Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochód volvo v50 grzeje się na postoju

01 May 2011 14:10 8299 16
  • Level 10  
    Witam,

    Mam problem moje volvo v50 grzeje się na postoju konkretnie jak stoi z 10 min w korku przy temperaturach na powyżej 20 stopni na zewnątrz
    Następnym objawem jest również że klima nie chłodzi na postoju tylko podczas jazdy

    Problem zaczął się gdy podczas jazdy przetarł się waż od chłodnicy i pękł wylał się płyn oczywiście od razu temperatura skoczyła do góry

    z góry dziękuje za pomoc :)
  • Level 41  
    Nie pracuje wentylator chlodnicy. Diesel czy benzyna?
  • Level 10  
    wentylator pracuje sprawdzili

    Diesel
  • Level 41  
    Tak, ale czy ECU/BSI/modul wentylatorow wysterowuje wientylatorkiem?
  • Level 29  
    Zacznij od dobrego odpowietrzenia układu.
  • Level 11  
    Witam.
    Mam ten sam problem w S40 2.0 D
    wentylator jest sprawny - działa na krótko.
    bezpiecznik jes sprawny.
    Objawy takie same:czyli grzeje sie na postoju i sprężarka klimatyzacji często włącza się i wyłącza.Problemy znikają po wyjechaniu na na trase.
    Prosze o pomoc bo lato w pełni a w aucie w mieście mordęga.
  • Level 11  
    Panowie sprawdził bym kostkę przy sprężarce, może być tak ze nie łączy, i jak auto stoi i się trzęsie to nie ma przejścia , ostatnio koledze w sharanie w ten sposób zrobiliśmy klimę i chłopak zaoszczędził, a w serwisie chcieli mu pół auta zmienić.
  • Level 11  
    Dobrze kolego...to może dotyczyc klimy....ale dlaczego wentylator sie nie włącza gdy temp. dochodzi do czerwonego pola....i dlaczego włączenie klimatyzacji nie wymusza włączenia wentylatora?? bo chyba tak powinno byc.
  • Level 11  
    Jeśli chodzi o wentylator to sprawdził bym czy włącznik termiczny jest sprawny. Na krotko napisaliście że chodzi więc jeszcze ten włącznik bym obejrzał, działa na zasadzie bimetalu.
  • Level 42  
    Oczywiście wszyscy z góry wiemy jaki silnik, rocznik itp.... A akurat wyłącznika bimetalowego bym raczej nie szukał...
  • Level 11  
    W moim przypadku to tak jak pisałem...S40 II 2.0 D 2004
    Tez mi sie wydaje że nie bimetal...ale w takim razie co?? skoro włączenie klimatyzacji nie wymusza włączenia wentylatora.
  • Level 15  
    Akurat w tym modelu sterownik wentylatora stanowi jedną całość z silnikiem wentylatora i są ze sobą połączone przewodami, więc ciekaw jestem jak został sprawdzony na krótko?

    A no pewnie przez podanie zasilania bezpośrednio na silnik, brawo działa !!, to pytanie dlaczego nie działa, jak jest podłączony normalnie, skoro zasilanie + i masę mamy to brakuje sterowania z ECM a jak jest sterowanie i dalej nie działa to co? Wymień wentylator masz uszkodzony sterownik ( taka srebrna puszka na przewodach do wentylatora), a jak nie wiesz jak sprawdzić czy jest sterowanie z ECM to udaj się do wyspecjalizowanego warsztatu, tam będą wiedzieli jak sprawdzić i nie wymienić połowy samochodu. :cry:
  • Level 11  
    ....wentylator zostal sprawdzony poprzez rozpieta kostke w ktorej sa 3 kontakty-2 solidne pradowe i 1 maly sterujacy....
    Solidne i dokladne odpowietrzanie nie przynioslo efektu.
    Podpiety uzywany sprawny wentylator ze sterownikiem reaguje tak samo jak ten w aucie...czyli nie reaguje:/
  • Level 32  
    Witam ,porozpinali, pospinali nakrótko :D ale dalej nikt nie podał że w volvo jest sterowanie poprzez czujnik temperatury reaguje od pewnego progu oporności zależny od wartości temperatury czyli ....... dopisać jaki to typ? :D , wypnijcie wtykulca z czujnika wsadzić potencjometr i na włączonym kluczyku można znależć punkt startu wentylatora to dla wiekszej wiedzy a dla poprawnej pracy wentylatora wymiana czujnika temperatury :D ,pozdrawiam
  • Level 15  
    tylko ten mały kontakt sterujący niesie informację cyfrową z ECU silnika, więc ciekawi mnie co zostało podane aby odpalić ten wiatrak?

    A przewód sterujący wiatrakiem był sprawdzany na przejście do ECU silnika?

    Tak poza tym jeżeli na zegarach temp. idzie na czerwone pole to taką samą informację widzi ECM, że temp. silnika jest za wysoka, a w tym modelu nie ma dublowanych czujników temperatury ECT, to ECM poprzez sieć CAN informuje DIM o temp. silnika.
  • User removed account  
  • Level 2  
    Mam volvo s40 2004 rok w tym przypadku wentylatory są takie same jak w v50 wentylator jest jeden na klimatyzację jak i na chłodzenie układu. sterowany jest modułem umieszczonym na obudowie wiatraka. u mnie po prostu silniczek się zawieszał pył z szczotek zakłucał pole magnetyczne co skutkowało ze raz sie załączał raz nie. W takim wypadku przewaznie trzeba sprawdzic bezpieczniki koło wentylatora albo czy na czerwonym przewodzie jest 12 V nastepny krok to jezeli włączysz klimatyzację zobacz po paru sekundach czy jest napiecie na jednym z przewodów pomiędzy modułem a wentylatorem łapiąc mase z silnika samochodu. jeżeli to nie to to uszkoczony jest czujnik NTC temperatury silnika. Okazjonalnie może uledz sterownik akle to zadkość. W tych modelach przewaznie pada tzw moduł który nie jest sprzedawany oddzielnie a razem z wentylatorem i obudowa:D dziękuje