Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Thalia 1,4 8V 75KM 2000r. - za wysokie obroty b. jałowego

bassman 28 Kwi 2011 20:56 3464 0
  • #1
    bassman
    Poziom 12  
    Witam
    Mój sąsiad ma problem z "Renią" i poprosił mnie o zamieszczenie tego problemu na tym forum. Oto jego opis.
    " Od kilkunastu dni posiadam autko jak w temacie. Ponieważ były problemy z gaśnięciem silnika na wolnych obrotach kiedy był zimny, postanowiłem więc, wyczyścić przepustnicę i "okolice" z silniczkiem krokowym włącznie. Ponieważ niewiele to pomogło, dziś wymieniłem silniczek krokowy. Po wymianie samochód nie gaśnie ale obroty biegu jałowego wahają się i są dosyć wysokie od 1250 do jakieś 1750 oczywiście kiedy silnik już się nagrzeje. W ogóle bezpośrednio po wymianie silniczka na nowy obroty wynosiły 4500. Koleś ze sklepu kazał mi jechać na komputerowa regulacje obrotów. ale nie chciałem trochę wierzyć, że po czymś takim muszę jechać na podłączenie do komputera. Z reszta kolega mechanik ale nie od francuzów mówi, że w innych autach tak nie ma. Pojechałem do serwisu pogadać z mechanikiem a ten mówi, że trzeba wyciągnąć trzpień silniczka na jakaś odległość, z reszta sam mi go wyciągnął, wsadziłem go w ten sposób jak mi ustawił odpaliłem i jest 1500 obrotów czasem spadnie do 1200 a po dodaniu gazu mogą zacząć falować od 1500-1700 obr/min. I teraz pytanie: jak zrobić żeby obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku spadły do właściwych. Każda pomoc mile widziana:) Pozdrawiam"

    P.S. Ja kiedyś wymieniałem krokowca w Lanosie i postępując zgodnie z procedurą z książki K. Bujańskiego (włącz zapłon na 5 sek, wył. zapłon na 5 sek., włącz zapłon na 5 sek., uruchom silnik. i niech pracuje do włączenia wentylatora chłodnicy) po uruchomieniu silnik miał 800 obr/min.