coś czego się nie widzi, ale liczę na kolegę który naprawia skrzynię. Dziękuje i pozdrawiam

    2
  • #18 09 Maj 2011 22:25
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Zawsze jest możliwość że masz zapowietrzony układ. Poza tym trzeba by sprawdzić zawory. Może się okazać że to jakaś pierdoła, a ty wymienisz całe zestawy naprawcze i nic to nie da. Przyjmując że nastąpiło naturalne zużycie tłoczków i korpusu to koszt jednego zestawu w granicach 70-100 Euro. A mamy 2 zestawy(pompa i silnik). Do tego filtr około 20, uszczelniacze można zamienniki. No i oczywiście łożyska do weryfikacjii.
    Myślę że około 1000zł się zakręcić. W manualu jest kilka modeli ale na każdym schemacie jest element nr 5 i na jednym 135

    1
  • #19 09 Maj 2011 23:05
    Łokasz
    Poziom 16  

    Dziękuje bardzo za odpowiedz. A jak można odpowietrzyc, by mieć pewność, ze w układzie nie ma powietrza? Chciałem jeszcze dodać ze jak traktorek jest zimny, to przy delikatnym ruszeniu dźwigni gwałtownie przyspiesza (szarpie).

    0
  • #20 09 Maj 2011 23:22
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Na pewno masz odpowiedni stan oleju? Odpowietrzasz przez baypass na odpalonym silniku ustawiając dźwignie do jazdy w przód i później w tył. Czasami pomaga na zgaszonym silniku przepychanie traktorka w przód i tył.

    1
  • #21 10 Maj 2011 07:15
    Łokasz
    Poziom 16  

    Witam. Poziom oleju jest prawidłowy ponieważ wcześniej był zły olej. Sam go wymienialem i nalewalem nowy zgodnie z manualem. Odpowietrzalem tez tak jak piszesz. Co ewentualnie jeszcze mogłoby być nie tak? Manualu Moj typ napedu to 310-0510. Poprzedni właściciel napewno tam grzebał, ponieważ po pierwsze wlal zły olej, a po drugie tłumaczył, ze regulowal dźwignię przód-tył. Teraz jak traktorek jest zimny to w położeniu zero powolutku jedzie do przodu, a jak się rozgrzeje, to przy maksymalnym odchyleniu do tylu nie chce jechać.

    1
  • #22 10 Maj 2011 08:15
    orzel-jak
    Poziom 15  

    To że w pozycji 0 jedzie delikatnie do przodu to jest złe ustawienie dźwigni i nic więcej. No niestety jest tak że jak wyeksploatowane są pompa i silnik to najpierw jest problem z cofaniem ale nadal podkreślam że niemożna wykluczyć innych możliwości.

    0
  • #23 11 Maj 2011 08:12
    Łokasz
    Poziom 16  

    A jakie sa jeszcze inne mozliwości. Czy kolega zajmuje sie serwisowaniem takich skrzyn? Czy aby zdiagnozowac usterke musiałbym dostarczyc do fachowca cały traktorek, czy wystarczy wybudowac sama skrzynie?

    1
  • #24 11 Maj 2011 09:49
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Serwisuje ogólnie sprzęt ogrodniczy ale radze sobie z tymi skrzyniami. Mam trochę doświadczenia z tymi napędami. Oczywiście wystarczy sama skrzynia do naprawy. Pamiętaj jednak, że zawsze najlepiej oddać cały traktorek bo wtedy masz pełną gwarancje na naprawę.

    1
  • #25 11 Maj 2011 11:37
    Łokasz
    Poziom 16  

    Proszę o podanie emaila lub nr telefonu w celu uzgodnienia szczegółów naprawy.
    Dziękuje i pozdrawiam

    Moderowany przez Rycho T:

    Wszelkie sprawy związane z ewentualną naprawą proszę załatwiać przez PW.

    0