Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[bascom] if end if co w tych komendach jest źle ?

mavi 02 Maj 2011 02:03 1344 14
  • #1 02 Maj 2011 02:03
    mavi
    Poziom 19  

Jestem początkujący i zmagam się z poznaniem reguły if w programie bascom. Niby wszystko jasne ale przychodzi co do czego to nie działa prosta regułka włączania przyciskiem, diody. Dodam, że robie to na atmega 32. Wczesniej robiłem podobne reguły na atmega8 i takich problemów nie miałem.
    Co wiec w poniższej regule jest nie tak?

$regfile = "m32def.dat"
    $crystal = 16000000

Config Pinb.2 = Output
    Config Pinb.7 = Input
    Config Portb.2 = 0

If Portb.7 = 0 Then
    Do
    Toggle Portb.2
    Loop
    End If
    End

0 14
  • #2 02 Maj 2011 04:58
    Piotrek_P
    Poziom 18  

Do sprawdzania stanu wejść używamy PinX.X a nie PortX.X

Pozdrawiam
    Piotrek

0
  • #3 02 Maj 2011 06:57
    emarcus
    Poziom 34  

mavi napisał:
    Wczesniej robiłem podobne reguły na atmega8 i takich problemów nie miałem.
    Co wiec w poniższej regule jest nie tak?

$regfile = "m32def.dat"
    $crystal = 16000000

Config Pinb.2 = Output
    Config Pinb.7 = Input
    Config Portb.2 = 0

If Portb.7 = 0 Then
    Do
    Toggle Portb.2
    Loop
    End If
    End

Popatrz uważnie na swój code:

Config Pinb.2 = Output ' tu konfigurujesz Pinb.2 jako Output;
    Bascom to zakceptuje bo w efekcie konfiguracja pinu lub portu sprowadza się do wyedytowania rejestru DDRb, chociaż powinieneś konfigurować portb.2 jako Output (1)
    Config Pinb.7 = Input '- tu jest OK, choć nie musi byc konfigurowany, by default jest Input.
    Config Portb.2 = 0 ' -a tu poprawiasz poprzednią konfiguracje tego samego portu na Input. Kombinacja taka jest dopuszczalna pod warunkiem że brana jest pod uwagę ostatnia konfiguracja.
    Dalej, znów;