Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moj maly traktorek SAM z Fiata126p

Jarecki Waldema 30 Cze 2011 17:41 36389 49
  • #31
    Jarecki Waldema
    Poziom 10  
    Na tarczy sprzęgłowej mogłeś zanitować tulejkę z wieloklinem od tarczy sprzęgłowej żuka i masz polowe roboty.Jak się to robi,ucinasz stare nity przykładasz nowa tulejkę wiercisz otwory tak jak w nowej tulejce,jak będą wystawać piórka od słoneczka trzeba je zeszlifować tak jak światło tulei. Pytasz czy ja to wszystko sam robiłem tak nawet tokarkę od toczenia drewna przerobiłem i toczę metal, wzmocniłem cala konstrukcje i dorobiłem posuw morza,nie jest bardzo dokładna, pomalutku można dorobić, wałek, tulejkę, zobaczyć czy jest osiowość niema skrzywień i bić na boki,jest mi bardzo przydatna.Serdecznie pozdrawiam Waldek

    Moderowany przez Błażej:

    To które morze i dokąd przesunąłeś?

  • #32
    leors
    Poziom 11  
    Witam po małej przerwie. Prace przy traktorku posuwają się do przodu choć często odciągają mnie inne sprawy. No cóż, proza życia i czasem trzeba coś zarobić.
    Kolego Waldku, Twój pomysł z wykorzystaniem istniejącego wieloklina jest bardzo dobry i właśnie go wdrożyłem z małymi tylko modyfikacjami. Tak więc sprawa przeniesienia napędu, która spędzała mi sen z oczu jest rozwiązana. Mostu jeszcze nie zwężałem, ponieważ nie wiem jeszcze jakie zastosuję opony, a ma wyjść w sumie115cm. To na dniach też się wyjaśni. Co do postępu w pracach, to mam na razie ramę, silnik na ramie i dziś zrobiłem przednią belkę. Jeśli nic specjalnego mi nie wyskoczy to mam nadzieję że przed niedzielą przód będzie stał na kołach. Muszę trochę pokombinować z przekładnią kierowniczą. Nie bardzo mam miejsce na przekładnię z malucha czy żuka i myślę że zastosuję maglownicę z tico, tylko trochę ją skrócę. Wkrótce pochwalę się wrzucając fotki. Pozdrawiam Leszek
  • #33
    Jarecki Waldema
    Poziom 10  
    Bardzo się ciesze ze wszystko idzie po Twojej myśli,czy przednie zawieszenie zrobiłeś wahliwe,pytam dlatego bo gdy przednia os jest wahliwa to jest dobry skrent i łatwiej się prowadzi pojazd,niema resorów jest pojazdem sztywnym,sprawa kolumny kierowniczej to możesz założyć kolumnę od żuka jest bardzo solidna a wyjścia z kolumny możesz skracać przedłużać w dowolny sposób. Dziękuje za pamieć i serdecznie pozdrawiam.Waldek
  • #34
    leors
    Poziom 11  
    Czy idzie wszystko po mojej myśli? Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej ale jakoś idzie. Przednią belkę oczywiście mam wahliwą. Odchylenie jest ok 15°, a więc podobnie jak w dorosłym ciągniku. Oś belki to Ø 35mm w mosiężnych tulejkach. Zwrotnice mam z malucha, ale zastanawiam się czy nie dospawać dodatkowych wąsów do mocowania końcówek drążka ponieważ przy oryginalnych drążek mam sporo niżej niż belkę. Dospawać muszę również jakieś ramię zwrotnicze. Waldku a jak Ty rozwiązałeś sprawę z takim ramieniem? Spawałeś czy w jakiś sposób przykręcałeś? Zwrotnica w maluchu to chyba staliwo więc ze spawaniem nie powinno być kłopotów. Co do przekładni kierowniczej to przymierzam i kombinuję jak by to wszystko zgrabnie wmontować, ale to najmniejszy problem. Mam z żuka i wspomnianą wcześniej maglownicę.
    Dziś miałem dzień przerwy na koszenie trawników więc nie wiele nacudowałem. Pozdrawiam Leszek
  • #35
    Jarecki Waldema
    Poziom 10  
    Witam.Postaraj sie aby niebyło nic zamontowane poniżej przedniej osi,ramie zwrotnicy ja przyspawałem,rozejrzyj sie czy uda Ci zamontować cale urządzenie kierownicze od samochodu zuk,oczywiście po do pasowaniu wymiarów twego s.a.ma,jest to mocne i będzie to solidne.Pozdrawiam,Waldemar
  • #36
    leors
    Poziom 11  
    Witam. Prace ze sporymi przerwami ale idą do przodu. Przód zmontowany, stoi na kołach. Drążek łączący zwrotnice jest teraz na wysokości przedniej belki. Może to być o tyle ważne że może będę musiał poprowadzić pod belką paski do napędu kosiarki. Waldku, pisałeś że przeznaczeniem Twojego traktorka jest koszenie i odśnieżanie. Czy masz już zrobioną kosiarkę? Jeśli tak to jak masz rozwiązaną kwestię jej napędu ew. jak widzisz możliwość przeniesienia napędu. Ja zastanawiam się czy zrobić kosiarkę na przodzie, coś w stylu stiga park, czy pod spodem. Napęd mogę pobierać z półosi wychodzącej do przodu, lecz tu mam bardzo małe obroty i byłaby konieczność znacznych przełożeń. Druga opcja to bezpośrednio z przodu silnika, poprzez przekładnię kątową. Tak jak zawsze czas przyniesie właściwe rozwiązanie. W ostatnich dniach szukałem kół na tył. Mam jedno koło od starej żniwiarki 7.50/20. Niestety, nie znalazłem drugiego. Trudno, w poniedziałek pewnie zamówię nowe oponki Mitas 7,50/16. Myślę że będą się ładnie prezentować, bo kosztują też ładnie. :D
    Pozdrawiam Leszek
  • #37
    Jarecki Waldema
    Poziom 10  
    Witam,ja chce dopiero zrobić kosiarkę listkowa z przodu a nap end przy moim silniku to z alternatora,nie orientuje sie jak u Ciebie morzona wyprowadzić nap end,nie mogę Ci proponować czego co nie wiem ,ciesze sie z idziesz do przodu,szkoda ze nie masz drogiego kola, było by fajnie,i do tego dwa kola od malucha była by fajna proporcja.pozdrawiam Waldek.
  • #38
    leors
    Poziom 11  
    Witam
    Moja tak długa nieobecność na forum nie oznacza że zaniechałem prac przy konstrukcji traktorka. Każdą wolną chwilę, a było ich w ostatnich tygodniach bardzo mało poświęcam głównie temu przedsięwzięciu. Mam nadzieję że Ty Waldku też realizujesz zamiar zbudowania kosiarki. Na moją doczeka się pewnie trawa w przyszłym roku. Obiecałem zdjęcia ale nie chcąc zaśmiecać wątku o Twoim traktorku podaję tylko link do forum które i Ty dobrze znasz
    Link

