Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOlf 4 1.9 SDI klima odpala tylko na zimnym silniku

Repciu 28 Kwi 2011 19:23 3062 7
  • #1 28 Kwi 2011 19:23
    Repciu
    Poziom 27  

    VW GOLF 4 1.9 SDI 1998 r. Witam, mam problem z klimą (maunalną), nabita i szczelna, ale pomimo tego nie odpala. Klima i wentylatory załączają się tylko rano jak jest chłodno, jak troszkę skoczy temperatura silnika to klima przestaje działać i nie da jej się załączyć. Poprostu nie dochodzi napięcie do sprężarki, bo mierzyłem miernikiem i mimo, że świeci AC nie działa sprężarka i nie chodzą wentylatory. Jaka może być przyczyna. Bezpiecznik nr 26 jest dobry, bo by AC nie świeciło i bezpiecznik nad akumulatorem też OK jest. Klima świeżo nabita, odgrzybiona i szczelność też sprawdzona. Próbowałem dobrać się do sterownika wentylatorów, ale niestety nie mogłem odpiąć kabli od spodu, bo bałem się urwać ich. Kolo podłączał samochód pod kompa mówił ze błędów żadnych nie pokazało, tylko, że nie ma zasilania na kompresorze, ale nie byłem przekonany co do tego sprawdzania chyba coś kiepsko się kolesie znali.

    Kilka pytań co do klimy:

    1. ile jest czujników ciśnienia w układzie oraz jak je sprawdzić (czy wystarczy odpiąć wtyczkę i sprawdzić, które piny są zwarte a które nie ?

    2. czy czujnik temperatury może byc uszkodzony, jeśli na komputerze pokazuje prawidłową prace, w którym miejscu jest ten czujnik temp. jak go sprawdzić ?

    3. czy może być to wina sterownika wentylatorów ?

    4. Jak wymienić czujnik ciśnienia czy trzeba jakiś zawór zakręcać ?

  • #2 28 Kwi 2011 19:35
    T5
    Moderator Samochody

    Na górnym węży od chłodnicy masz czujnik-do kontroli.(jest odpowiedzialny za wyłaczenie klimy gdy temperatura silnika jest za wysoka)

  • #3 28 Kwi 2011 19:38
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 41  

    Za dużo czynnika w instalacji. Jak się zagrzeje i zwiększy objętość, wzrasta ciśnienie i czujnik to odłącza. Do serwisu i podłączyć manometry na wysokie i niskie ciśnienie. Może być także zużyta sprężarka i po nagrzaniu różnica ciśnień przez nią wytwarzana jest za mała. Sprawdz także ten czujnik, o którym pisał przedmówca. Zapomniałem o nim, bo u mnie w Toyocie go nie ma.

  • #4 28 Kwi 2011 19:47
    Repciu
    Poziom 27  

    Dobra, ale jak sprawdzić ten czujnik, co do ilości czynnika to przed uzupełnieniem było 1/3 czynnika i było to samo, norma 750g byo tyle napisane i tyle koleś wpuścił, a tak po za tym to koleś jak wpuszczał ten gaz to mówił, że wszystko w porządku od strony ciśnieniowej, wczoraj klima była nabijana. Jak odłączyłem zasilanie od kompresora i zmierzyłem tam napięcie to było 0 V, więc chyba raczej nie jest to wina kompresora, tylko coś odłącza zasilanie.

  • #5 28 Kwi 2011 21:14
    1078231
    Usunięty  
  • #6 28 Kwi 2011 21:59
    Repciu
    Poziom 27  

    W którym miejscu jest ten czujnik i jak go sprawdzić, bo czytałem rożne opinie jedni piszą ze jest w podszybiu inni w kratce przy zderzaku (w MFA na wyświetlaczu temperatuta zewn. jest pokazywana ok.)

    Czy mogę odłączyć ten czujnik temp. wody przy górnym wężu chłodnicy i go jakoś zewrzeć, żeby sprawdzić, czy to jest wina czujnika, czy trzeba tam jakiś rezystor wsadzić ?? (temperatura wdłg wskaźnika cieczy rośnie do 90 C po przejechaniu 10 minut w mieście więc chyba raczej jest ok tej czujnik)

  • #7 29 Kwi 2011 07:57
    1078231
    Usunięty  
  • #8 29 Kwi 2011 09:47
    Repciu
    Poziom 27  

    rysunek poglądowy styków czujnika:

    Przy ciepłym silniku (90 st. C) włączonym AC klimy manualnej i ustawionymi wentylatorami na bieg 1, styki czerwone są zwarte, a niebieskie rozwarte.

    Przy wyłączonym silniku, ale ciepłym też jest tak samo.

    Czy tak powinno być ?????

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME