Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

kowal1406 28 Apr 2011 20:07 18947 11
    kowal1406
    Level 10  
    witam mam problem z podłączeniem alternatora. prawdopodobnie jest on od Toyoty.
    nie ma na niej żadnej tabliczki na nim. Szczerze powiedziawszy nie znam się na instalacjach dlatego proszę o pomoc.
    ->jak sprawdzić dany alternator czy działa?
    ->czy mógłbym poprosić o zrobiony przez was schemat instalacji

znalazłem go na stronie int. tak wygląda

http://www.innerauto.com/Toyota_Parts/Toyota_Alternator/
    kowal1406
    Level 10  
    Ale jak to zastosować do tej instalacji??

i jak sprawdzić czy ten altek jest sprawny domowym sposobem?
    jestem laikiem w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość.
  • Helpful post
    Zico63
    Level 37  
    No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego:

Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od "15" stacyjki Ursusa do "L"; również z tego "15" stacyjki traktora pobieramy do "IG" oraz dla bezpieczeństwa także "S". "S" pokazano jako podłączony na stałe, bezpośrednio do akumulatora ale poprzez stacyjkę ja bym wolał.
    Tekst jest może troszkę "dziwny" bo ze strony angielskojęzycznej poprzez google - tłumacza:
    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&langpair=en%7Cpl&u=http://www.autoshop101.com/trainmodules/alternator/alt103.html&rurl=translate.google.pl&twu=1&usg=ALkJrhgFG4p2Us4dHFHj4k3qHIShzDMeqA
    Zachęcam z resztą do lektury wszystkich z 35 widniejących tam stron!
    kowal1406
    Level 10  
    powiem szczerze że dość ciężki schemat, jutro poczytam w goglach zobaczymy co z tego zrozumiem i dam znak co tam wymyśliłem
  • Helpful post
    Zico63
    Level 37  
    No i jeszcze zapomniane pytanie: "jak sprawdzić..."