Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie odpala silnik Golf V 2.0 TDI 2004r.

03 Maj 2011 14:33 6696 11
  • Poziom 2  
    Witam. Mam Golfa V 2.0 TDI rok 2004. Zrobiłem zwarcie na skrzynce bezpieczników w komorze silnika po prawej stronie. Spalił się największy bezpiecznik 200 A (zabezpieczający, gruby, czarny przewód idący od alternatora do skrzynki bezpieczników ). Wymieniłem ten blaszany bezpiecznik, ale auto już nie chciało zapalić. Dodam, że zgasły kontrolki - świec żarowych, żółta kontrolka pracy silnika, nie działa obrotomierz, brak kierunków, wycieraczek... Zapaliły się natomiast kontrolki immobilizer, kontrolka wspomagania ( czerwona, kierownica ). Przyjechał elektryk, podpiął komputer za trzecim razem udało mu się połączyć z kompem w samochodzie. Wykazało błąd przekaźnika dającego zasilanie na sterownik. Wymieniłem przekaźnik nr. 461, który ma 9 pinów wewnątrz skrzynki bezpieczników pod maską i dalej nic. Odpali i po 2 sek gaśnie. Czy mógł pójść immobilizer, który znajduje się w liczniku? Dodam, że wszystkie bezpieczniki sprawdzone działają.większość przekaźników również, moduł komfortu raczej tak, moduł pod kierownicą nie wiem,podejrzewam, że immo.uwalone lub nie dochodzi zasilanie ale nie wiem jestem tylko mechanikiem podobne posty czytałem, ale nic z tego nie wynikło. Proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 26  
    No dobra a co teraz mówi tester w immo i ecu
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Jak odpala i po 2-3s gasnie to immo na 90%, no chyba ze nie ma paliwa.
    Powiedz jak to zwracie zrobiles?
  • Poziom 24  
    Więcej błędów nie było ?

    Daj logi jak możesz.
  • Poziom 2  
    Nie wiem czy dobrze to spamiętałem, bo dzwoniłem do elektryka i tak na szybko mi powiedział te błędy a ja z pamięci tak przepisałem.
    CAN-BUS układ napędu zakłócenia komunikacji
    Przerwa na szynie CAN
    Skutki zakłócenia transmisji
    Uszkodzenie przekaźnika zabezpieczającego przed wzrostem napięcia. Przy okazji gdzie może znajdować się ten przekaźnik?
    Sterownik ECU uszkodzony
    Immo błąd 17978 usterka statyczna
    A zwarcie stało się w taki sposób rozciągałem rozpierakiem pod maską jak poluzowałem rozpierak to rurka dotknęła do nakrętki bezpiecznika pod maską. A minutę wcześniej włożyłem akumulator bo chciałem otworzyć bagażnik. Moment nieuwagi i stało się.
  • Poziom 2  
    CHCIAŁBYM DO TEGO CO WYŻEJ NAPISAŁEM ZAPYTAĆ SIĘ CZY KTOŚ MIAŁ DO CZYNIENIA Z TYM PRZEKAŹNIKIEM ZABEZPIECZAJĄCYM PRZED WZROSTEM NAPIĘCIA PRZY GOLFIE V 2.0 TDI. 140KM I GDZIE ON MOŻE SIĘ ZNAJDOWAĆ JEŚLI KTOŚ WIE TO BARDZO BYM PROSIŁ O INFORMACJĘ
  • Poziom 19  
    Chwila nie uwagi i niezłe koszty cię czekają, widzę że zajmujesz się blacharką, więc daj auto do dobrego elektryka, bo sprawa może nie być taka prosta.
  • Poziom 42  
    Jak spaliłeś taki bezpiecznik, zamieniłeś przez przypadek na chwilę bieguny akumulatora
  • Poziom 39  
    Czym to było sprawdzane, jakim testerem?
    Jeżeli odpala i gaśnie to immo blokuje.
  • Poziom 19  
    autoas napisał:
    Jak spaliłeś taki bezpiecznik, zamieniłeś przez przypadek na chwilę bieguny akumulatora

    Dotknął rozpierakiem kabli od + przy aku.
  • Poziom 2  
    Powiedzcie mi proszę, czym steruje przekaźnik 458 ( w skrzynce obok akumulatora pod maską )? Wiem, że na pewno pompą paliwa w zbiorniku, ale czym jeszcze, czy może podaje zasilanie lub masę na ECU? Badałem napięcie na wtyczkach od pompo wtrysków miernikiem, pokazuje 2,29V, w czasie kręcenia rozrusznikiem to w tym czasie też pokazuje taką samą wartość 2,29V. Czy nie powinny mieć więcej, np. 12V? Ściągając z każdej pompki wtyczkę kręciłem rozruch i zapalał na 2 - 3 sekundy i gasł tak jak wcześniej. Wiem, że jeśli jest wszystko z elektryką ok to gdy ściągnę wtyk z walniętego pompo wtrysku to na 3 pozostałych musi zapalić i chodzić. Aha, kontrolka immo po przekręceniu zapłonu po chwili gaśnie tak jak powinna, czyli immo wydaje się być dobre ( chociaż to tylko taka moja sugestia i pewnie się mylę ), czyli wygląda na to, że sterownik nie daje częściowo zasilania na immo i dlatego blokuje.
    Zwarcie się zrobiło na pierwszym grubym, czarnym przewodzie, który jest łączony bezpiecznikiem blaszanym 200A do skrzynki bezpieczników i drugi koniec idzie do alternatora, i chyba na drugim grubym czerwonym obok tego czarnego też się zrobiło zwarcie. Jest on łączony bezpiecznikiem 80A do skrzynki bezpieczników. Ale ten bezpiecznik się nie spalił. I ten właśnie czerwony łączy się z wiązką, która idzie do elektrycznej maglownicy. A czerwona kontrolka od wspomagania się świeci i nie gaśnie.
  • Poziom 26  
    Kolego zostaw te testy bo jeszcze gorzej go uszkodzisz , podaj najpierw błędy które nie dają się skasować i tym trzeba się zająć najpierw , a z tego co widzę jest błąd o blokadzie immo ,