Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1.4 Hdi 2002 rok. Nie działa wentylator klimatyzacji.

29 Apr 2011 14:38 19216 23
  • Level 15  
    Witam
    Mam problem z klimatyzacją w Peugeocie 307 1,4 Hdi 2002rok.
    Mianowicie dziś robiłem przegląd klimatyzacji włącznie z napełnieniem.
    Gościu stwierdził, że nie działa wentylator i nie kazał mi jej uruchamiać.
    Klimatyzacja się normalnie załącza słychać sprzęgiełko elegancko chłodzi z tym, że nie załącza wentylatora. Pytanie: Czy jak załącza się klimatyzacja to razem z nią załącza się także wentylator? Jakieś sugestie?
    Pozdrawiam
  • Level 15  
    kkknc wrote:
    A czy kolega ruszył szanowne cztery litery i sprawdził bezpiecznik i przekaźnik? Co mówi PP200?


    Bezpiecznik 40A sprawdziłem i jest ok. A przekaźnika nie sprawdzałem... Który opowiada za wentylator?
    pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    Sorki ten bezpiecznik 40A to był od dmuchawy klimatyzacji.
    Pytanie: Czy wentylator powinien się razem włączać z klimatyzacją?
    Gdzie znajdę bezpiecznik i przekaźnik odpowiedzialny za wentylator?
    Jak sprawdzić czy dany przekaźnik jest dobry.
    Pozdrawiam

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jest możliwe, że akurat w tym aucie wentylator załącza się jak osiągnie 96stopni bo takiej temperatury dziś po uzupełnieniu czynnika nie osiągnąłem.
    Jest możliwość, że poszedł moduł freak? Proszę o pomoc
  • Level 15  
    Witajcie.
    Dziś się zabrałem za rozbiórkę żabki. Dostałem się do tej puchy z przekaźnikami nie ściągając zderzaka lecz tylko górę. Przekaźniki wyglądają na dobre nie popalone (rozbierałem. ewentualnie jak się sprawdza takie przekaźniki?). Sprawdzałem napięcie w kostce od wentylatora i jest napięcie rzędu 11,57V a na odpalonym silniku 12,30V . Bezpieczniki w komorze silnika wyglądają na sprawne a te bezpieczniki maxi co są z boku skrzynki wyglądają ok ale 1 który odpowiada za wentylator powinien według instrukcji być 30A a jest wsadzony 40A nie przeszkadza?. Akumulator na postoju wykazuje napięcie 12,70V. Możliwe, że jak jest stary akumulator to komputer wyłącza nie które urządzenia? Przypominam, że klima normalnie chodzi lecz bez wentylatora. Wentylator na krótko chodzi. Zmieniłem przekaźnik ale nie było 35A więc wsadziłem 30A. W kostce od rezystora regulacji obrotów nie ma napięcia. Jakieś porady?
    Proszę o pomoc. Dziękuje i pozdrawiam
  • Level 26  
    Miernikiem niewiele zdziałasz, pod wentylatorem są złącza wiązki ,tam bym szukał uszkodzenia.
  • Level 15  
    Witam
    Wiązka wygląda na sprawną wszystko się kupy trzyma tak mi się zdaję.
    Już nie mam siły. Wymieniłem opornik, 2 przekaźniki mam sprawne bo widzę, że się załączają. Na kostce do wentyla prąd jest 12V z groszami. Na kostce od opornicy czy modułu fric jak kto woli nie ma zasilania bo chyba nie ma być? Przewody do opornicy idą dwa a w kostce są 3 bolce. Wiązka wygląda na sprawną. Co to może być bo wysiadam.
  • Level 15  
    milejow wrote:
    Sprawdź termik opornicy

    Termik siedzi nowy. Przekaźniki dobre, wiązka też. Dalej nie działa. W kostce od opornicy w dwóch pinach jest prąd. Ma ktoś może schemat wentylatora?? Byłbym wdzięczny.
    pozdrro
  • Level 26  
    Trudna ci pomóc skoro piszesz "Na kostce od opornicy czy modułu fric jak kto woli nie ma zasilania" a za chwilę "W kostce od opornicy w dwóch pinach jest prąd"
  • Level 15  
    zbyniuś wrote:
    Trudna ci pomóc skoro piszesz "Na kostce od opornicy czy modułu fric jak kto woli nie ma zasilania" a za chwilę "W kostce od opornicy w dwóch pinach jest prąd"


    No bo teraz prąd jest i to na 2 pinach a wentyl ani rusz. Z klimą nie chodzi i jak wypnę czujnik temperatury to też się nie załącza.
  • Helpful post
    Level 41  
    Tam gnija kable od przekaznika do wentylatorow w takim miejscu ze trzeba zderzak zdjac.
    Kolego 2 prady,ok a jakie sa tam oznaczenia?
  • Level 43  
    Skoro przez opornicę przechodzi zasilanie(czym sprawdzane?) to pozostaje przerwa na kablu między opornicą a wentylem. Sprawa następna, przy uszkodzeniu 1-go biegu wentyla, po włączeniu klimy i wzroście ciśnienia wentyl powinien zacząć pracować na drugim biegu do momentu zbicia ciśnienia i tak w kółko
  • Helpful post
    Level 26  
    Peugeot 307 1.4 Hdi 2002 rok. Nie działa wentylator klimatyzacji.
    Tu masz schemat może ci pomoże.
  • Level 15  
    decybel91 wrote:
    Tam gnija kable od przekaznika do wentylatorow w takim miejscu ze trzeba zderzak zdjac.
    Kolego 2 prady,ok a jakie sa tam oznaczenia?

