Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz - łapie wysokie obroty, zapala się check

Agnieszka Świderek 29 Kwi 2011 23:06 8004 14
  • #1 29 Kwi 2011 23:06
    Agnieszka Świderek
    Poziom 8  

    Witam wszystkich forumowiczów.:D
    Mam problem z moim Matizem, a mianowicie od pewnego czasu po przejechaniu jakichś 100-200 metrów łapie wysokie obroty i włącza się lampka check.
    Zazwyczaj staję na poboczu ( jak jest taka możliwość) na luzie i przeczekuję jego wzloty i potem auto już sprawuje się przez całą drogę ok. Słyszałam, że czasami sprawę obrotów załatwia zresetowanie, ale nie wiem jak to się robi.
    Może ktoś z was miał już taki problem w swoim aucie i potrafi podsunąć jakiś pomysł i radę na wzlotowe hece mojego autka? Bardzo proszę o info w tej sprawie, będę bardzo wdzięczna za pomoc. Agula

    0 14
  • Pomocny post
    #2 30 Kwi 2011 14:46
    Słonik1963
    Poziom 15  

    Witam.

    Najlepiej podczas przeglądu (lub nawet teraz) podjechać na stację obsługi, by podłączyli autko do komputera diagnostycznego. Wyświetli się powód takiego działania autka - kod serwisowy.
    Przy instalacji gazowej czasami zdaża się, że zapala się ta lmpka (powodem jest przekroczenie na sondzie lambda).

    Reset - kolega mówił, że wystarczy odłączyć akumulator na kilka minut, by go zresetować, lecz nie wiem jakie jeszcze mogą być tego skutki.

    Tyle co pamiętam.

    0
  • #3 07 Maj 2011 21:26
    Agnieszka Świderek
    Poziom 8  

    no witam Panów ponownie .
    Podjechałam matizem i podłączyłam do komputera wg. wskazówek szanownych kolegów i wyszły dwa błędy - 1500 i 0115. Może mnie ktoś nakierować i pomóc odczytać co jest przyczyną takiego zachowania samochodu? Bo mechanik dalej się głowi i nie wie co mu dolega nawet jak mu już pokazałam wydruk z komputera. Proszę o pomoc bo przecież jest mi gotów wymienić pół auta zanim znajdzie przyczynę.

    Dodano po 17 [minuty]:

    aha jeszcze dodam co sugeruje mechanik że się popsuło - czujnik położenia przepustnicy , silniczek krokowy . Proszę pomóżcie .................

    1
  • #4 08 Maj 2011 10:38
    sableeck
    Poziom 16  

    Witam!
    Tu jest rozpiska kodów. 0115 to błędny (brak) sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego (silnika). Może być uszkodzony sam czujnik, albo złączka, przewód od niego. Znajduje się poniżej przepustnicy (są tam dwa, ten "ważny" jest niżej). Kod 1500 tyczy się wersji z klimą. Przy jej braku jest "standardowo" wyświetlany. Pozdrawiam

    0
  • #5 08 Maj 2011 11:25
    Słonik1963
    Poziom 15  

    Witam.

    Kiedyś "dostałem" taki opis kodów:
    0115-sygnal cts
    1500-termistor pochłaniacza

    Jest to zgodne z opisem z postu wyżej.


    A i jeszcze jedno (dla kodu 1500) - znalazłem informację, że może być zepsuty potencjometr przepustnicy - dotyczyło to jednak sytuacji w której działanie silnika było prawidłowe, a jedynie zapalała się lampka kontrolna podczas jazdy.
    Niby nie jest to związane z opisem "działania" usterki, jednak nie można wykluczyć związku w połaczeniu z inną usterką.

    0
  • #6 08 Maj 2011 22:23
    Agnieszka Świderek
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedzi szanowni koledzy. Ale dalej nikt nie znalazł przyczyny takiej pracy silnika i takich wysokich obrotów samochodu. Samochód już był u 2 mechaników , sprawdzają wszystko , przeczyszczają oddają mi samochód z diagnozą sprawny a ja rano wsiadam do samochodu i dalej jest to samo. W sobotę jak mi złapał takie wysokie obroty i wyłączyłam silnik to niestety już nie chciał odpalić . Po jakiejś godzince udało się uruchomić silnik ale słychać że pracuje nierówno a u mechanika nie wykazuje znaków awarii i ląduje z powrotem u mnie sprawny a rano to samo . Nikt nie miał takich problemów z autem? normalnie mam auto z kosmosu się okazuje ...... Może jednak ktoś spotkał się z taką usterką i wie jak ją naprawić.

    0
  • #7 09 Maj 2011 09:33
    sableeck
    Poziom 16  

    Nie uwłaczając prawdziwym mechanikom, spotkałem w życiu kilka razy warsztaty których standard skończył się chyba na polonezie GLI... Proszę jeszcze raz opisać objawy; Pisała Pani wyżej, że po uruchomieniu i przejechaniu 100-200 metrów zaczyna wariować, później się uspokaja. Po postoju np. pół godzinnym i ruszeniu? Rozumiem, że problem już nie powraca w czasie jazdy? Czy mechanicy coś wymieniali poza czyszczeniem?

