VW Bora TDI 2002 rok.
Przestało działać sterowanie w drzwiach kierowcy. Nie działa, z centralnego, otwieranie drzwi kierowcy. Inne drzwi działają. Nie działa sterowanie szybami. Nie działa sterowanie lusterkami. Dioda przy ryglu nie miga. Podświetlanie panela w drzwiach nie działa. Nie działa brzęczyk przy otwieraniu drzwi, przy włączonych światłach.
Lampka w drzwiach się świeci przy otwieraniu, a gaśnie po zamknięciu drzwi.
Rozebrałem i sprawdziłem bardzo dokładnie.
1. Wiązka elektryczna pomiędzy, kostką przy słupku, a gniazdem w drzwiach jest sprawna.
2. Na wiązce w drzwiach jest 12V.
3. Lampka w drzwiach się świeci i dioda przy lampce jest sprawna.
4. Zamek jest sprawny. Sprawdziłem wszystkie mikrowyłączniki i poprawiłem luty. Sprawdzenie polegało na rozebraniu zamka i symulacji pracy. Wszystkie mikrowyłączniki są na 100% sprawne. Dodatkowo na Allegro kupiłem zamek i podmiana nie dała rezultatu.
5. Rozebrałem panel sterujący i poprawiłem luty, oraz pomierzyłem działanie przełączników.
6. Rozebrałem elektronikę od sterowania (tę przy silniczku przy drzwiach). Poprawiłem luty.
Pierwszy raz awaria wystąpiła w zimie i po nagrzaniu się samochodu ustąpiła. Potem od czasu do czasu uszkodzenie ujawniało się, aż w końcu sterowanie padło na dobre.
Podejrzewam elektronikę, tę przy silniku, ale nie mam pewności.
Może ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam:
Tomasz
Przestało działać sterowanie w drzwiach kierowcy. Nie działa, z centralnego, otwieranie drzwi kierowcy. Inne drzwi działają. Nie działa sterowanie szybami. Nie działa sterowanie lusterkami. Dioda przy ryglu nie miga. Podświetlanie panela w drzwiach nie działa. Nie działa brzęczyk przy otwieraniu drzwi, przy włączonych światłach.
Lampka w drzwiach się świeci przy otwieraniu, a gaśnie po zamknięciu drzwi.
Rozebrałem i sprawdziłem bardzo dokładnie.
1. Wiązka elektryczna pomiędzy, kostką przy słupku, a gniazdem w drzwiach jest sprawna.
2. Na wiązce w drzwiach jest 12V.
3. Lampka w drzwiach się świeci i dioda przy lampce jest sprawna.
4. Zamek jest sprawny. Sprawdziłem wszystkie mikrowyłączniki i poprawiłem luty. Sprawdzenie polegało na rozebraniu zamka i symulacji pracy. Wszystkie mikrowyłączniki są na 100% sprawne. Dodatkowo na Allegro kupiłem zamek i podmiana nie dała rezultatu.
5. Rozebrałem panel sterujący i poprawiłem luty, oraz pomierzyłem działanie przełączników.
6. Rozebrałem elektronikę od sterowania (tę przy silniczku przy drzwiach). Poprawiłem luty.
Pierwszy raz awaria wystąpiła w zimie i po nagrzaniu się samochodu ustąpiła. Potem od czasu do czasu uszkodzenie ujawniało się, aż w końcu sterowanie padło na dobre.
Podejrzewam elektronikę, tę przy silniku, ale nie mam pewności.
Może ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam:
Tomasz