Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód volvo v50 grzeje się na postoju

t_pajak 01 Maj 2011 14:10 6955 16
  • #1 01 Maj 2011 14:10
    t_pajak
    Poziom 9  

    Witam,

    Mam problem moje volvo v50 grzeje się na postoju konkretnie jak stoi z 10 min w korku przy temperaturach na powyżej 20 stopni na zewnątrz
    Następnym objawem jest również że klima nie chłodzi na postoju tylko podczas jazdy

    Problem zaczął się gdy podczas jazdy przetarł się waż od chłodnicy i pękł wylał się płyn oczywiście od razu temperatura skoczyła do góry

    z góry dziękuje za pomoc :)

    1 16
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 01 Maj 2011 14:24
    decybel91
    Poziom 39  

    Nie pracuje wentylator chlodnicy. Diesel czy benzyna?

    0
  • #3 01 Maj 2011 14:30
    t_pajak
    Poziom 9  

    wentylator pracuje sprawdzili

    Diesel

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #4 01 Maj 2011 14:32
    decybel91
    Poziom 39  

    Tak, ale czy ECU/BSI/modul wentylatorow wysterowuje wientylatorkiem?

    0
  • #5 01 Maj 2011 15:16
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Zacznij od dobrego odpowietrzenia układu.

    0
  • #6 10 Lip 2012 09:58
    Pierwszy 24
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam ten sam problem w S40 2.0 D
    wentylator jest sprawny - działa na krótko.
    bezpiecznik jes sprawny.
    Objawy takie same:czyli grzeje sie na postoju i sprężarka klimatyzacji często włącza się i wyłącza.Problemy znikają po wyjechaniu na na trase.
    Prosze o pomoc bo lato w pełni a w aucie w mieście mordęga.

    1
  • #7 10 Lip 2012 10:57
    motorek4612
    Poziom 11  

    Panowie sprawdził bym kostkę przy sprężarce, może być tak ze nie łączy, i jak auto stoi i się trzęsie to nie ma przejścia , ostatnio koledze w sharanie w ten sposób zrobiliśmy klimę i chłopak zaoszczędził, a w serwisie chcieli mu pół auta zmienić.

    0
  • #8 10 Lip 2012 11:20
    Pierwszy 24
    Poziom 10  

    Dobrze kolego...to może dotyczyc klimy....ale dlaczego wentylator sie nie włącza gdy temp. dochodzi do czerwonego pola....i dlaczego włączenie klimatyzacji nie wymusza włączenia wentylatora?? bo chyba tak powinno byc.

    0
  • #9 10 Lip 2012 12:40
    motorek4612
    Poziom 11  

    Jeśli chodzi o wentylator to sprawdził bym czy włącznik termiczny jest sprawny. Na krotko napisaliście że chodzi więc jeszcze ten włącznik bym obejrzał, działa na zasadzie bimetalu.

    0
  • #10 10 Lip 2012 12:56
    kortyleski
    Poziom 41  

    Oczywiście wszyscy z góry wiemy jaki silnik, rocznik itp.... A akurat wyłącznika bimetalowego bym raczej nie szukał...

    1
  • #11 10 Lip 2012 23:43
    Pierwszy 24
    Poziom 10  

    W moim przypadku to tak jak pisałem...S40 II 2.0 D 2004
    Tez mi sie wydaje że nie bimetal...ale w takim razie co?? skoro włączenie klimatyzacji nie wymusza włączenia wentylatora.

    0
  • #12 11 Lip 2012 14:38
    oskarv
    Poziom 15  

    Akurat w tym modelu sterownik wentylatora stanowi jedną całość z silnikiem wentylatora i są ze sobą połączone przewodami, więc ciekaw jestem jak został sprawdzony na krótko?

    A no pewnie przez podanie zasilania bezpośrednio na silnik, brawo działa !!, to pytanie dlaczego nie działa, jak jest podłączony normalnie, skoro zasilanie + i masę mamy to brakuje sterowania z ECM a jak jest sterowanie i dalej nie działa to co? Wymień wentylator masz uszkodzony sterownik ( taka srebrna puszka na przewodach do wentylatora), a jak nie wiesz jak sprawdzić czy jest sterowanie z ECM to udaj się do wyspecjalizowanego warsztatu, tam będą wiedzieli jak sprawdzić i nie wymienić połowy samochodu. :cry:

    0
  • #13 11 Lip 2012 18:56
    Pierwszy 24
    Poziom 10  

    ....wentylator zostal sprawdzony poprzez rozpieta kostke w ktorej sa 3 kontakty-2 solidne pradowe i 1 maly sterujacy....
    Solidne i dokladne odpowietrzanie nie przynioslo efektu.
    Podpiety uzywany sprawny wentylator ze sterownikiem reaguje tak samo jak ten w aucie...czyli nie reaguje:/

    0
  • #14 11 Lip 2012 20:10
    wopor
    Poziom 32  

    Witam ,porozpinali, pospinali nakrótko :D ale dalej nikt nie podał że w volvo jest sterowanie poprzez czujnik temperatury reaguje od pewnego progu oporności zależny od wartości temperatury czyli ....... dopisać jaki to typ? :D , wypnijcie wtykulca z czujnika wsadzić potencjometr i na włączonym kluczyku można znależć punkt startu wentylatora to dla wiekszej wiedzy a dla poprawnej pracy wentylatora wymiana czujnika temperatury :D ,pozdrawiam

    0
  • #15 12 Lip 2012 11:08
    oskarv
    Poziom 15  

    tylko ten mały kontakt sterujący niesie informację cyfrową z ECU silnika, więc ciekawi mnie co zostało podane aby odpalić ten wiatrak?

    A przewód sterujący wiatrakiem był sprawdzany na przejście do ECU silnika?

    Tak poza tym jeżeli na zegarach temp. idzie na czerwone pole to taką samą informację widzi ECM, że temp. silnika jest za wysoka, a w tym modelu nie ma dublowanych czujników temperatury ECT, to ECM poprzez sieć CAN informuje DIM o temp. silnika.

    0
  • #16 12 Lip 2012 12:58
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 08 Sie 2013 11:56
    rysio134
    Poziom 2  

    Mam volvo s40 2004 rok w tym przypadku wentylatory są takie same jak w v50 wentylator jest jeden na klimatyzację jak i na chłodzenie układu. sterowany jest modułem umieszczonym na obudowie wiatraka. u mnie po prostu silniczek się zawieszał pył z szczotek zakłucał pole magnetyczne co skutkowało ze raz sie załączał raz nie. W takim wypadku przewaznie trzeba sprawdzic bezpieczniki koło wentylatora albo czy na czerwonym przewodzie jest 12 V nastepny krok to jezeli włączysz klimatyzację zobacz po paru sekundach czy jest napiecie na jednym z przewodów pomiędzy modułem a wentylatorem łapiąc mase z silnika samochodu. jeżeli to nie to to uszkoczony jest czujnik NTC temperatury silnika. Okazjonalnie może uledz sterownik akle to zadkość. W tych modelach przewaznie pada tzw moduł który nie jest sprzedawany oddzielnie a razem z wentylatorem i obudowa:D dziękuje

    1
  Szukaj w 5mln produktów