Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router city-line 50 139QMB jakie rolki wariatora

03 Maj 2011 21:58 10336 5
  • Poziom 10  
    Witam Panowie
    Mam pytanie jakie rolki siedzą oryginalnie w wariatorze w silniku 139QMB , skuter to router (jak w tytule) kupiony w TESCO 2 miesiące temu , i jakie rolki mu zamontować żeby mniej wył a szybciej przyspieszał ? Na V-max aż tak mi nie zależy bo i tak jeżdżę tylko po mieście a te 60 parę leci ale przy starcie dość długo wyje na wysokich obrotach a przyspieszenie nie jest proporcjonalne do efektów akustycznych:D
    Bardzo proszę o poradę jak można szybko zapomnieć o tej przykrej słabości mojego silniczka.?
  • flexghzflexghz
  • Poziom 14  
    Ogólnie w chińskich 4t seryjnie montowane były rolki z przedziału 5,5 - 6,5. Najlepiej było by byś kupił sobie zestaw rolek testowych (16x13). Lecz możesz zaryzykować i kupić gdzieś 7,5g
  • flexghzflexghz
  • Poziom 10  
    lukas0830 napisał:
    Ogólnie w chińskich 4t seryjnie montowane były rolki z przedziału 5,5 - 6,5. Najlepiej było by byś kupił sobie zestaw rolek testowych (16x13). Lecz możesz zaryzykować i kupić gdzieś 7,5g



    Witam dzięki za odp. lecz mam wątpliwości
    bo czy nie jest tak że czym lżejsze rolki tym lepsze przyspieszenie, a czym cięższe tym lepsza V-max ?
    Przypominam że chodzi mi o to żeby nie wył przy starcie powoli się rozpędzając a nie o V-max .
    Jeśli się mylę (a jest to wielce prawdopodobne) to proszę naprowadz mnie na właściwe tory.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    No niestety zasada: czym cięższe rolki - vmax, lżejsze - przyspieszenie jest zwykłą bajką. Rolki po prostu odpowiadają za czas wkręcania się wariatora na obroty. Kiedy mamy dużo za lekkie rolki, pasek ślizga się obroty nie zostają przeniesione na kolektor momentu obrotowego. Natomiast gdy są zbyt ciężkie silnik nie będzie miał siły wkręcić się i nie przeniesie mocy na koło. Tak na prawdę dobre zespolenie napędu jest bardzo trudne i nie ma jako takiej reguły. Ty by zlikwidować swą niedogodność czyli wysokie obroty na starcie musisz metodą prób i błędów dobrać jak by nie było delikatnie cięższe rolki.
    Zapomniałem dodać, że oczywiście za obroty na starcie odpowiadają sprężynki sprzęgła. Lecz ich wymiana przy seryjnym silniku również nie ma sensu.
  • Poziom 10  
    OK dzięki najpierw wsadzę mu 7.5 tak jak zasugerowałeś i zobaczę co będzie
  • Poziom 10  
    Witam dzięki za poradę 7,5 g to chyba to o co mi chodziło skuter startuje z nieco niższych obrotów i w trakcie przyspieszania nie wyje jak wściekły wilk , a i na V-max jeśli stracił to minimalnie