Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 - brak kontrolek w liczniku - jaka przyczyna ?

02 Maj 2011 21:44 5885 10
  • Poziom 37  
    Witam.

    Sprawa dotyczy golfa 3, rok 94, pojemność 1,4.

    W golfie padł licznik. Licznik wymieniłem na licznik z Seata Cordoby 1,4 z roku 95.

    Licznik oryginalny z golfa 3 ma numer:

    1H6 919 033 A

    Licznik z Seata Cordoba, rok 95, 1,4 benzyna, takie samo wyskalowanie prędkości i obroty numer:

    6KC 919 033 DC

    Oba liczniki to VDO.

    Jako że chciałem mieć stary oryginalny przebieg a nie zaniżony, przelutowałem pamięć z starego licznika do nowego. Pamięci tego samego typu, wnętrze licznika również.

    Jako że licznik z Seata ma dodatkowe kontrolki chciałem je mieć a tutaj pojawia się problem. Nowy licznik z Seata z starą pamięcią działa prawidłowo, chyba... Prędkość jest prawidłowa (standardowo zaniżona o około 4 km - sprawdzane z GPS). Obroty prawidłowe, temperatura prawidłowa, zliczanie dystansu prawidłowe, stary przebieg prawidłowo pokazany.

    Kontrolki kierunkowskazów, długich, ręcznego, poziomu płynu chłodniczego działają.

    Działa również nowa kontrolka świateł pozycyjnych-występuje tylko w liczniku z Seata.

    Nie działają pozostałe kontrolki występujące tylko w licznikach Seata:

    -kontrolka przeciwmgielnych przednich
    -kontrolka przeciwmgielnych tylnych
    -kontrolka rezerwy

    Czy te kontrolki po przełożeniu licznika z Seata będą prawidłowo działać w MK3? Szukałem info na www i znalazłem info że dodatkowe kontrolki działają.

    Czy zmiana pamięci w tym wypadku może wpływać na brak dodatkowych kontrolek ?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Już uprzedzając - żarówki sprawne.
  • Poziom 37  
    Nie, nie może pamięć wpływać na kontrolki - bez przesady, wszak to jeszcze lata 90-te...
    Raczej coś nie styka (Kolega przepatrzy "pinologię" tych liczników, szczególnie na forach VW), oraz sprawdzi ścieżki. Może w ferworze walki z pamięcią, uszkodził Kolega te ścieżki.
    Standardowa procedura elektryka: sprawdzić napięcia w pinach wtyczki, sprawdzić to samo na ścieżkach PRZY wtyku i sprawdzić to samo PRZY żaróweczkach - o, rany! :sm37:
  • Poziom 37  
    Na 100% ścieżek nie uszkodziłem.Nie że się mądrzę ale lutowanie mi wychodzi dobrze.

    Napięć szczerze nie sprawdzałem, jednak mocowanie żarówek jak i same żarówki również.

    Może ktoś potwierdzić po własnym sprawdzeniu / doświadczeniu że te kontrolki działały ?
  • Poziom 37  
    A "przejście" z pola podającego napięcie dla danej kontrolki do ścieżki przy wtyku? A "przejście" z pola podającego masę do danej kontrolki do ścieżki masowej licznika?
    Zaraz, przecież w Golfie nie ma i być nie może pmgielnych w liczniku, nie ma doprowadzeń - bo są we włączniku!
    A rezerwa - to był temat na forum golf3.pl:
    http://www.golf3.pl/topics4/kontrolka-rezerwy-paliwa-vt3244.htm?highlight=kontrolka+rezerwy

    Może za dużo ma Kolega paliwa? :wink: - przepraszam, taki żarcik!
  • Poziom 37  
    Hej, hej :)

    Zacząłem szukać od drugiej strony tj. od strony kontrolek przeciwmgielnych i zgadza się - ich nie ma w Golfie 3 bo jak pisze kolegawyżej są w przełączniku, więc trzeba je samemu podłączyć pod licznik.

    Martwi mnie ta kontrolka rezerwy, sprawdzę licznik, wiązkę przewodów i co tylko można celem wyeliminowania pomyłki z mojej strony.

    Co do paliwa, żarcik fajny, ale już praktycznie ryzykowałem przymusowy postój na środku drogi... W sumie mogłem jechać na upartego i do momentu zatrzymania auta, jednak zrobić taki bajer w centrum miasta...nie chciałem blokować innych. Według moich obliczeń, optymistycznie rzecz biorąc, na podstawie obserwacji i przeliczeń zostało w baku paliwa na 20 km, a to dużo poniżej rezerwy.

    Koniec końcem, zjechałem na stację i zalałem do baku.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Jak wynika z dyskusji na forum Golfa, ta funkcja zależy od systemu wskaźnika paliwa: ma on wyjscie na wskaźnik wskazówkowy i na kontrolkę - jeśli dany licznik ją posiada. Większość Golfów kontrolki nie ma, większość Seatów ma, a kabelka dla kontrolki nie ma dodatkowego do baku - po prostu, po obniżeniu się poziomu paliwa do ilośći "Rezerwa" - kontrolka dostaje prąd.
  • Poziom 37  
    Zico63 - dzięki za pomoc, będę pracował nad rozwiązaniem problemu rezerwy.

    Co do przeciwmgielnych - pociągnę po prostu przewody z przełącznika.

    O ile będzie to również możliwe, wykorzystam kontrolkę "kończących" się okładzin hamulców i braku zapiętych pasów.

    Dzięki za pomoc !
  • Poziom 9  
    u mnie w golfinie mialem ten sam problem tyle ze nie mialem obrotomierza predkosciomierza, wskaznika temperatury i paliwa.. okazalo sie ze po prawej stronie glowicy (od strony prawego kielicha amortyzatora , badz serwa hamulcow)
    na dole przy metalowej rurce od plynu chlodniczego .. sa 2 przewody (kolor czarny) i one zasniedzialy odkrecilem wyczyscilem.. i wszystko wrocilo do normy.. licznik znow zaczal dzialac jak i kontrolki..
  • Poziom 37  
    Ok, dzięki za info.

    Jednak u mnie licznik działa jak i kontrolki, nie ma tylko tej jednej dodatkowej czyli rezerwy...
  • Poziom 9  
    skaktus napisał:
    Ok, dzięki za info.

    Jednak u mnie licznik działa jak i kontrolki, nie ma tylko tej jednej dodatkowej czyli rezerwy...


    ale o ile wiem to zeden vw nie ma kontrolki rezerwy......

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Oczywiście musiałeś napisać co wiesz, a wiesz mało, nawet tematu dokładnie nie przeczytałeś. Idź popisać gdzie indziej.

  • Poziom 8  
    Mam teraz podobny problem z swoim licznikiem działają kontrolki i podświetlenie licznika, lecz nie pokazuje km, czasu, wskazówka benzyny nie ruszą się, prędkościomierz i obrotomierz no i również wskazówka temperatury oleju zdechły...
    Dziś wymontowałem licznik zrobiłem wstępne oględziny lutów... Poradźcie coś czy mogą nie łączyć luty przy pamięci licznika? Jakieś sugestie proszę