    Kolego od przekaźników tych w puszcze co są dwa? U mnie wentyl jest 1. Zgnilizny na kablach to ja tam nie widziałem. Przejście w wiązce od wentyla jest wszędzie.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    milejow wrote:
    Skoro przez opornicę przechodzi zasilanie(czym sprawdzane?) i tak
    Miernikiem sprawdzane

    Dodano po 1 [minuty]:

    milejow wrote:
    po włączeniu klimy i wzroście ciśnienia wentyl powinien zacząć pracować na drugim biegu do momentu zbicia ciśnienia i tak w kółko

    Wentyl nie chodzi ani na 1 ani na 2 biegu. Sprawdzałem wyjmując wtyk od czujnika temp w aucie wskazówka na maxa poleciała a wentyl nie ruszył.

    Dodano po 3 [minuty]:

    decybel91 wrote:
    w takim miejscu ze trzeba zderzak zdjąć.
    Z której strony stojąc od auta? Kable od wentyla do kostki są sprawne bo na krótko chodzi. Przekaźniki sprawdzane ze zdjętymi obudowami i się stykają.
    Myślę, że jest dalej gdzieś przerwa w połączeniu ale nie wiem gdzie zlokalizować bliżej skrzynki bezpieczników.
  • Helpful post
    Level 26  
    Podajesz masę - na styk 2 jednego a potem drugiego przekażnika i ma się kręcić wiatrak.Robisz to kotrolką z żarówką.Dotykasz kontrolką do styków 1 i 3 musi świecić,oczywiście przekażniki w gniazdach i zapł. włączony. Miernik pokazuje bzdury.Napisz jeszcze jak sprawdzasz wiatrak na krótko bo może jest problem z przewodem masowym.
  • Level 15  
    Na kompie sprawdzane i jest błąd P0483
  • Level 39  
    Ta naprawa musi potrwać. Masz miarodajną poradę jak zadziałać z przekaźnikami a ty swoje o błędzie komputera. Wentylatorem steruje sterownik silnika lub BSI. Chyba nie wiadomo jak zachowuje sie tenże wentylator w sytuacji zagrzania silnika. Dla sprawdzenia przejść na instalacji należy korzystać z tzw próbówki i to z żarówką sporej mocy (np 4/5 W lub więcej).
  • Level 15  
    mczapski wrote:
    Ta naprawa musi potrwać. Masz miarodajną poradę jak zadziałać z przekaźnikami a ty swoje o błędzie komputera. Wentylatorem steruje sterownik silnika lub BSI. Chyba nie wiadomo jak zachowuje sie tenże wentylator w sytuacji zagrzania silnika. Dla sprawdzenia przejść na instalacji należy korzystać z tzw próbówki i to z żarówką sporej mocy (np 4/5 W lub więcej).


    Jednak to będzie BSI bo nie ma plusa na kostce od opornicy. Jak od kostki opornicy poprowadziłem kabel do plusa aku to wentylator zaczął działać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zbyniuś wrote:
    Podajesz masę - na styk 2 jednego a potem drugiego przekażnika i ma się kręcić wiatrak.Robisz to kotrolką z żarówką.Dotykasz kontrolką do styków 1 i 3 musi świecić,oczywiście przekażniki w gniazdach i zapł. włączony. Miernik pokazuje bzdury.Napisz jeszcze jak sprawdzasz wiatrak na krótko bo może jest problem z przewodem masowym.


    Tak jak napisałeś wentylator zaczął chodzić ale pokazuję brak połączenia z bsi błąd P0483
  • User removed account  
  • Level 15  
    Podaje VIN VF33C8HZB82313433
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 10  
    Jak zlokalizujesz przyczynę to napisz co było bo ja mam podobny problem tyle że w 2.0 hdi wentylator się nie załącza ani przy wysokiej temp. ani przy klimie.
  • Helpful post
    Level 26  
    Jeżeli po podaniu masy na 2 wiatrak chodzi to dalej szukasz w kierunku wiązki.Najlepiej na kanale od dołu szukasz złącza 6styków czarne pod obudową wiatraka ,wypinasz wtyczkę i dokładnie oglądasz piny oraz kabelki po obu stronach wtyczek tam najczęściej się przecierają o blachę poprzeczki.A dokładnie interesują cie kabelki na 2 i 3 pinie kostki.
    Ps. Podziwiam Cie za wytrwałość w dążeniu do celu.
  • Level 15  
    janbo wrote:
    Jak zlokalizujesz przyczynę to napisz co było bo ja mam podobny problem tyle że w 2.0 hdi wentylator się nie załącza ani przy wysokiej temp. ani przy klimie.

    Problem rozwiązany! Sprawa polega na tym kolego, że kable po gnite. Musisz z kanału bądź zderzak zdemontować i tam jest kostka tak koledzy napisali powyżej.
    Jak masz sprawną opornicę i przekaźniki a następnie wentylator to na bank uszkodzona wiązka. Sprawdzać kabel po kabelku. U mnie kabel z zewnątrz ładnie a w środku próchno. Najlepiej sprawdzić całą wiązkę. W Francuzach ten typ tak ma. Miałem to samo w Berlingo.
    Pozdrawiam i dzięki śliczne za pomoc.