Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic 1.9 dci, wtryski , pompa , czujnik ?

diefek 02 Maj 2011 23:21 11935 7
  • #1 02 Maj 2011 23:21
    diefek
    Poziom 7  

    Witam,

    Opiszę swój problem, może ktoś miał podobny i pomoże,

    Samochód to Scenic ii 1.9 dci 120km, 130tys km przebiegu,

    Po zalaniu ropy z karnistra ropa polska niby z lotosa, auto przestało jeździć,
    tzn, na początku zaczęło spadać z obrotów, a następnie samo wkręcało się na obroty, okazało się ze wtryski zatarły się na otwartej pozycji dlatego auto wkręcało się jak szalone,gdyż dostawało bezpośrednio paliwo z czterech wtrysków.

    Oczywiście paliwo zostało spuszczone, zalane nowe ze stacji do pełna, oraz wymieniony dodatkowo filtr paliwa.
    Na komputerze generuje błąd "regulacja ciśnienia rail - nieprawidłowe działanie"
    Wymieniony został także czujnik ciśnienia paliwa na pompie, na nowy Bosh'a.

    Wtryski dostałem używane , zostały zamontowane, lecz auto nie pali, tzn moim zdaniem jakby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia, nie da rady zassać paliwa,


    Po sprawdzeniu parametrów na komputerze pokazuje ciśnienie od 30 do 6500bar,

    Czy może być przyczyną że auto nie pali czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej ?
    za co on odpowiada ? Czy jak będzie uszkodzony to będą dostarczane złe dane do ecu i nie będą otwierały się wtryski temu nie pali ? Czy może padła także pompa ?

    0 7
  • Fibaro
  • #2 03 Maj 2011 00:08
    panam
    Poziom 29  

    Ciśnienie przy starcie powinno być 250. Takie skoki ciśnienia są nie normalne. Przypuszczam że komputer wskazuje ci złe dane, maksymalne ciśnienie to ok 1000 bar, bo przy takim zawór upustowy na rampie się otwiera. Może masz za słaby akumulator i jak spada napięcie wskazania głupieją, jak nie to pompa albo nowe wtryski a nie używane. Sprawdź przelewy na wtryskach dla pewności.

    0
  • Fibaro
  • #3 03 Maj 2011 00:15
    diefek
    Poziom 7  

    Czyli wykręcać pompę oraz wtryski i zawieźć do sprawdzenia ?

    1
  • Fibaro
  • #4 03 Maj 2011 00:30
    panam
    Poziom 29  

    Nie, przelewy sprawdzasz na aucie podłączając wężyki do powrotów z wtryskiwaczy i mierząc różnicę, poza tym czy po zmianie wtrysków kodowałeś kompa z nowymi numerami wtrysków? Potrzebujesz warsztatu albo znaleść forum na elektrodzie gdzie opisałem jak się robi te testy, za dużo żeby pisać za każdym razem

    0
  • #5 03 Maj 2011 00:38
    diefek
    Poziom 7  

    Nie kodowałem, ale bez kodowania gdzieś czytałem, że auto powinno palić. A twój post znajdę i poczytam. Powiem tak , że po odkręceniu przewodów które idą do wtrysków jest małe ciśnienie, czy może na to wpływać także czujnik na listwie wtryskowej ? Czy jednak na początku wyjąc pompę i sprawdzić ja a następnie szukać dalej jeśli pompa okazała by się sprawna.

    Chodzi o to,że po poluzowaniu przewodu idącego do wtrysku i kręceniu rozrusznikiem nie ma ciśnienia,po poluzowaniu przewodu powinna ropa chyba tryskać gdyż powinno być ciśnienie na listwie, jednak tak nie ma, i moje pytanie czy może być to związane z czujnikiem na listwie, czy po prostu siadła pompa.

    0
  • #6 03 Maj 2011 00:59
    panam
    Poziom 29  

    Nie szukaj postów odnośnie tego samochodu. Odłącz regulator ciśnienia i test. jak przelewy w normie to może pompa albo regulator. w tym typie jak czujnik ciśnienie jest nieodpowiedni też nie opali, ale powinien wyskoczyć ci błąd. Na dzisiaj (teraz) to tyle idę spać.

    0
  • #7 03 Maj 2011 16:17
    diefek
    Poziom 7  

    Po teście wtrysków po 30 sekundowym kręceniu rozrusznikiem i odłączeniu regulatora ciśnienia , przelewy w normie około 35-40 ml,

    I co dalej czy wymienić czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czy wyciągać pompę i wieźć do sprawdzenia ?

    0
  • #8 17 Lip 2012 14:51
    gral8
    Poziom 6  

    diefek napisał:

    Po sprawdzeniu parametrów na komputerze pokazuje ciśnienie od 30 do 6500bar,
    Czy może być przyczyną że auto nie pali czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej ?
    za co on odpowiada ? Czy jak będzie uszkodzony to będą dostarczane złe dane do ecu i nie będą otwierały się wtryski temu nie pali ? Czy może padła także pompa ?


    Mam takie same wskazania ciśnienia na listwie. Mój jednak odpala normalnie nawet zimą. Znalazłeś rozwiązanie swojego problemu?

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo