Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodge Caravan 3.8 v6 brak iskry

04 Maj 2011 23:39 6915 8
  • Poziom 15  
    Witam
    Mam problem jak w temacie. W tym aucie jest ten sam silnik co w chrysler voyager. Problemem jest brak iskry, po zdjęciu wtyczki z cewki i sprawdzeniu napięć na trzech podczas kręcenia jest załączana masa a na jednym masa, wynika z tego że nie ma zasilania cewki, prosiłbym o jakiś schemat jak ktoś ma dostęp bo nie wiem z kąd zasilana jest cewka. Błędów w steorwniku silnika brak
    pozdrawiam
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Cykają wtryski, widzi obroty?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    wtrysków nie słychać ale na kompie widać jak zmienia się czas wtrysku oraz widać obroty silnika, sygnał wyzwalania cewki ze sterownika na obu przewodach występuje. Wygląda na zanik zasilania, chciałem dowiedzieć się z którego przekaźnika zasilana jest cewka bo wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany. Przekaźniki sprawne wszystkie. Nie mam schematu to by ułatwiło sprawę.
    Problem rozwiązany, znalazłem schemat w sieci i brak napięcia na cewce przekaźnika ASD.
    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    witam
    jednak problem nie do końca rozwiązany, problem jest z tym że nie ma zasilania na zacisku "30" w przekaźniku "ASD Relay" robiąc to na krótko otrzymuje cały czas napięcie na cewce ale i cały czas jest zasilany sterownik instalacji gazowej bo jest podłączony do cewki. Mam pytanko czy ktoś może powiedzieć skąd idzie napięcie na zacisk "30" do tego przekaźnika i jakim kolorem kabla, czy jest to zasilane z tego modułu bezpieczników
    pozdrawiam
  • Poziom 35  
    30 to stały plus. Więc tam musi być cały czas.
  • Poziom 15  
    dzięki. Tyle wiem, tylko którym przewodem jest zasilany ten pin ewentualnie to może wina modułu na nadkolu, zrobiłem na krótko, ale jeszcze jedna sprawa jak podam na 30 stałego plusa to na cewce jest napięcie cały czas mimo że nie ma kluczyka w stacyjce i sterownik gazu jest stale zasilany. Zrobiłem tak że sterownik gazowy podłączyłem pod "15" a tutaj mostek na "30" zobaczymy co będzie. Wiem, że to takie nie fachowe rozwiązanie ale musiałem szybko zrobić i działa tylko zastanawia mnie przyczyna zaginięcia zasilania stałego przekaźnika
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    I jak dałeś sobie rady ?

    Dokładnie taki sam temat przerabiałem w moim Caravanie - Posypał się w grudniu, a temat rozwiązałem dopiero w kwietniu i okazało się być błahostką.

    Objawy dokładnie takie same jak u Ciebie - brak zasilania na ASD, a właściwie brak sterowania masą jakie powinno dojść z komputera silnika - nie z nadkola,a z tego przed akumulatorem. Oczywiście podejrzewałem jego uszkodzenie i chciałem już kupić używkę ale w geście rozpaczy wymontowałem całą skrzynkę bezpieczników i komputer silnika, rozebrałem i dokładnie wszystko przemyłem, a było co bo pod przekaźnikami było aż zielono, wszystkie wtyczki spryskałem płynem do styków elektronicznych, osuszyłem i zamontowałem, przekręciłem kluczyk i autko zaskoczyło od pierwszego razu - ot amerykańska delikatna na naszą sól elektronika.

    Pozdrowionka
  • Poziom 15  
    Dokładnie takie problemy są w tych wozach. Nic dodać nic ująć i jeszcze przecierające się wiązki to też ich słabość
    pozdrawiam
  • Poziom 1  
    witam!
    Dokładnie taki sam temat przerabiam w moim Caravanie 3.3 -

    Objawy dokładnie takie same jak u Ciebie - brak zasilania na ASD,
    wczoraj robiąc to na krótko dokladnie tak jak ty otrzymuje cały czas napięcie na cewce ale i cały czas jest zasilany sterownik instalacji gazowej bo jest podłączony do cewki. samochód pali .można tak jeździć?moze ma ktos schemat?