Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha xt250, brak oryginalnego modułu, uszkodzona cewka zasilająca.

pablo911008 29 Kwi 2011 20:19 3966 8
  • #1 29 Kwi 2011 20:19
    pablo911008
    Poziom 9  

    Witam

    Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa. Zdjąłem koło magnesowe żeby sprawdzić ją, izolacja przewodów była zniszczona i jeden drucik miedziany jest urwany z cewki.

    Chcę przewinąć cewkę zasilającą żeby pasowała do modułu.
    Yamaha xt250, brak oryginalnego modułu, uszkodzona cewka zasilająca.

    Druga cewka ta nawinięta z grubszego drutu wytwarza napięcie.

    Chciałbym zamontować w nim zapłon z innego motocykla, posiadam moduł od skutera 2T, 12V
    Yamaha xt250, brak oryginalnego modułu, uszkodzona cewka zasilająca.

    Oryginalny moduł ciężko dostać, wygląda tak:
    Yamaha xt250, brak oryginalnego modułu, uszkodzona cewka zasilająca.
    Zdjęcie podstawy iskrownika:
    Yamaha xt250, brak oryginalnego modułu, uszkodzona cewka zasilająca.

    Dodam jeszcze, że impulsator ma dwa przewody a moduł od skutera jedno wejście.

    Czy ten moduł od skutera będzie działać poprawnie?

    Może kupić inny moduł, lub zrobić samemu?

    Od cewki zasilającej nie mogę znaleźć końca drutu, więc tylko przewinięcie.

    Proszę o pomoc w spasowaniu modułu i przewinięciu cewki chodzi mi ile musi być zwojów i jakiej średnicy powinien być drut, żeby wytworzyła odpowiednie napięcie.

    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.

    0 8
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 30 Kwi 2011 21:28
    jack63
    Poziom 42  

    Moduł MUSI być od silnika 4T!!! Szukaj modułu od silnika o podobnej pojemności. Może od jakiegoś Quada. Jednak mogą być problemy. Chodzi o charakterystykę wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów.
    Cewkę można przewinąć. Ilość zwojów z reguły nie jest krytyczna, ale i tak jest to z reguły ponad 1000. Drut 0.1-0.15 mm. Z resztą masz starą cewkę na wzór.
    Temat dość trudny. Można to nazwać badawczym poszukiwaniem lub rzeźbą.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 01 Maj 2011 10:26
    pablo911008
    Poziom 9  

    Cewkę przewinąłem na 180 om i podłączyłem ten moduł ale po godzinie jazdy zaczął strzelać w tłumik i gaźnik. Musi być moduł 4T.

    Jak powinienem zabezpieczyć cewkę przed temperaturą i wstrząsami, bo zaizolowałem taśma izolacyjną ale bardzo się stopiła?

    0
  • #5 02 Maj 2011 10:37
    pablo911008
    Poziom 9  

    jack63 napisał:
    Choćbyś założył temat na stu forach nic ci to nie pomoże, bo nie umiesz czytać tego co ktoś ci doradza!


    Po co te nerwy! Jakbym miał moduł od silnika o pojemności 250 cm3, 4T to bym go podłączył. Tylko takiego nie mam. Muszę najpierw znaleźć odpowiedni, później kupić i dopiero podłączyć. A ten od 2T podłączyłem w celu sprawdzenia cewki zasilającej i czy w ogóle zapali silnik.

    0
  • #6 03 Maj 2011 10:38
    pablo911008
    Poziom 9  

    Dzięki, podłączyłem chiński moduł od quada 4T, 250 cm3. Po ok 2 godzinach jazdy uszkodził się, nie było iskry. Wydaję mi się, że źle przewinąłem cewkę i ona uszkodziła kondensator w module.

    0
  • #7 03 Maj 2011 10:44
    jack63
    Poziom 42  

    A skąd pewność, że to moduł się uszkodził a nie cewka zasilająca?
    Czy nie lepiej było sprawdzić napięcia szczytowe?
    Może nie jest tak źle jak piszesz. Trzeba trochę pomierzyć i zastanowić się, a nie wymieniać na hurra.

    0
  • #8 03 Maj 2011 14:17
    pablo911008
    Poziom 9  

    Aż głupio się przyznać, ale nie wiem jak zmierzyć napięcie szczytowe. Jestem tylko samoukiem.

    Jutro mam maturę, muszę trochę sobie powtórzyć, więc nie będę mieć czasu na naprawę motoru.

    Lepiej będzie jak oddam motor do jakiegoś serwisu lub komuś kto się zna. Bo ja już zaczynam w siebie wątpić. Pozdrawiam

    0
  • #9 06 Maj 2011 16:16
    pablo911008
    Poziom 9  

    Motor sprzedany

    0