Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

kowal1406 28 Apr 2011 20:07 18413 11
  • #1
    kowal1406
    Level 10  
    witam mam problem z podłączeniem alternatora. prawdopodobnie jest on od Toyoty.
    nie ma na niej żadnej tabliczki na nim. Szczerze powiedziawszy nie znam się na instalacjach dlatego proszę o pomoc.
    ->jak sprawdzić dany alternator czy działa?
    ->czy mógłbym poprosić o zrobiony przez was schemat instalacji

    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330






    znalazłem go na stronie int. tak wygląda

    http://www.innerauto.com/Toyota_Parts/Toyota_Alternator/
  • #3
    kowal1406
    Level 10  
    Ale jak to zastosować do tej instalacji??
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

    i jak sprawdzić czy ten altek jest sprawny domowym sposobem?
    jestem laikiem w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość.
  • Helpful post
    #4
    Zico63
    Level 37  
    No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego:
    kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330

    Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od "15" stacyjki Ursusa do "L"; również z tego "15" stacyjki traktora pobieramy do "IG" oraz dla bezpieczeństwa także "S". "S" pokazano jako podłączony na stałe, bezpośrednio do akumulatora ale poprzez stacyjkę ja bym wolał.
    Tekst jest może troszkę "dziwny" bo ze strony angielskojęzycznej poprzez google - tłumacza:
    http://translate.googleusercontent.com/transl...&twu=1&usg=ALkJrhgFG4p2Us4dHFHj4k3qHIShzDMeqA
    Zachęcam z resztą do lektury wszystkich z 35 widniejących tam stron!
  • #5
    kowal1406
    Level 10  
    powiem szczerze że dość ciężki schemat, jutro poczytam w goglach zobaczymy co z tego zrozumiem i dam znak co tam wymyśliłem
  • Helpful post
    #6
    Zico63
    Level 37  
    No i jeszcze zapomniane pytanie: "jak sprawdzić..."
    Otóż jedynym miarodajnym sposobem jest albo włożenie go w ciągnik i podłączenie - albo zbudowanie w garażu kopii układu elektrycznego traktorka: ze stacyjką, przewodami, napędem od np. wiertarki z kółkiem pasowym i paskiem, ale przede wszystkim z akumulatorem! Uruchomienie alternatora BEZ akumulatora, a dokładniej to bez podpięcia zacisku "B" - grozi zniszczeniem altera!

    Te elementy na schemacie to bezpieczniki: kłopot z podłączeniem alternatora (toyota) C-330 , dobre ale niekonieczne.
  • #7
    kowal1406
    Level 10  
    powiem ci że on był zamontowany w "ciapku" ale żadnym kablem nie podłączony. Aczkolwiek mimo wszystko chciałbym go sprawdzić ponieaż nie jest nowy tylko wyciągnięty z samochodu który poszedł na złom i nie mam pewności czy działa.

    Ale mimo wszystko jest już zamontowany tylko próba żeby go uruchomić instalacyjnie
  • Helpful post
    #8
    mczapski
    Level 39  
    Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak:
    przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki);
    przewód żółty podobnie;
    do śruby B akumulator;
    Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu.
    Przed instalacją alternatora należało sprawdzić jego podstawowe własności.
  • #9
    kowal1406
    Level 10  
    Dokładnie tylko go podłączyć

    A powiedzcie mi, jaką żarówkę zastosować jako kontrolkę ładowania?
    12V i ile A
  • Helpful post
    #10
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Żarówka 12V, 2W wystarczy.
  • #11
    kowal1406
    Level 10  
    Udało się problem rozwiązać ładowanie jest.

    Aczkolwiek sprawdzałem na jakim poziomie jest ładowanie ok 13,20 a na pełnym gazie 13,55-58V tak jak patrze to powinno być ~14,4V powiedzcie jak się do tego ustosunkować, czy jest to prąd wystarczający żeby naładować aku? pod obciążaniem ładowanie spada niby oczywiste ale do ~13?

    CZYM TO MOŻE BYĆ SPOWODOWANE

    czy może to być spowodowane 33zbyt wolnymi obrotami? jeżeli po zwiększeniu obrotów wchodzę na 2-3 tyś. to on już powinien osiągnąć swoje parametry co wy o tym myślicie
  • #12
    piorun7890
    Level 18  
    Nie za cienki ten kabel do akumulatora ( czerwony) . Gdzie to napięcie mierzysz ( na akumulatorze czy alternatorze ), jaki stan akumulatora ? W toyocie yaris jest prawie identyczny alternator , na biegu jałowym silnika napięcie 13,8V