Witam
Jestem od niedawna posiadaczem Fiata Bravo 1.6 16V (90KM) z 1996 roku. Auto posiada sekwencyjną instalację LPG f-my ESGI/BRC opartą na podzespołach:
- reduktor Tomasetto AT 09
- wtryskiwacze Valtek Rail
- kontrola wtrysku ESGI 2
Instalacja zamontowana została w połowie 2008 roku. Obecnie przejechano na gazie ok. 60 tys. km. W czym rzecz... Ostatnio borykam się z problemem określanym na wielu forach jako "gaśnięcie silnika przy dojeździe do skrzyżowania". Dzieje się to wyłącznie na gazie podczas wysprzęglania z dowolnego biegu. Wskazówka obrotomierza leci wówczas gwałtownie w dół. Czasami powróci do odpowiedniego poziomu z odczuwalnym lekkim szarpnięciem, czasami jednak auto zgaśnie. W tym pierwszym przypadku, szarpnięciu towarzyszy zapalenie się na ułamek sekundy kontrolki wtrysku benzyny. Jest to sytuacja strasznie niekomfortowa, a dodatkowo stwarza zagrożenie nie tylko dla mnie, ale również dla innych uczestników ruchu. Problem jakby to powiedzieć narasta. kiedyś zdarzało się to sporadycznie, ostatnio coraz częściej. Czyżby parownik/reduktor nadawał sie do regeneracji? A może wystarczy zwykła regulacja na reduktorze, ewentualnie przez soft? Filtry gazu oraz filtr powietrza wymienione. Nie jestem pewien co do filtra fazy lotnej. Mam ten starego typu z dodatkowym króćcem na czujnik temp. Pamiętam, że goście, którzy go wymieniali, mieli z nim jakis problem. Długo, długo szukali, a poźniej coś przerabiali... Mam dziwne przeczucie, że po tej wizycie problem się zintensyfikował. Spalanie w normie - 8L trasa, 10-12L miasto. Inne objawy - czasami nie wkręca się na obroty (LPG). Podczas przygazówki "do dechy" na biegu jałowym wskazówka obrotomierza z trudem dochodzi do 4 tys. obrótow. Wystarczy zgasić silnik i odpalić go ponownie i wszystko wraca do normy. Cewka zapłonowa nówka sztuka (VALEO). Podobnie ze świecami (NGK BKR6EKC) oraz przewodami WN (BOSCH). Zastrzeżenia budzi również praca silnika - nie jest równa. Na zimnym telepie, na rozgrzanym odczuwalne są wibracje - zarówna na gazie jak i benzynie. Wydech też pracuje dość nierówno:
http://w61.wrzuta.pl/film/90uSym1ccLh/bravo_1.6_wydech
Mechanik z objawów obstawia wypalone zawory lub gniazda i konieczność regeneracji głowicy. Chciałbym jeszcze sprawdzić rozrząd, bo z tego co mi się udało ustalić, poprzedni właściciel robił rozrząd dwukrotnie bez tzw. blokad. Co o tym sądzicie? Bedę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
pozdrawiam
boch
Jestem od niedawna posiadaczem Fiata Bravo 1.6 16V (90KM) z 1996 roku. Auto posiada sekwencyjną instalację LPG f-my ESGI/BRC opartą na podzespołach:
- reduktor Tomasetto AT 09
- wtryskiwacze Valtek Rail
- kontrola wtrysku ESGI 2
Instalacja zamontowana została w połowie 2008 roku. Obecnie przejechano na gazie ok. 60 tys. km. W czym rzecz... Ostatnio borykam się z problemem określanym na wielu forach jako "gaśnięcie silnika przy dojeździe do skrzyżowania". Dzieje się to wyłącznie na gazie podczas wysprzęglania z dowolnego biegu. Wskazówka obrotomierza leci wówczas gwałtownie w dół. Czasami powróci do odpowiedniego poziomu z odczuwalnym lekkim szarpnięciem, czasami jednak auto zgaśnie. W tym pierwszym przypadku, szarpnięciu towarzyszy zapalenie się na ułamek sekundy kontrolki wtrysku benzyny. Jest to sytuacja strasznie niekomfortowa, a dodatkowo stwarza zagrożenie nie tylko dla mnie, ale również dla innych uczestników ruchu. Problem jakby to powiedzieć narasta. kiedyś zdarzało się to sporadycznie, ostatnio coraz częściej. Czyżby parownik/reduktor nadawał sie do regeneracji? A może wystarczy zwykła regulacja na reduktorze, ewentualnie przez soft? Filtry gazu oraz filtr powietrza wymienione. Nie jestem pewien co do filtra fazy lotnej. Mam ten starego typu z dodatkowym króćcem na czujnik temp. Pamiętam, że goście, którzy go wymieniali, mieli z nim jakis problem. Długo, długo szukali, a poźniej coś przerabiali... Mam dziwne przeczucie, że po tej wizycie problem się zintensyfikował. Spalanie w normie - 8L trasa, 10-12L miasto. Inne objawy - czasami nie wkręca się na obroty (LPG). Podczas przygazówki "do dechy" na biegu jałowym wskazówka obrotomierza z trudem dochodzi do 4 tys. obrótow. Wystarczy zgasić silnik i odpalić go ponownie i wszystko wraca do normy. Cewka zapłonowa nówka sztuka (VALEO). Podobnie ze świecami (NGK BKR6EKC) oraz przewodami WN (BOSCH). Zastrzeżenia budzi również praca silnika - nie jest równa. Na zimnym telepie, na rozgrzanym odczuwalne są wibracje - zarówna na gazie jak i benzynie. Wydech też pracuje dość nierówno:
http://w61.wrzuta.pl/film/90uSym1ccLh/bravo_1.6_wydech
Mechanik z objawów obstawia wypalone zawory lub gniazda i konieczność regeneracji głowicy. Chciałbym jeszcze sprawdzić rozrząd, bo z tego co mi się udało ustalić, poprzedni właściciel robił rozrząd dwukrotnie bez tzw. blokad. Co o tym sądzicie? Bedę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
pozdrawiam
boch