Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 wys.obroty na LPG

07 Lis 2004 13:27 2182 19
  • Poziom 18  
    Silnik 2 l jedno punktowy wtrysk instalacja LPG Voila.
    Po uruchomieniu rano na bęzynie nieraz zgaśnie po przełączeniu na LPG z początku jest dobrze po przejechaniu ok. 1 km.obroty wzrastają do 2.5 tyś zawsze jak jest zimny. Jak się rozgrzeje jest OK.
    Co może być przyczyną?
    Pozdrawiam fgh98
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    Kiedy silnik jest zimny to i reduktor gazu jest zimny. Voila podaje jednak mieszankę gazową taką, jaką zapamiętała z ciepłego silnika, więc samochód gaśnie, bo na zimnym powinien DUŻO więcej gazu i powietrza dostać, a nie dostaje.

    Po stwierdzeniu ubogiej mieszanki (1 km albo nawet 200m) Voila podaje więcej gazu a komputer silnika ustawia obroty do rozgrzania silnika. Jak się rozgrzeje (kilka kilometrów) komputer silnika nie potrzebuje rozgrzewać, a Voila nie potrzebuje podawać więcej gazu...

    NAPISAZ JAKI MASZ REDUKTOR, a sprawa z pewnością się wyjaśni.
  • Poziom 18  
    Witam reduktor to NEMMEGAS.Gdybyś mógł to podpowiedz co mam zrobić.
    Posiadam wiedzę elektroniczną i potrafię zbudować interfejs itd.Dodam ze rok temu było dobrze.
    Pozdrawiam fgh 98
  • Poziom 26  
    Niestety, sprawa się nie wyjaśniła, bo nie znam w praktyce tego reduktora...

    Jeśli chodzi o gaśnięcie na zimnym gazie, to proponuję wyregulować bardziej reduktor o ile się da, żeby jego wydajność gazowa się zwiększyła.
    Dlaczego: na zimnym silniku gdy nie jest otwarta przepustnica (wolne obroty) jest większe zapotrzebowanie na gaz. Attuator pewnie się otworzył na max (to trzeba by było sprawdzić), ale i tak nie wystarcza gazu bo go reduktor nie daje.
    Jeśli ustawisz lżejszy próg zadziałania membrany powinno być wszystko ok.
  • Poziom 18  
    Wydaje mi się ze reduktorem regulujemy wolne obroty,natomiast kiedy zwiększam gaz silnik krokowy otwiera się bardziej i obroty rosną.
    Natomiast nie mogę zrozumieć dlaczego zwiększają się same obroty
    (bez naciskania gazu) i to na 2,5 tyś. Tak jakby zacinał się silnik krokowy i pozostawał otwarty. Lub otwiera go sygnał z komputera.
  • Poziom 26  
    Nie jest tak jak myślisz, ponieważ to nie attuator podaje odpowiednią do obrotów ilość gazu!

    Attuator można by zastąpić zwykłym pokrętłem, bo elementem podającym gaz jest REDUKTOR, a dokładniej ostatni stopień jego redukcji (ostatnia membrana). Na reduktorze powinieneś mieć możliwość regulowania: dawki podstawowej, czyli tzw. wolnych obrotów i progu zadziałania membrany.
  • Poziom 18  
    Rozumię ustawienie wolnych obrotów na reduktorze.
    Ale jak wytłumaczysz nagłe zwiększenie obrotów przy zimnym silniku
    (co wtedy się otwiera lub zacina) kiedy działa silnik krokowy?.
    Dlaczego nie mogę zmniejszyć obrotów,tylko mogę zwiększyć.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Silnik krokowy (attuatora) działa wtedy, kiedy trzeba DOREGULOWAĆ skład mieszanki z powodu zapamiętanych wcześniej informacji o złej mieszance skojarzonej z daną pozycją pedału gazu.

    A odnośnie zwiększonych obrotów to już napisałem wcześniej! Chyba że nie rozumiem o co Ci chodzi...
    Są zwiększone z powodu informacji od czujnika temperatury o niedogrzanym silniku, podczas gdy sam silnik nie potrzebuje AŻ tak dużych obrotów do rozgrzania.
    Gaz jednak powinien ZAWSZE być ustawiony na idealną mieszankę, czyli gazem nie powinieneś zmniejszać obrotów, bo instalacja za obroty nie jest odpowiedzialna!

    (Kiedyś w Sunny regulowałem rezystorem impedancję czujnika temperatury, bo sytuacja była odwrotna; wyłączało się grzanie za wcześnie.)
  • Poziom 18  
    Czyli twoim zdaniem jest przestawienie w komputerze LPG ico konkretnie proponujesz regulować,jaki parametr.
  • Poziom 26  
    Szkoda, że z uwagą nie czytasz czyichś postów, napisałem przecież, że nie chodzi o komp LPG.

    Myślę, że sprawę wyjaśniłem...
  • Poziom 18  
    Wielkie dzięki przystąpie do działania.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    napisz o efektach, będziemy myśleć dalej...

  • Poziom 21  
    fgh98 napisz czy czasem nie rozłączałeś ostatnio akumulatora i sprawdż pracę sondy lambda. Czekam na odpowiedż.
  • Poziom 18  
    Teges masz rację wymieniałem akumulator 5tyg. temu na nowy,ale wtedy było ciepło i problemu nie było.Napisz co sugerujesz.
    Pozdrawiam

  • Poziom 21  
    Viola to jest taka elektronika że jeżeli rozłączysz na moment zasilanie to wszystko trzeba ustawiać od nowa i to się u ciebie stało. Teraz trzeba zaprogramować centralę od początku. Jeszcze raz- sprawdż sondę i napisz jakie są odczyty na benzynie czekam na odpowiedż.
  • Poziom 18  
    Sondy raczej nie podejrzewam bo po rozgrzaniu chodzi ok,i moło pali (jak poprzednio).Napisz mi zebym miał pewność rozjechały się ustawienia w Voili
    czy w komputerze samochodu,chodzi o to zeby nie przestawić coś niepotrzebnie.Chociarz i tak przed zmianą zapiszę ustawienia.
    Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Podejrzewam, że siadł Ci symulator sondy.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Witam gdzie jest ten symulator i jak go szukać. Dzisiaj np. zapaliłem na bęzynie po 3minutach przełączyłem na gaz i dalej było dobrze obroty nie rosły,ale dzisiaj jest ciepło.Czekam na dalsze sugestie.
    Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    Nie wiem jak masz rozwiązaną symulację sondy. Należy sprawdzić sondę na benzynie i na gazie - na gazie jej praca jest symulowana, nie widzę twojego auta więc nie podpowiem Ci gdzie się to znajduje. Podjedź do elektryka to sprawdzi.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Witam Wszystkich problem sam ustąpił. Nie wiem co było przyczyną.
    Proszę o sugestie , gdyby się powtórzył.
    Pozdrawiam