Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kilka pytań na temat poloneza 1.6 GLI

07 Nov 2004 14:41 2054 9
  • Level 25  
    Witam sprawa dotyczy poloneza 1.6 GLI z 1997 roku.
    Idzie zima a ja mam problem z ogrzewaniem.
    Sprawa wyglada tak:
    Silnik osiaga temperature okolo 80 stopni - na zewnatrz zimno - wlaczam nawiew - ustawiam na cieple powietrze a wylot ustawiam na szybe - wentylator na stopniu 3 a tam malo co dmucha - i powietrze tez nie za cieple - ustawiam na kratki - to samo - ustawiam na nogi - wieje tak jak powinno ale powietrze raczej bardzo cieple nie jest przy takiej temperaturze silnika.
    Myslalem ze to pneumatyka nawiewow ale nie bo jesli dam na zimne powietrze wydmuch wszedzie prawidlowy.
    Tak wiec slabe grzanie jak na temperature silnika okolo 90 stopni i nawiew na szybe i kratki znikomy - jedynie na nogi cos dmucha (jeszcze raz dodaje ze przy przekreceniu pokretla na zimne powietrze wydmuchy prawidlowe) ]
    Co moze byc - pomozcie bo zamarzne :)

    Mam tez inne pytania dotyczace innej usterki
    Tak jak pisalem jest to slinik 1.6 GLI z jednopunktowym wtryskiem
    Pytania:
    1. gdzie jest czujnik temperatury silnika,ile jest czujnikow temperatury silnika i jak je sprawdzic
    2. jak sie dostac do nagrzewnicy i czy mozna ja odpowietrzyc tak ajk w innych autach?
    3. gdzie jest sonda lambda - da sie ja sprawdzic czy trzeba kupic nowa i podstawic?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Cars specialist
    Co do ciepłego powietrza, to prawdopodobnie masz zawaloną nagrzewnicę (liśćmi). Twoje auto ma dwa czujniki temp. - jeden temp. powietrza, czujnik ten jest na wtryskiwaczu. Drugi czujnik temp. płynu silnika - jest on w kolektorze ssącym. Sprawdzenie sondy zleć elektrykowi.

    Pozdrawiam.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 14  
    Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami oba są umieszczone przy termostacie nad pompa wodną.
    Sonda lambda umieszczona jest w kolektorze wydechowym (po podniesieniu maski samochodu widac ja od góry zaraz za kolektorem podłaczony jest do niej jeden przewód) sprawdzic ja mozna tylko w serwisie po podłaczenu do kompa i analizie spalin.
    Do nagrzewnicy w polonezie z pneumatycznym nawiewem dostac mozna sie tylko od sirodka pojazdu ale jest to wysza szkoła jazdy trzeba zdiąśc deske albo urządzac gimnastyke pod deska. Trzeba rozebrac całą pneumatyke i do piero tam jest nagrzewnica. Niewiem coprawda czy da sie ja odpowierzyc ale te nagrzewnice mają to do siebie ze lubią sie zabijac kamieniem i osadem (co jest wynikiem dolewania do układu chłodzenia zwykłej wody lub mieszania płynów chłodzących wytworzonych na różnych komponentach) dlatego niema nawiewu ciepłego powietrza.
  • Level 25  
    sigi wrote:
    Co do ciepłego powietrza, to prawdopodobnie masz zawaloną nagrzewnicę (liśćmi). Twoje auto ma dwa czujniki temp. - jeden temp. powietrza, czujnik ten jest na wtryskiwaczu. Drugi czujnik temp. płynu silnika - jest on w kolektorze ssącym. Sprawdzenie sondy zleć elektrykowi.

    Pozdrawiam.


    jak sie dostac do nagrzewnicy zeby ja wyczyscic badz odpowietrzyc? czy to dlatego ze jest zapchana nie ma prawidlowego wydmuchu powietrza? jak sie dostac do tych czujnikow o ktorych mowisz zeby je sprawdzic?
  • Level 12  
    no cześć,nagrzewnice to zostaw w spokoju,tylko zobacz sobie ci.ęgna z lewej strony czyli od kierowcy ,wystarczy się schylić koło pedałow i latarką poświecić na cięgna i poruszać pokrętłem od zmiany położeń. zobaczysz wtedy że jeden cyypel wypadł z prowadnicy.wszystko słyszysz że przełącza ale klapka od ciepłego powietrza i nadmuchu na szybę nie jest przeżucana.sprawdź i daj odpowiedź
  • Level 25  
    Witam - sprawdzałem pod kierownica - cos sie tam rusza :) objaw mam taki: w polozeniu nawiewu na kratke i wlaczonym cieplym powietrzu na przez kratke leci zimne, na nogi cieple - jak przelacze na szybe efekt taki sam - na szybe zimne (wydmuch prawie zaden) na nogi cieple - co jest cholera grane? bo dojdzie do tego ze bedzie zima a ja bede musial miec "farelke" w aucie
    Chce jeszcze dodac ze to cieple powietrze ktore jest wydmuchiwane na nogi nie jest gorace - nawet przy 90 stopniach odnosze wrazenie ze jest raczej "letnie" tak jakbym pokretlo nadmuchu cieplego i zimnego powietrza mial ustawione na srodek
  • Level 12  
    cześć ,przeczytaj dokładnie to co napisałem wcześniej ,tam jest prawdopodobnie odpowiedź ,musisz się dobrze przypatrzeć tym cięgną jedno napewno wypadło
  • Level 12  
    zapal silnik połóż się przy pedałach i patrz co się dzieje przy przełączaniu pokrętłem ,jak nie dasz rady do jedź do mechanika niech on sprawdzi
  • Level 10  
    sprwadz temp. weży w komorze silnika -powinny mieć podobną temp.

    jezeli jeden jest zimniejszy to zatkana nagrzewnica.
  • Level 25  
    Ciepłe powietrze juz jest - okazalo sie ze dzwignia cieple-zimne nie jest zaciagana do konca ale w dalszym ciagu nie mam mozliwosci regulacji nawiewow - na nogi jest caly czas - dam rade przelaczyc na kratki ale wydmuch jest mniejszy - nie mam mozliwosci przelaczenia na szybe - wszystkie dzwignie sa na swoim miejscu - podcisnienie tez jest poprostu nie przelacza mi na szybe. czy ktos zna uklad rurek przy przelaczniku ? ktora jest do czego itd?