Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

kowal1406 28 Kwi 2011 20:07 14150 11
  • #1 28 Kwi 2011 20:07
    kowal1406
    Poziom 9  

    witam mam problem z podłączeniem alternatora. prawdopodobnie jest on od Toyoty.
    nie ma na niej żadnej tabliczki na nim. Szczerze powiedziawszy nie znam się na instalacjach dlatego proszę o pomoc.
    ->jak sprawdzić dany alternator czy działa?
    ->czy mógłbym poprosić o zrobiony przez was schemat instalacji

    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330




    znalazłem go na stronie int. tak wygląda

    http://www.innerauto.com/Toyota_Parts/Toyota_Alternator/

    0 11
  • Pomocny post
    #2 28 Kwi 2011 21:23
    viper555
    spec od auto-elektro

    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

    0
  • #3 28 Kwi 2011 22:37
    kowal1406
    Poziom 9  

    Ale jak to zastosować do tej instalacji??
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

    i jak sprawdzić czy ten altek jest sprawny domowym sposobem?
    jestem laikiem w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość.

    1
  • Pomocny post
    #4 28 Kwi 2011 23:52
    Zico63
    Poziom 37  

    No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego:
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

    Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od "15" stacyjki Ursusa do "L"; również z tego "15" stacyjki traktora pobieramy do "IG" oraz dla bezpieczeństwa także "S". "S" pokazano jako podłączony na stałe, bezpośrednio do akumulatora ale poprzez stacyjkę ja bym wolał.
    Tekst jest może troszkę "dziwny" bo ze strony angielskojęzycznej poprzez google - tłumacza:
    http://translate.googleusercontent.com/transl...&twu=1&usg=ALkJrhgFG4p2Us4dHFHj4k3qHIShzDMeqA
    Zachęcam z resztą do lektury wszystkich z 35 widniejących tam stron!

    -1
  • #5 29 Kwi 2011 00:12
    kowal1406
    Poziom 9  

    powiem szczerze że dość ciężki schemat, jutro poczytam w goglach zobaczymy co z tego zrozumiem i dam znak co tam wymyśliłem

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Kwi 2011 00:26
    Zico63
    Poziom 37  

    No i jeszcze zapomniane pytanie: "jak sprawdzić..."
    Otóż jedynym miarodajnym sposobem jest albo włożenie go w ciągnik i podłączenie - albo zbudowanie w garażu kopii układu elektrycznego traktorka: ze stacyjką, przewodami, napędem od np. wiertarki z kółkiem pasowym i paskiem, ale przede wszystkim z akumulatorem! Uruchomienie alternatora BEZ akumulatora, a dokładniej to bez podpięcia zacisku "B" - grozi zniszczeniem altera!

    Te elementy na schemacie to bezpieczniki: kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330 , dobre ale niekonieczne.

    0
  • #7 29 Kwi 2011 00:38
    kowal1406
    Poziom 9  

    powiem ci że on był zamontowany w "ciapku" ale żadnym kablem nie podłączony. Aczkolwiek mimo wszystko chciałbym go sprawdzić ponieaż nie jest nowy tylko wyciągnięty z samochodu który poszedł na złom i nie mam pewności czy działa.

    Ale mimo wszystko jest już zamontowany tylko próba żeby go uruchomić instalacyjnie

    0
  • Pomocny post
    #8 29 Kwi 2011 08:00
    mczapski
    Poziom 38  

    Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak:
    przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki);
    przewód żółty podobnie;
    do śruby B akumulator;
    Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu.
    Przed instalacją alternatora należało sprawdzić jego podstawowe własności.

    1
  • #9 29 Kwi 2011 22:22
    kowal1406
    Poziom 9  

    Dokładnie tylko go podłączyć

    A powiedzcie mi, jaką żarówkę zastosować jako kontrolkę ładowania?
    12V i ile A

    0
  • Pomocny post
    #10 29 Kwi 2011 23:01
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Żarówka 12V, 2W wystarczy.

    0
  • #11 28 Cze 2011 13:11
    kowal1406
    Poziom 9  

    Udało się problem rozwiązać ładowanie jest.

    Aczkolwiek sprawdzałem na jakim poziomie jest ładowanie ok 13,20 a na pełnym gazie 13,55-58V tak jak patrze to powinno być ~14,4V powiedzcie jak się do tego ustosunkować, czy jest to prąd wystarczający żeby naładować aku? pod obciążaniem ładowanie spada niby oczywiste ale do ~13?

    CZYM TO MOŻE BYĆ SPOWODOWANE

    czy może to być spowodowane 33zbyt wolnymi obrotami? jeżeli po zwiększeniu obrotów wchodzę na 2-3 tyś. to on już powinien osiągnąć swoje parametry co wy o tym myślicie

    0
  • #12 29 Cze 2011 20:45
    piorun7890
    Poziom 18  

    Nie za cienki ten kabel do akumulatora ( czerwony) . Gdzie to napięcie mierzysz ( na akumulatorze czy alternatorze ), jaki stan akumulatora ? W toyocie yaris jest prawie identyczny alternator , na biegu jałowym silnika napięcie 13,8V

    0