Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 97r Cewka 1.8 20v 125km

04 Maj 2011 22:08 27675 63
  • Poziom 15  
    Witam.
    Mam pytanie, jak można sprawdzić prawidłowe działanie cewki (transformatora zapłonowego)?
    Mam podejrzenia co do niego bo jak stoje w korku to mam takie delikatne drgania a obroty stoją równo.
  • MetalWork
  • Poziom 20  
    Witam! :) Cewka drzy? Jesli "obroty stoja rowno" to raczej nie cewka.Pozdrawiam.Stefan.
  • MetalWork
  • Poziom 15  
    Słyszałem coś ze to prezez cewke bo wybija iskre z rytmu . Wybicia są delikatne tak że obrotomierz nie wyłapuje delikatnych falowań.
  • Poziom 11  
    Witam mam identyczny problem. Posiadam lampę stroboskopową i podłączając ją pod pierwszy i czwarty cylinder lampa świeci ok patrząc na znak rozrządu... a pozostałe cylindry to można powiedzieć cienizna ;/ cyka co jakiś czas podniesienie obrotów niewiele daje... chyba wymienię cewkę i kable. Silnik trzyma obroty na benzynie jak i na gazie ecu nie pokazuje błędu tyle że wpada w wibracje.
  • Poziom 15  
    Mogą być ksable do świec... Pozdro.
  • Poziom 20  
    Witam! Do "posiadacza lampy stroboskopowej": Czy cylindry na ktorych "jest cienizna" maja inne cewke? Pozdrawiam.Stefan.
  • Poziom 15  
    Spoks18 napisz jak wymienisz czy pomogło.
  • Poziom 11  
    Zamówiłem kable na allegro bo moje i tak są już sfatygowane... ale na 80% to cewka bo sprawdzałem lampą na innych kablach i jest to samo. Badałem też golfa IV kolegi ma podobną cewkę i u niego lampa równo chodzi na wszystkich cylindrach a u mnie nie... nie mam nikogo aby podmienić na chwile cewkę... będę musiał eksperymentować w sklepie zaśpiewali mi 500 za cewkę na allegro firmowa cewka kosztuje 300 więc sprawa jest prosta.
  • Poziom 20  
    Witam! Drogi kloego "spoks 18" ! Zainwestuj w jedna przyzwoita swiece (taka jak wymaga producent) i kabel.Zamontuj to i daj znac o wynikach"na stroboskopie".Pozdrawiam.Stefan.
  • Poziom 11  
    Co do świec to w poniedziałek zmieniałem na nowe NGK takie jak producent przykazał chodzi mi o ciepłotę oczywiście... Generalnie to od soboty jestem szczęśliwym posiadaczem AUDI A3 :D więc wszystko stopniowo staram się wymieniać... Aby było tip-top. Świece, olej do silnika i oczywiście filtry aha 0.5 L oleju do skrzyni dolałem widocznie przez te paaare lat ubyło w planach mam jeszcze rozrząd poprzedni właściciel niby wymieniał w zeszłym roku ale jakoś nie mam zaufania.
  • Poziom 20  
    Witam! To ze wymieniles swiece wcale nie znaczy ze sa dobre.Ostatnio (nauczony wieloletnim doswiadczeniem) pojechalem do warsztatu zeby mi wymienili swiece.Pewnie juz mnie tam nie beda chcieli....Pozdrawiam.Stefan.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Myślimy, że to bzdura.
  • Poziom 11  
    Skrytykować kogoś to nie sztuka... może jakieś wskazówki? czujnik halla podmieniony i bez zmian...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oscyloskop masz?
  • Poziom 11  
    Dysponuje jedynie lampą stroboskopową i laptopem z VAGiem no i oczywiście paroma kompletami kluczy ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To powodzenia!
  • Poziom 11  
    Pytanko do forumowiczów jaki jest i numer bloku w VAGu odpowiadający za podgląd pracy czujnika halla?
  • Poziom 15  
    Kolego spoks 18, zrobiłeś coś z tymi drgawkami?
  • Poziom 11  
    Wymieniłem dziś kable na NGK cewkę nowa oryginalna BERU !!! i generalnie bez rezultatu ;/ posprawdzam jeszcze podciśnienia dokładnie... jak nie to - to nie wiem ;/ nie mam pomysłu może czujnik spalania stukowego ale raczej nie bo by było słychać po obciążeniu silnika... w vagu nie wiem ile powinno pokazywać ale jest w miare równo na wszystkich cylindrach, przepływomierz na wykresie w vagu pracuje prawidłowo skąd te wibracje do cholery!! ps tam gdzie jest czujnik wałka (halla) to powinna być jedna przerwa luka w przesłonie (elemencie ruchomym) czy więcej???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ten temat jest do opanowania, dość częsta usterka w autach tej marki. Pisałem, wymiana cewki nie pomoże, to zarzucono mi krytykanctwo. Podpowiem, iskra jest dobra zapewne na dwóch cylindrach, nie na jednym.
  • Poziom 11  
    No tak zgadza się pisałem wcześniej już że jest dobra na dwóch cylindrach a na pozostałych jest trochę słabiej... proszę powiedz co jest do sprawdzenia czy wymiany??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wysterowanie cewki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie, pewnie nie będzie to wina kabli, może być sam sterownik. Trzeba na próbę zamienić sterowania miejscami i przewody zapłonowe na cewce.
  • Poziom 15  
    Mialem problem z drganiami gdy kupiłem autko, wymieniłem przepływomierz na inny i drgania ustały.
    Jezdziłem i ich nie było wcale a gdy przełozyłem na chwile stary to znów się pojawiały .
    no a od jakiegoś czasu znów się zaczeły wiec chuba kolejna przepływka siada. OStatnio raz wywaliło mi bład sporadyczny przepływomierza (niskie napięćie.Więc to możę on daje taki efekt drgań .
    A czujnik halla masz po stronie rozzrządu pod obudowa plastikową.
  • Poziom 9  
    Ostatnio miałem taki sam przypadek, że na wolnych obrotach mi trzęsło i wymieniłem świece na NGK i cewkę, ale to nie pomoglo. Podjechałem do mechanika i mi zmierzył ciśnienie na cylindrach. Okazało się, że na 2,3,4 miałem po 13 atmosfer a a na 1 tylko 4. Wypalony zawór wydechowy był i skutkiem tego byly te drgania. Koszt naprawy przekroczył 1500 zł, ale przy okazji wymieniłem rozrząd ;) Pozdro
  • Poziom 15  
    Myślę że to bzdura, drgania są delikatne , pozatym u mnie u mojego kolegi i u kolegi spoks18 są drgania i co wszyscy mamy zawory wypalone? Tak jak pisalem wydaje mi sie że tu ma coś wspolnego przepływomierz.
    Pokazuje prawidłowe wartości ale moze cos głupieć na wolnych obrotrach. Najlepiej jakby podmienic na inny ale ja takiej miozliwośći nie mam.
  • Poziom 11  
    U mnie to bardziej chyba elektryczny niż mechaniczny problem... opisywałem moje spostrzeżenia wyżej więc nie będę się powtarzał... Jeżeli miał kolega wypalony zawór to musiało dość konkretnie telepać silnikiem - to raz a dwa zakładam że musiało ładnie strzelać w tłumik... u mnie takie objawy nie występują, dodam tylko że wymiana kompa nie dala rezultatu... Więc szamam dalej... :(