Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa dusi sie.

Radeon 24 08 Nov 2004 09:09 13868 17
  • #1
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam wszystkich!! Kiedys poruszalem ten problem ale nikt mi nie pomogl. Nie wiem czy koledzy nie maja wystarczajacej wiedzy, czy poprostu nikt nie czyta moich "wypocin" POMOCY!
    Problem jest taki: Opel Corsa 1.0 12V EcoTec 1998 r. Auto dusi sie przy wyzszych obrotach podczas jazdy, lub przy zwiekszaniu obrotow na postoju. Rano jest calkowite dno. Auto musi chwile postac i "potrzesc" sie na wolnych obrotach chwile zeby mozna bylo pozniej ruszyc (problem z "trzesieniem" po odpaleniu znika jak auto jest nagrzane lub jak sie juz nagrzeje). Problemow z samym odpalaniem nie ma.
  • #2
    kk.2000
    Level 26  
    Z tego wynika, że masz ubogą mieszankę, czyli komp od silnika nie podaje wystarczającej ilości paliwka. Trzeba by było zacząć od sondy lambda albo od razu sprawdzić jakie usterki zanotował komputer!
  • #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Pisałem ale w tym czasie serwer wysiadł.
    ad rem;Sprawdż gdzie jest podłączony regulator ciśnienia paliwa,musi być za przepustnicą.
  • #4
    pikari
    Level 2  
    wymien przepływke bedzie chodzic jak nowa jezeli jeszcze katalizatora nieprzytkało
  • #5
    Radeon 24
    Level 24  
    Dziekuje za zainteresowanie moim tematem. Co do auta to fakt jest taki ze wtedy gdy sie dusi ma zbyt uboga mieszanke tak poza tym wsio jest ok. Kodow blyskowych brak. Porzyczylem od znajomego techa ten tez nic nie pokazuje wszystko ok. Przeplywomierz zmierzony i ok (to pierwsze co przyszlo mi na mysl), sonda dobra, EGR tez sprawdzony, i kilka innych rzeczy. Jednym slowem wielka zagadka!! Auto jezdzi od ponad roku na gazie. Wtryski paliwa byly wykladane z auta i czyszczone. Swiece sa nowe (wymienane co 15 tys przez co nie bylo jeszcze zadnego strzalu gazu :D ). Filtr paliwa wymieniony, powietrza tez. Co jeszcze?? Macie jakies pomysly? Z gory dziekuje za pomoc!! Moja wiedza niestety w tym temacie sie skonczyla :(
  • #6
    owsior
    Level 2  
    Po przeczytaniu twojego postu byłem w totalnym szoku. Moja Corsa 1.0 12V 99r ma dokładnie takie same objawy. Jeżdze także zagazowaną (pół roku) i na gazie jest OK. Byłem kilka dni temu w serwisie żeby zobaczyli co to jest (na 99% typowałem przepływkę), gość wymienił przepływkę na nową i dalej to samo, wymieniłem filtr i dalej to samo, Tech też nic nie wskazywał. Na samym początku odpalał bez problemu ale za to dusił się pod obciążeniem. Teraz jak jest zimny to muszę odpalać z parę razy. Po odpaleniu silnik wkręca się na obroty około pół sekundy a później obniża tak bardzo jakby zaraz miał silnik wyskoczyć. Boje się, że któregoś dnia go nie odpalę. Co do przyczyny to myślę, że może to być pompa paliwa, ale gość z serwisu nie miał aparatu do mierzenia ciśnienia. Byłoby to dość logiczne, bo jeżeli szybko przygazowujemy mieszanka ma za dużo powietrza i sinik się dusi. Nie wiem tylko dlaczego po rozgrzaniu jest trochę lepiej. Napisz czy rozwiązałeś już ten problem bo na 100% mamy to samo
  • #7
    vgw
    Level 15  
    czesc ! u mnie byly podobne objawy zimny nie chcial jechac, zadne uszkodzenia nie blyskaly, a przyczyny dwie: 1. uszkodzona (popekana) uszczelka przy wtryskiwaczach 2. zlej jakosci paliwo
    Po wymianie uszczelki bylo duzo lepiej , ale auto dalej zimne nie chcialo jechac - pojechalem do serwisu - spuscili paliwo a tu wielki syf !!! Zmienilem stacje paliw z ORLENU na STATOIL i do dzis od ok pol roku jest ok !!!!! A auto to Opel Astra 1,6 z monowtryskiem Pozdrawiam
  • #8
    czarunio
    Level 16  
    Czy wymieniany był ostatnio rozrząd?U znajomego po wymianie rozrządu znikły wolne obroty i nierówno pracował,dopiero jak się nagrzał to było dobrze.Okazało się że pasek bł przesunięty o 1 ząb.Na słuch było wszystko ok.Dopiero po ponownym ustawieniu wszystko wróciło do normy.(astra 1,6 ecotec)
  • #9
    viper555
    Level 39  