    Pozdrawiam Leszek
  • #39
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jarecki Waldema - OBOWIĄZKOWO poprawisz pisownię swoich postów. W przeciwnym razie zostaną wyciągnięte konsekwencje regulaminowe!
  • #40
    sonne2
    Poziom 21  
    Mam pytanie do wykonawców ciągników. Czy nie myśleliście nad zastosowaniem gazu drzewnego do napędzania waszych pojazdów? Wystarczy niewielki generator gazu oraz przerobienie dozowania paliwa. W zaprojektowanych przez Was urządzeniach ciężko będzie wstawić taki generator, ale gdyby robić nowy ciągnik to nie byłoby dużym problemem.
  • #42
    sonne2
    Poziom 21  
    Osoby, które prezentowały traktorki mieszkają raczej na wsi. Mają dostęp lub mogą kupić za przysłowiowe pół litra jakieś zrąbki, trociny itd. A LPG niestety kosztuje.
    Mówię o HOLZGASie.
  • #43
    carot
    Poziom 26  
    Wymiana butli 11kg kosztuje 50-55zł, trzeba by policzyć, co jest tańsze.

    sonne2 napisał:
    A LPG niestety kosztuje.

    Mnie instalacja wyniosła 24z na nowe kolanka do wody do reduktora. Instalację można za free załatwić na złomie za darmo.
  • #44
    sonne2
    Poziom 21  
    Moim zdaniem w tym konkretnym przypadku, gdy traktorek służy do odśnieżania lub jakiś prac w gospodarstwie lub budowlanych to holzgas wyjdzie taniej.
    W przypadku buggy można by się zastanawiać.
  • #45
    carot
    Poziom 26  
    Więc licząc koszty od zera:
    -reduktor 30zł
    -zawory 20zł
    -rurka miedziana 20zł
    -pompa wody 50zł
    -2 litry płynu (borygo) 25zł
    -węże 10zł
    -mikser 10zł

    Całość 175zł Jak będzie używany nawet do samego odśnieżania w zimie, to szybo się zwróci A teraz pokaż koszty budowy generatora, pod warunkiem, że wszystkie części trzeba kupować.
    Nie znam sie na generatorach holzgazu, ale nie trzeba ileś tam minut czekać po rozpaleniu go przed jazdą? I tu jest przewaga LPG, jedziesz od razu.


