Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wypadło gniazdo zaworu w silniku briggs&stratton

pawelos14 30 Kwi 2011 10:23 3406 5
  • #1 30 Kwi 2011 10:23
    pawelos14
    Poziom 2  

    Jak już napisałem w temacie wypadło mi gniazdo zaworu wydechowego w silniku briggs&stratton 8hp. Gniazdo wchodzi w blok cylindra ciasno ale nie na tyle żeby wytrzymało normalną pracę silnika. Myślałem by w miejscu gdzie wchodzi gniazdo napuktować. Nie wydaje mi się to dobry sposób ale jeśli nie będzie innej możliwości to go zastosuje. Później wpadłem na pomysł by wkleić to gniazdo. I tu pojawia się moje pytanie czy np. taki klej by wytrzymał:
    http://www.myjauto.pl/product/139/permatex-p%...otemperaturowy-profesjonalny-1093%C2%B0c.html
    Wiem że w czasie suwu pracy panuje tam bardzo duża temperatura. ale blok jest zrobiony z aluminium którego temperatura topnienia wynosi ok. 650 stopni Celsjusza. Producęci podają że klej wytrzyma ok. 1100 stopni.


    Mile widziane komentarze i inne propozycje na unieruchomienie gniazda.
    Bardzo bym prosił o w miarę szybką odpowiedz gdyż tylko naprawiam ten silnik i mam ograniczenie czasowe.

    0 5
  • #2 30 Kwi 2011 11:14
    artur3554
    Poziom 13  

    Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.

    1
  • #3 30 Kwi 2011 11:30
    Gun
    Poziom 9  

    U mnie było podobnie tylko zamiast (korbowodu bokiem) blok rozsadziło po mrozach klej też trzyma do dzisiaj a pęknięcia były 3 i to nie wąskie, nie kleiłem łat jak kolega (artur3554) aczkolwiek musiałem wiercić końce pęknięć i nacinać je żeby więcej kleju zastosować i uszczelnić na całej głębokości.

    Ja użyłbym kleju i zapunktował to jeszcze tak jak wspominałeś.
    Producent kleju zapewnia że wytrzymuje ponad 1093°C no wiec wytrzyma na pewno.
    ps. nie zapomnij dobrze wyczyścić i odtłuścić miejsca które będziesz kleił.

    0
  • #4 30 Kwi 2011 14:57
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Trudno powiedzieć, na gniazdo działają inne siły niż na blok 60-ki. Temperatura i uderzenia udarowe zaworu. Lepiej by było zrobić nowe gniazdo i nowe siedzenie dla niego w cylindrze. Ciężko będzie to zmontować tak żeby zachować szczelność jak w oryginale i trwałość na kleju skoro wypadło. Spróbować możesz nic nie tracisz.

    0
  • #5 01 Maj 2011 10:19
    szkieletor
    Poziom 12  

    Witam.Gniazdo powinno być wymienione i obsadzone na nowo z odpowiednim wciskiem,który dla aluminiowych głowic to 0,20.Nawet jak wkleisz i jeszcze zapunktujesz to zawór nie będzie trzymał a jak wypadnie podczas pracy koszta będą większe.Obsadzając gniazda nigdy ich nie wklejam regeneruję otwór pod gniazdo i je obsadzam na wcisk a potem obrabiam.Zrobisz Kolego jak uważasz to tylko moja porada jak to powinno być zrobione prawidłowo.Pozdrawiam.

    0
  • #6 02 Maj 2011 07:21
    pawelos14
    Poziom 2  

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
    Silnik nie ma już zbyt dużej wartości
    Przypuszczam że gdy bym zamówił nowe gniazdo i osadził je na nowo to cena przerosła by używany blok silnika z cylindrem. przypominam że blok i cylinder to jeden element. zawory są w cylindrze więc to silnik dolnozaworowy.
    Zostanę jednak przy wklejeniu gniazda i delikatnym napunkowaniu.


    Temat uważam za zamknięty

    0