    Witam,Ja mialem takie problemy z corsa chociaz widze ze nie dotycza waszego problemu ale moze komus sie co przyda.Przywiazlem Corse 94 na wielopunktowym 1,4.Wszystko fajnie tyle ze gdy po odpaleniu nie wyszla na obroty to gasla i bylo trzeba ja meczyc zanim znowu zapalila.Pierwsze podejrzenie padlo na paliwo bo auto dlugo stalo,ale po wymianie paliwa nic sie nie zmienilo.Ze wzgledu na duza ilosc znajomych oplowcow(rowniez w rodzinie)zaczelo sie polowanie na usterke.Metaliczny dzwiek wydechu wzkazywal na wysypany kat ,a ze auto chodzilo ale bylo mulowate pierwsza diagnoza to zapchany wydech co podobno jest czesta akcja w oplach.To jednak nic nie pomoglo...I tutaj sie zaczelo,pompa-nic,czujniki teperatury-nic,cisnienie na wtryskach-nic,rozrzad-nic,i tak dalej..Jednak jedna rzecz trapila nas od poczatku :cisnienie,ale kazdy bal sie sprawdzac...co jak nie bedzie.W koncu stalo sie 2:2Mph reszta po 4.Lipa na maksa,jednak co ciekawe samochod chodzil jako tako do wymiany olejuPotem po prostu umarl.Jak sie okazalo ktos poprosu nie dbal o wymiane oleju.2 hydrosztosy zawieszone ,ogolny syf i do tego jeszcze 2 nadpalone zawory.Jednak po zrobieniu glowicy cisnienie podnioslo sie ale ciagle bylo male.V-tec do garow na 2 godziny i wszystko ok.Troche sie rozpisalem ale dopiero teraz widze jak niszczaca jest dla silnika zbyt rzadka wymiana oleju i ile problemow mozna sobie narobic.Teraz autko ma w momecie 150 i jezdzi sie elegancko.Sorry za zanudzanie ale moze ktoscos wyniesie z mojego tasiemca.Pozdrawiam i zycze powoszenia wposzukiwaniu usterki.Narka

    Dodano po 2 [minuty]:

    I moze ktos wyniesie ze trzeba patrzec co sie pisze,sorry za bledy..
    Pozdrowiona
  • #10
    dziobaak
    Level 13  
    witam po mojemu to rozrząd odpada corsy 1.0 12v ma łańcuszek a nie pasek który sie wymienia w zależności od rocznika 60-120 tyś ,ale sprawdż sobie jednak układ wydechowy (katalizator)
  • #11
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Problem z corsą polega na nastawach rozżądu nie ma znaczków a do ustalenia położenia wału potrzebny jest specjalny trzpień, koło zębate zaworów dolotowych jest także kołem sygnałowym dla cpu to ten czujnik wkręcony w głowice i tu często rozjeżdzają się nastawy o ile przy gazie jest to prawie nie wyczuwalne to na ben.jest problem ,serwisy zalecały kontrole nastaw co 30000 km ,i jeszcze ciśnienie sprężania musi być około 15,5-16,5 bara i to nie pomyłka z rozżądem uważaj bo jak go rozkręcisz (śruby wałków) to bez przyżądów jest problem z ustawieniem.Powodzenia.
  • #12
    Radeon 24
    Level 24  
    Nareszcie coś sie ruszyło w moim temacie!
    1.Co do paliwa to próbowałem na wielu stacjach (ostatnio leje tylko na Schelu).
    2. Corsa 1.0 12v ecotec wielopunkt ma 2 wałki rozrządu i ma łańcuszek wiec pasek odpada
    3. Ciśnienie w garach sprawdzane (prawie idealne jak w katalogu)
    4. Z wydechem nie ma problemów bo podejrzewam ze na gazie było by podobnie (a na gazie idzie jak rakieta)
    Kolego owsior ja jestem tez w totalnym szoku jak przeczytałem posta od Ciebie. "Ciesze sie" że nie jestem sam z tak paskudnym problemem. Jak sie moja wiedza skończyła pojechałem do sewisu. Tam też podpieli techa i uznali że oni nic nie widza i auto jest ok, a mój problem to złe paliwo. Ty piszesz że podpinali Ci nowa przepływke i problem nie ustąpił. Ja kilkanaście dni temu miałem możliwość podmianki na chwile przepływomierza z identycznej Corsy i odziwo szedł jak żyleta (prawie 110 na 3 biegu!). Po wsadzeniu przepływomierza z koncówką nr 059 (odczytując go na samej wkładce a nie na puszce), od Corsy C 1.0 12v ma zaj...ą bogatą mieszankę i pali jak krowa, ale za to dobrze chodzi! Miałem zamiar kupić nową przepływke ale po przeczytaniu tego co napisałeś zaczynam sie obawiać że mogą to być pieniądze wyrzucone w błoto (380 zł). Nie miałem tylko możliwości sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy. Jeśli ty bedziesz miał taką mozliwość zrób to i podziel sie wynikami pomiarów. Myśle ze te moje wypociny pomogą troszke innym i mi. Jak macie jakiś pomysł to piszcie. Każda informacja cenna!!!!! Pozdrawiam
    PS. Pytanie do kolegi manty: o co chodzi z tymi regulacjami o których pisałes. Sprecyzuj dokładniej może to jest to???