    Cytat:

    Wadami tego typu układów były kłopotliwy rozruch jak i utrzymanie w działaniu całego urządzenia, wymagające wprawy od obsługującego kierowcy. Do tego notowano wypadki zatrucia gazem spowodowane nieszczelnościami układów, które były nie tyle groźne w czasie pracy silnika ze względu na powstające podciśnienie, co w czasie jego zatrzymania.
  • #46
    sonne2
    Poziom 21  
    Koszt gazgeneratora:

    zbiornik na gazgenerator np: ze starej butli od LPG 60 l: 20 zł
    intercooler np: z Fiata Punto 10-20 zł
    2 chłodnice 20 zł
    wentylator 20-30 zł
    drobnica 50 zł (przewody, elektrody, kamień do cięcia pilarką kątową).

    Czyli koszt ok. 130 zł.
    Dużo części można na szrocie znaleźć.
  • #47
    carot
    Poziom 26  
    sonne2 napisał:
    ze starej butli od LPG 60 l: 20 zł

    Kolega poda namiar na takie tanie butle?
    sonne2 napisał:
    intercooler np: z Fiata Punto 10-20 zł

    Od multi jeta? 200 minimum.
    sonne2 napisał:
    drobnica 50 zł (przewody, elektrody, kamień do cięcia pilarką kątową).

    E, niemożliwe :D Samych tarcz pójdzie za 25zł.
    Wszytko zależy od tego co się ma. Ja uważam jednak, że LPG jest bezpieczniejszy
  • #48
    sonne2
    Poziom 21  
    Na alledrogo znalazłem butlę z homologacją (czyli sprawną) o pojemności 60 l za 50 zł. Ile może kosztować butla na szrocie?

    Z intercoolerem troszkę się pomyliłem, ale na szrocie raczej nie liczyliby za taką część ponad 100 zł.
    Drobnica niech kosztuje 150 zł, a całość nawet 500 zł. Długo się zwróci jak się ma odpady drzewne za darmo?
    Jak się stoi w miejscu to można by dyskutować na temat szkodliwości gazu generowanego przez generator. Jednak w generatorze panuje podciśnienie, co powoduje, że gaz samoczynnie jest zasysany do silnika. W przypadku gdy generator jest w ruchu nawet gdyby CO się wydostawał poza generator to wątpię, czy jego stężenie będzie wyższe od normalnego stężenia CO w powietrzu.
  • #49
    carot
    Poziom 26  
    sonne2 napisał:
    Ile może kosztować butla na szrocie?

    Z intercoolerem troszkę się pomyliłem, ale na szrocie raczej nie liczyliby za taką część ponad 100 zł.

    Na szrotach często wala ceny z kosmosu nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.
    sonne2 napisał:
    Długo się zwróci jak się ma odpady drzewne za darmo?
    Dlatego napisałem, zależy co kto ma. Jak ktoś ma warsztat stolarski i trotów i ścinków na tony nie będzie montował LPG. Tak samo, jak ktoś ma możliwość wymiany butli 11kg za 30zł to nie będzie się nawet zastanawia nad holzgazem.
    Dla mnie LPG był poręczniejszy, dziadek co prawda jest stolarzem, ale warsztat stoi nieużywany. A na jakiej stacji kupisz 27dm3 LPG za 55zł? Tylko w butli 11kg.
  • #50
    sonne2
    Poziom 21  
    Cytat:
    A na jakiej stacji kupisz 27dm3 LPG za 55zł? Tylko w butli 11kg.


    Dużo taniej w tej butli 11 kg nie kupujesz niż LPG jest sprzedawany na stacjach. Tylko ta butla jest dla Ciebie zbiornikiem i wygodnie możesz tankować, a nie musisz gdzieś jeździć i się prosić, aby tankowali jakiś traktorem SAM.
    Dzisiaj LPG tankowałem (1 dm3) za 2,42 zł. Czyli za 27 dm3 zapłaciłbym 65,34. Ty masz 10 zł taniej o ile jest taka sama zawartość propanu i butanu w gazie tankowanym na stacji jak i tym, który Ty masz w butli. Bo jak w butli jest 10 procent butanu więcej niż propanu to wcale tak opłacalnie nie wyjdzie. Bo, że na wszystkich stacjach jest taki sam skład propan/butan to nie wierzę.