Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane I Ph II - autoalarm fabryczny nię załącza się.

mstrucz 04 Maj 2011 09:39 1053 0
  • #1
    mstrucz
    Poziom 10  
    Mam problem z fabrycznym autoalarmem fabrycznym w moim Megane. Wszystko zaczęło się od awarii alternatora, która nie została zasygnalizowana odpowiednio wcześnie kontrolką ładowania. Jechałem aż do wyczerpania akumulatora (no prawie). Prądu starczyło aby samochód się zamknął (ale bez alarmu, korzystając z przycisku na desce). Potem aku mi się rozładował, było włamanie do auta (oczywiście zamki w drzwiach popsute) i podłączenie prądu. Po naprawie alternatora (wysiadł regulator napięcia), wszystko pozornie zadziałało OK, tzn centralny działa na pilota, kierunkowskazy przy tym migają, ale nie załącza się autoalarm. Myślałem, że to z powodu odłączenia od sterownika zamka centralnego tylnej klapy (zamki mam nadal niesprawne, a w razie W chcę się jakoś do auta dostać, tym bardziej że mam kratę VAN jedynie od strony bagażnika demontowaną), ale przecież alarm powinien się ząłączać na podstawie sygnału czujnika zamkniętej klapy (te działają wszystkie) a nie "stwierdzenia" że zamek w klapie jest otwarty (zresztą nie jestem pewien czy alarm takie rzeczy "wie"). Tak czy siak podłączyłem dla sprawdzenia wszystko jak było wcześniej i nic to nie dało. Alarm przed usterką działał na pewno, wiem to bo raz się włączył z powodu niedomkniętej szyby, poza tym świeciła się dioda (nie ta od immo tylko dodatkowa - alarm niby fabryczny ale dioda koło lewarka dołożona). W instrukcji żadnej info dotyczącej jakiegoś "resetowania" etc. nie ma, poza tym doczytałem się o PINie do alarmu, którego oczywiście nie mam. Co robić? Czy jest jakiś łatwy sposób na "obudzenie" alarmu, czy mogło się coś uszkodzić / przepalić oraz czy w ogóle radzicie odpuścić ten alarm z powodu braku PINu i go nie ruszać? Jest to samochód "budżetowy", tzn nie ładuję w niego kasy jeżeli nie wymaga tego bezpieczeństwo jazdy, poza tym jakieś pewnie 300 - 400 zł za nowy alarm z montażem, to w mojej obecnej sytuacji trochę dużo, tym bardziej że auto dzisiaj pewnie nie więcej niż 7000 warte (Megane I ph II 2002 ostatni Grandtour pierwszej serii). Ale skoro działał przedtem to może jest jakiś sprytny szybki sposób na ponowne "obudzenie" ?
    Z góry dziękuję za porady.