    0
  • #8 13 Maj 2011 08:57
    Agnieszka Świderek
    Poziom 8  

    Witaj saableck :) samochodzik jest już u 3 mechanika i kolejny tydzień walki i poranne pytanie jak daleko zdołam dziś dojechać zanim znowu stanie. opisuję objawy jakie ma :
    * samochód rano normalnie odpala , lampka zapala sie po uruchomieniu jak zwykle i gaśnie.
    * po przejechaniu ok 500-600 m samochód zaczyna wariować - albo dostaje wysokich obrotów i strasznie wyje albo tak jak ostatnio złapał wysokie obroty a po nacisnięciu pedału gazu obroty spadają do zera , zaczyna się dławić i gasnie.
    Mechanicy kolejno przeczyszczaja to co opisałam powyżej , ostatni skupił się na złączach napięciowych i ostanio je poprzeczyszczał wszystkie i miało być dobrze ale po 2 dniach znowu to samo. Nie mam już pojęcia czy ja mam jakiś specyficzny samochód czy mechanicy jacyś lewi. A jeszcze jedno lampka check nawet jak oddaja mi " sprawny" zapala sie cały czas co wskazuje na to że jednak przyczyna nie została usunięta .
    Może ktoś spotkał sie z taką przypadłością samochodową i potrafi coś podpowiedzieć bo już mnie męczy walka z samochodem od ponad 2 tygodni

    0
  • #9 13 Maj 2011 11:27
    enauto
    Poziom 29  

    W tym samochodziku po zaniku napięcia na sterownik silnika , np odłączenie aku , duży spadek napięcia przy rozruchu lub zabawie z bezpiecznikami należy zaprogramować wolne obroty. Opis jest w książce do Matiza.
    Należy zaprogramować obroty biegu jałowego w następujący sposób:
    - włączyć zapłon na 10 sekund
    - wyłączyć zapłon
    - obrócić wał korbowy za pomocą rozrusznika (nie uruchamiając silnika), a następnie wyłączyć zapłon (ew. uruchomienie jest dopuszczalne)
    - uruchomić silnik
    Programowanie zakończone.
    Może to pomoże.
    Czy czujnik temperatury silnika był sprawdzany w czasie rozgrzewania silnika, jeżeli nie to go wymień.

    0
  • #10 15 Maj 2011 21:50
    Agnieszka Świderek
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Niestety samochód w dalszym ciągu nie naprawiony, w sobotę odebrałam od mechanika i dalej jest to samo. Znowu poprzeczyszczali złącza, wymienili kawałek kabelka i miało być dobrze. Niestety objawy w dalszym ciągu takie same . Na własną prośbę odebrałam i wstawiłam do elektromechanika, może ten coś ciekawego znajdzie. Wszystkie sugerowane przez was tematy na bieżąco przekazywane były do mechanika lecz ten zawsze sprawdzał i podobno wszystko sprawne. A ciekawa sprawa jeszcze wynikła - zasugerowałam o wymianie czujnika temperatury bo wydawał mi się że może być to ten element, lecz mechanik stwierdził że czujnik ok.
    A po uruchomieniu zimnego silnika od razu w sobotę włączył się wentylator - i gdzie szukać usterki?
    Kurcze drugi tydzień walki z prostym samochodem...

    0
  • #11 16 Maj 2011 04:33
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zapraszam do siebie wszak jesteśmy po sąsiedzku , może przyczyna tkwi w sterowniku? Lubię takie ciekawe przypadki.

    0
  • #12 16 Maj 2011 06:42
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Ja pracuję przy automatyce wielkich silników, uważam że Pani problem leży w którymś wadliwym czujniku, ponieważ zawsze usterka występuje w tym samym okresie (gdy silnik osiąga jakiś określony przedział temperatury lub ciśnienia) może być woda lub olej, Może być również przyczyną odparowywanie wilgoci gdy silnik się nagrzewa (mało prawdopodobne). Mała uwaga do Pani wpisów, jak można Pani pomóc jak Pani nie raczy podać choć minimum co poszczególni mechanicy sprawdzili. Stwierdzenie "coś tam pogrzebali" nic nie daje.
    Jerzy

    0
  • #13 17 Maj 2011 11:30
    Agnieszka Świderek
    Poziom 8  

    Witam Pa. Jerzy. Ja z chęcią Panu odpowiem co robili- czyścili czujnik przepustnicy , Silniczek krokowy a potem już zostali przy czujnikach i złączach napięciowych i to wszystko co robili . Nie została wymieniona choć jedna rzecz bo podobno wszystko jest sprawne , opisywała to wcześniej i nie użyłam zwrotu " coś grzebali" tylko opisywałam co czyścili , bo skupili uwage na czyszczeniu .
    Auto jest u elektromechanika i po dzisiejszej rozmowie przekazał mi że zaczyna wymieniać czujnik przepustnicy ( poprzedni mechanicy uważali że jest sprawny ) . Także sami widzicie że nie mam lekko z mechanikami.
    Paweł , kontakt zapisałam w razie czego się polecam. :)

    1
  • #14 29 Maj 2011 17:08
    gerardo2010
    Poziom 1  

    Musisz sprawdzić odmę to jest gumowa rurka na deklu silnika,ona może być pęknięta i silnik łapie powietrze.Tak było u mnie i też się świecił czek.koszt rurki 20/24 zł.

    0
  • #15 20 Lut 2016 08:16
    dorota111
    Poziom 1  

    Witam , Ja mam podobny klopot z matizem . i mam rade dla tych ktorym zajmuje sporo czasu zdiagnozowanie przyczyny prpblemu ,. Aby jakos sobie z tym radzic nalezy po odpaleniu samochodu pozwolic mu chodzic jakies 5 minut bez ruszania z miejsca , ale to jest uciazliwe bo jesli samochod stoi nawet godzine na zgaszonym silniku to dzieje sie to samo ...Te wysokie obroty sa naprawde upierdliwe . oBJAWY SA DWA ALBO WCHODZI NA WYSOKIE OBROTY i szaleje silnk albo jesli nie szaleje to wlancza sie wlasnie check . Czytalam wszystkie komentarze i sensowne wydaje sie spradzenie odmy na deklu silnika i ja wlasnie najpierw to sprawdze , bo ogolnie samochod chodzi super.

    0