  • #13
    owsior
    Level 2  
    Radeon, to mi teraz nieźle namieszałeś w moich rozważaniach. Niby objawy mamy takie same, ale u ciebie przy podpiętej nowej przepływce chodził dobrze (za dobrze bo piszesz, że pił jak smok) więc u ciebie pompa paliwa odpada. Odpowiedz mi jeszcze na jedno pytanie. Czy u ciebie przy podpiętej nowej przepływce dobrze wkręcał się na obroty na biegu jałowym bo u mnie nie było różnicy, a nie sprawdzałem go w trasie, więc nie mogę powiedzieć ile mi idzie. A może zepsuły nam się i przepływka i coś jeszcze. Nie wiem już co o tym myśleć, a na razie nie mam czasu zająć się corsiną.
  • #14
    Radeon 24
    Level 24  
    Nie czytałeś tego dokładnie (chyba że ja coś niejasno namieszałem). Nam potrzebny jest przepływomierz z końcówką numeracji 030 na wkładce, a ja wsadziłem przepływomierz z końcówka 059 (od Corsy C 1.0 12v- z tego najnowszego modelu auta) i wtęczas palił jak krowa a na analizatorze spalin taka mieszanka ze tylko odzyskiwac ze spalin benzyne :). Miałem okazje też podmienic przepływomierz od identycznej jak nasza Corsy i wteczas szedł jak burza wiec u mnie (ja tak przynajmniej myśle) jest jednak on walniety. Spróbuj przeczyścic zawór EGR zwany tez recyrkulatorem spalin(w serwisach go wymieniaja i kasuja jak za zboże). Jest w nim taki grzybek na którym czasami osadza sie nagar i nie może sie on przemieszczać (trzeba go dobrze oskrobac) . Od tego auto tez jest mułowate i czasami tech tego nie wykrywa. EGR znajduje sie po prawej stronie silnika przykrecony do bloku patrzac na niego od przodu. Uważaj jak bedziesz go odkrecał bo leje sie płyn z układu chłdzenia. Najlepiej spuscic go delikatnie zdejmujac wąż z EGR.
    Acha zapomniał bym odpowiedziec na Twoje pytanie: dobrze sie wkrecał na obroty i przy jednym i przy drugim podmienionym przepływomierzu

    PS. Jeszcze jedno pytanie: czy wystrzelił Ci gaz??
  • #15
    Doktorr
    Level 35  
    Chciałem tylko nieśmiało wtrącić. Czy rezystancja czujnika temperatury jest właściwa dla temperatury silnika w danej chwili. Jeżeli będzie ona mieścić się
    w zakresie, ale odbiegać od faktycznej to system samodiagnozy nie wychwyci włędu. Silnik zimny może mieć wtedy za ubogą miesznkę.
  • #16
    owsior
    Level 2  
    Radeon nie wiem czy wystrzelił mi gaz, nie tylko ja jeżdzę tym samochodem, a ponadto nie wiem jak "gaz strzela", jak to słychać i w ogóle. A co sądzisz, że coś z kolektorem bo ja mam najzwyklejszy gaz bez wtrysku, a słyszałem że nasza corsina ma plastikowy kolektor. Co do wypowiedzi doktora to by się zgadzało na zimnym silniku ale dlaczego nawet na rozgrzanym silniku brakuje mu mocy (po wciśnięciu mocno gazu dusi się) a na biegu jałowym chodzi dobrze chociaż też ma problemy z wkręcaniem się na obroty
  • #17
    Radeon 24
    Level 24  
    Panie "Doktorr'rze" sprawdzenie czujnika temperatury (sa dwa jeden dla informacji kompa po lewej stronie silnika drugi dla twojej info, dla wskaznika temp. wkrecony w EGR) to podstawowa pierwszorzedna sprawa. Niestety jest sprawny - przynajmniej u mnie. Co do kolektorow to nasza Corsa ma kolektor ssacy aluminiowy a przy wystrzale w tym aucie na ogół rozwala sie (czyt. otwiera jak dojrzały owoc :lol: ) pucha nad przepustnicą przykręcona na 3 sruby gwiazdkowe. Jesli nie bedziesz miał mocnego wystrzału albo gazownik załozył Ci porzadne "gwizdki" to jej nie rozerwie. Ale pamietaj, ze prawie każdy strzał uszkadza przepływomierz. Strzał hmm jak by ci to wyjaśnić to poprostu huk najczesciej przy ruszaniu lub redukcji biegu. Pozdrawiam!! Radek
  • #18
    electricfish
    Level 12  
    Witam! Ten problem u Opli 1.0 to standart przyczyna leży w 99% w przepływce (wymienieam tego tony) ale po wymianie należy zresetować adaptacje O2 (bez techa nie dasz rady) ale jeżeli podmieniłeś i jest OK. to reset jest nie konieczny.I to cały problem.Powodzenia!!