Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MKI 1,8 TDCi nie pali a błędu DTC nie ma

olooo 30 Kwi 2011 18:31 9099 12
  • #1 30 Kwi 2011 18:31
    olooo
    Poziom 15  

    Po 45 minutach jazdy autostradą przy 120 km/h nagle spadła moc silnika, zapaliła się kontrolka świec żarowych) więc grzecznie zjechałem na pobocze i nie pamiętam czy zgasiłem silnik czy sam zgasł. Po paru minutach chciałem zapalić ponownie ale silnik nie palił. W czasie próby rozruchu kontrolki gasły ok czyli najpierw spiralka, a w czasie kręcenia rozrusznikiem takż oliwiarka i akumlator) - silnik nie startował. Po kilku sekundach takiego próbnego rozruchu zapalała się i migała spiralka (kontrolka świec żarowych). Starałem sie zapalić kilka razy ale bezowocnie.

    Po kilku godzinach przyjechałem z lawetą po auto ale zanim je wciągnąłem to dla świętego spokoju jeszcze raz zapaliłem i o dziwo autko zapaliło z kopa i to paliło raz za razem. Jazda powrotna też bezproblemowa. Auto jak nowe

    Doczytałem na elektrodzie o możliwości zrobienia self testu i sprawdzenia błędu dtc - no to sprawdziłem i jest " nonE ". Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć ? Nie ukrywam, że troche sie boje wyjeżdzać w dalszą trasę. Auto ma przejchane 120 tyś km i to jego pierwszy dziwny przypadek

    0 12
  • #2 30 Kwi 2011 19:39
    Piotr36
    Poziom 17  

    Witam,

    Proponuję podjechać do mechanika i podpiąć komputer - tam musi być jakiś ślad tego zdarzenia. W gruncie rzeczy to dziwne zachowanie silnika.

    0
  • #3 30 Kwi 2011 19:47
    olooo
    Poziom 15  

    Podpiąc komputer w celu odczytu błędów ? Myślisz, że komputer diagnostyczny mechanika zaglądnie głebiej w eeprom szukając nieistniejących błędów dtc niż wykonany przez samochód self_test. Nie masz wrażenia, że jak czegoś nie ma to po prostu nie ma ? Przecież jeśli komórki eepromu sa puste to nawet salomon w nie nic nie naleje.

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Maj 2011 13:04
    Scalak5
    Poziom 22  

    Czujnik położenia wałka rozrządu.

    0
  • Pomocny post
    #5 01 Maj 2011 13:11
    adamgorzach
    Poziom 11  

    Tak, jak kolega wyżej napisał- czujnik położenia wałka rozrządu, lub złe połączenie wtyczki- czasami kabelki zaśniedziałe, lub- zawór EGR się zablokował w pozycji otwartej- również nie odpali. Tak czy inaczej najlepiej zacząć od sprawdzenia błędów- szybciej i czasami taniej:)

    0
  • #6 01 Maj 2011 13:57
    olooo
    Poziom 15  

    Dzięki za wszelkie sugestie. A przy okazji

    1. Czy możliwe jest wystąpienie błędu dtc który można odczytać jedynie komputerem, a którego nie zidentyfikuje self_test raportując " nonE " ?

    2. Czy jakakolwiek usterka spowodowana przez czujnik położenia wałka rozrządu i/lub zawór EGR może zostać nieodnotowana jako bład dtc w pamięci ?

    3. Czy jest możliwe aby opisana przeze mnie sytuacja spowodowana była przez niedrożny filtr paliwa lub nie zlaną wodę w nim znajdującą się ?

    1
  • #7 01 Maj 2011 14:35
    decybel91
    Poziom 39  

    3. mozliwosc najbardziej prawdopodona, po niskiej stronie cisenienia paliwa nie ma diagnozy przez ecu.

    0
  • #8 01 Maj 2011 14:39
    Scalak5
    Poziom 22  

    decybel91 napisał:
    3. mozliwosc najbardziej prawdopodona, po niskiej stronie cisenienia paliwa nie ma diagnozy przez ecu.

    I tu się nie zgodzę ograniczony przepływ powoduje spadek ciśnienia co jest wykrywane przez ecu i zapisywane jako mała wydajność w układzie paliwowym.

    0
  • #9 03 Maj 2011 13:40
    olooo
    Poziom 15  

    Znowu zgasł silnik. Self_test wykonany od razu i znowu brak błędu DTC (pisze "nonE"), a auto nie pali. Objawy jak wyżej - przy próbie rozruchu zapala się i miga spiralka. Chciałem sprawdzić czy nie ma wody w filtrze paliwa, odkręciłem zawór pod filtrem i usłyszałem syk jak przy zasysaniu powietrza. Wykręciłem całą tą śrubkę-zawór i wykapało mi jedynie kilka kropel ropy. Tak ma być ?

    0
  • #10 08 Maj 2011 19:51
    olooo
    Poziom 15  

    Znowu zgasł silnik. Self_test wykonany od razu i znowu brak błędu DTC (pisze "nonE"), a auto nie pali. Objawy jak wyżej - przy próbie rozruchu zapala się i miga spiralka. Chciałem sprawdzić czy nie ma wody w filtrze paliwa, odkręciłem zawór pod filtrem i usłyszałem syk jak przy zasysaniu powietrza. Wykręciłem całą tą śrubkę-zawór i wykapało mi jedynie kilka kropel ropy. Tak ma być ?

    0
  • #11 08 Maj 2011 22:44
    dizba
    Poziom 30  

    olooo napisał:
    zapala się i miga spiralka

    Kiedy w końcu pojedziesz na diagnostykę komputerową ?

    0
  • #12 10 Maj 2011 18:56
    Daro87o
    Poziom 9  

    mam coś podobnego( ford focus 1.8 tdci 115hp) na warsztacie klient mówi ze czasami nie chce odpalać a jak odpali to koło dwóch tysięcy szarpie

    1
  • #13 11 Maj 2011 21:32
    olooo
    Poziom 15  

    dizba napisał:
    olooo napisał:
    zapala się i miga spiralka

    Kiedy w końcu pojedziesz na diagnostykę komputerową ?

    Po co te głupawe posty ?! Punktów Ci brakuje do zakupu gadżetów czy co ? Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie mów


    Daro87o napisał:
    mam coś podobnego( ford focus 1.8 tdci 115hp) na warsztacie klient mówi ze czasami nie chce odpalać a jak odpali to koło dwóch tysięcy szarpie


    U mnie nic nie szarpało. To było = pali i jedzie lub gasnie i nie pali. Błędu DTC nie było nigdy


    A SCALAK5 ma u mnie prywatnego NOBLA za diagnoze !!!! Chciałbym mieć takiego nosa o wiedzę jak on. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i auto zapaliło i jeździ jak nowe. SCALAK5 uratowałeś mi tyłek. Jestem Twoim dłużnikiem - Dzięki




    »

    0