Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 2.0 przy odpalaniu samochodu ginie napięcie

30 Kwi 2011 08:06 7025 16
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam pytanie, czy komuś zdarzyło się aby przy odpalaniu samochodu ginęło napięcie.
    Samochód zachowuje się tak samo jak gdyby akumulator był rozładowany. Gasną wszystkie kontrolki.
    Po kilku przekręceniach kluczykiem samochód odpala.
    Niestety nie zdarzyło to się nigdy u elektryka.
    Elektryk nie może zlokalizować usterki.
    Jeżeli ktoś może pomóc to z góry dziękuję.
  • Poziom 26  
    Może nakrętka na rozruszniku lużna.
  • Poziom 8  
    wszystko przeczyszczone i dokręcone
  • Poziom 26  
    No to woltomierz i mierzysz spadki napięcia minus aku a silnik , plus aku a stacyjka i dalej.
  • Poziom 28  
    Może być uszkodzony rozrusznik
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Możliwe i bardzo prawdopodobne wewnętrzne uszkodzenie akumulatora.
  • Poziom 42  
    Kostka stacyjki to pikuś??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Był u elektryka, to chyba taką oczywistą sprawę wykluczyli ;)
  • Poziom 27  
    A sprawdzali złącze pod maską to od kabli akumulatora? Tam pojawiają się najczęściej problemy.
    Ja miałem problemy z mocą przy rozruchu. Tzn. rozrusznik kręcił jak szalony ale widać było, że kontroli migały i nie chciał zapalić. Mowa o XP 2,0HDI.
    Dopiero wyciągnięcie akumulatora i jego konserwacja pomogła. Tzn pożądzne oczyszczenie słupków i klem, naładowanie prostownikiem przez kilka godzin. Oczyszczenie połączenia masowego, oraz PLUSOWEGO pod maską na złączu. Od tamtej pory brak problemów z prądami.
    Wyciągnij akumulator i sprawdź jakość połączenia na klemach. To są takie szybko złączki, więc tam połączenie może poluzować.
    A i założę się, że po odkręceniu nakrętek na złączu plusowym pod maską na końcówkach kablowych będzie cała masz śniedzi i brudu.
  • Poziom 11  
    Dla elektryka ważną informacją jest:kręci a kontrolki gasną , czy kont. gasną i nie kręci, czy słychac stuk rozrusznika i kontrolki gasną? Ta informacja naprowadzi elektryka- akum , stacyjka , rozr.,czy kabelki.pzdr.
  • Poziom 8  
    no nie sprawdzili tego złącza pod klapą, odpowiadam tak późno bo wymienili bendiks na chwilę pomogło i znów się zaczęło to samo, przypuszczam że jak wymieniali to odkręcili to złącze i było chwilowo ok, ale nie przeczyścili gdy zaczęło sie ponownie to przeczyściłem ja i po 3 miesiącach jest ok, dzięki za pomoc.
  • Poziom 12  
    XSARA 2 2.0 HDI 2001
    Może zaczne od tego, że moj samochod stal w garazu nieuzywany przez jakies niecale 4 miesiące. teraz kiedy chcialem go uruchomic akumulator byl calkowicie rozladowany. po naladowaniu wszystko bylo ok z wyjątkiem jednej kontrolki, która zaczela sie swiecic a mianowicie "kontrolka pracy silnika". Bylem u jednego elektronika samochodowego, powiedzialem o co chodzi i gosciu stwierdzil ze to normalne po zresetowaniu komputera. wystarczy go podpiac pod tester i skasowac bledy lecz dopiero po swietach ze wzgledu na brak czasu. ok. wszystko bylo spoko do wczoraj. kazdego dnia jezdzilem bez problemow az tu nagle niedzielnego poranka nie odpale auta. rozrusznik kreci, zero oznak jakiegos duszenia czy dlawienia silnika tylko po prostu nie odpali. jeszcze jedna dziwna rzecz: jesli odepne kleme i podlacze ja spowrotem slysze jak otwiera sie zamek od tylnej klapy bagaznika. rowniez jak probuje urochomic silnik (bezskutecznie) i wracam kluczykiem do pozycji "0" rowniez otwiera sie bagaznik. o co chodzi|?? gdzie moge miec jakies zwarcie czy cos?
  • Poziom 2  
    Witam.
    Przypadek jak w temacie przydarzył mi się w mojej XP 2,0HDi kilka dni temu tzn. przy uruchamianiu słychać pod maską stukanie automatu ale rozrusznik nie kręci i gasną kontrolki i wskaźniki. Sprawdziłem akumulator - styki czyste, napięcie 12,2 V a przy rozruchu spada do 12,1. Po kilkunastu próbach silnik odpalił i sytuacja więcej się nie powtórzyła. Chciałbym przeczyścić połączenia pod maską i tu moja prośba bo przewód plusowy łatwo zlokalizowałem ale nie mogę znaleźć gdzie przykręcony jest od minusa. Z góry dzięki.
    Marek
  • Poziom 42  
    Czyszczenie mas nic nie da , szczotki w rozruszniku.
  • Poziom 2  
    Dzięki. Chyba trzeba zrobić przegląd rozrusznika.
    W dalszym ciągu nie wiem gdzie jest przkręcony przewód "masowy".
  • Poziom 42  
    Do czego , do rozrusznika? Rozrusznik jest przykręcony do obudowy skrzyni i silnika i tam tam jest masa - przez śruby!!!!