Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 2.9 TDi wiatrak wiskozy, wskazania temperatury

alfam17 01 Maj 2011 13:45 3271 3
  • #1 01 Maj 2011 13:45
    alfam17
    Poziom 19  

    Witam. Mam dwa konkretne pytania.
    Posiadam Sprintera 2.9 TDi, 97r z klimatyzacją.
    Po jego zakupie wykonałem następujące czynności:
    -kupiłem na serwisie obudowę do chłodnicy (pan pytał czy wersja z klimą z tąd wnioskuję że dla wersji bez klimy obudowa może być inna)
    -wymieniłem licznik na taki z obrotomierzem ponieważ był włożony jakiś od angola zamiast tachografu
    -wymieniłem sprzęgło wiskotyczne

    A teraz pytania:
    -jaki powinienem zamontować wentylator wiskozy ponieważ na allegro do 2.9 sprzedają wersję z sześcioma łopatami, a także wersję z dziewięcioma łopatami (w tej chwili mam taki z sześcioma i jakis taki za mały mi się wydaje w stosunku do obudowy), czy to ma jakieś znaczenie?
    -jakie powinny być prawidłowe wskazania temperatury w sprinterze ponieważ cały czas mam obawy że go przegrzewam, po drugie czym mogą być spowodowane nieprawidłowe wskazania. Czy zły wiatrak może wpływać na przegrzewanie się.

    Pod wielkim obciążenie (sprinter + bardzo ciężka przyczepa) wskaźnik temperatury wskazywał mi pod górę temperaturę jak na obrazku. Teraz pytanie czy jest to około 91-92st czy może 102st bo na logikę środkowa kreska pomiędzy 80 a 120 to 100st.

    Sprinter 2.9 TDi wiatrak wiskozy, wskazania temperatury

    Zaznaczam że jechałem tak jakiś czas. Wody chyba nie zagotowało ponieważ by pewno by ją wyrzuciło, jest jeszcze jeden problem mam ubytki płynu chłodniczego i podejrzewam uszczelkę pod głowicą natomiast mój mechanik mówi że jest to bardzo rzadka przypadłość. Poza tym samochód jeździ normalnie nie dymi itd...

    0 3
  • Texa Poland
  • #2 01 Maj 2011 14:31
    cortec
    Poziom 1  

    Taka temperatura przy takim obciążeniu to norma, i może też być przyczyną ubyktów płynu - gorące paruje = ubytek.
    A jeśli masz wentylator wisco innej średnicy niż na obudowie chłodnicy to być może sprzedali ci od VW LT 2.8. Tam też jest wisco. Silniki są praktycznie identyczne i większość części jest taka sama. Ktoś mógł się zasugerować że i to będzie takie samo ale się pomylił.

    1
  • Texa Poland
  • #3 01 Maj 2011 17:37
    alfam17
    Poziom 19  

    Pytanie jest jaka to dokładnie temperatura? bo przecież wiskoza nie powinna pozwolić na przekroczenie 95st natomiast wskaźnik wskazuje ponad 100st. No chyba że tak jest wyskalowany w sprinterach. Najlepiej jak by ktos kto ma konkretnie sprintera 2.9 z klimą podał mi parametry wiatraka czyli ilość łopat oraz średnicę. Co do wody to cos za dużo jej wyparowywuje bo na około 2000km muszę dolać jakieś 0,5 litra do zbiorniczka.

    1
  • #4 02 Maj 2011 13:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    cortec co za bzdury wypisujesz, że te silniki są takie same.

    0