Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 TDI buczenie elektrozaworu.

05 Maj 2011 01:34 28915 20
  • Poziom 35  
    Witam :)

    Jako, że z aut jestem noga więc proszę o pomoc kogoś bardziej znającego się na rzeczy. Posiadam auto takie jak w temacie. Niedawno został wymieniony silnik gdyż w poprzednim urwał się korbowód przy tłoku i wybił dziury w kadłubie (mogę wrzucić zdjęcia jeśli ktoś będzie zainteresowany). Silnik był ALH z turbiną o zmiennej geometrii i mocy 90KM. Teraz mam wstawiony inny silnik (starszy) w którym turbina jest o stałej geometrii. Moje pytanie jest dość błahe chyba ale nie daje mi ta sprawa spokoju. Otóż po zgaszeniu silnika przez kilka sekund (mniej niż 5) buczy jeden elektrozawór (patrząc z przodu to pierwszy od prawej strony). Na poprzednim silniku nie było tego dźwięku. Jeden z wężyków tego elektrozaworu jest zaślepiony. Czy to coś poważnego czy tak ma być? Czy ewentualnie da się pozbyć tego efektu?

    Skoda Octavia 1.9 TDI buczenie elektrozaworu.

    Dodałem zdjęcie na którym zaznaczyłem buczący elektrozawór oraz zaślepiony wężyk (przy poprzednim silniku był podłączony ale nie mam pojęcia gdzie). Mam jeszcze jedno pytanie jak się okazuje. Czy po takiej wymianie trzeba coś z komputerem kombinować/zmieniać?
  • Poziom 20  
    Witam! Trudno cos powiedziec nie widzac tei "rzezby" po naprawie.Najlepiej zamiesc sdjecie "buczydla" i okolicy w ktorej jest zamontowane.Znacznie to ulatwi zdiagnozowanie usterki.Pozdrawiam.Stefan.
  • Poziom 18  
    " Mam jeszcze jedno pytanie jak się okazuje. Czy po takiej wymianie trzeba coś z komputerem kombinować/zmieniać?[/quote]"



    Tak, w tej chwili masz w sterowniku mapy które odpowiadają za prace VNT a fizycznie masz zamontowane turbo z by-pass,elementy te pracują na odmiennych prawach.Może występować notlauf chyba że mechanik zamknął obieg sterowania siłownika w kolektorze dolotowym pomijając zaworek N75-rozwiązanie z td.Jeżeli tego nie zrobił to będzie "odcinać turbo".A z tego co na zdjęciu widzę to nawet jeżeli ten zaworek nadawałby sie do tego rozwiązania to i tak jest źle podłączony.
  • Poziom 35  
    Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały.
  • Poziom 17  
    Tak ma być.
    P.S. Jak ci korba zaczynała bokiem wychodzić to żadnych niepokojących odgłosów wtedy nie słyszałeś?
  • Moderator Samochody
    Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę
    Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
  • Poziom 35  
    No nie mój tylko przy jednym cylindrze ma dziury :)

    AntyOwik napisał:
    Tak ma być.
    P.S. Jak ci korba zaczynała bokiem wychodzić to żadnych niepokojących odgłosów wtedy nie słyszałeś?


    Słyszałem łomot i wypadające kawałki bloku silnika tylko. Wcześniej nic nie sugerowało tego co ma się stać. Taka niespodzianka w czasie jazdy :| To w końcu ma być tak jak jest i tylko zmienić oprogramowanie w sterowniku czy jednak tak jak pisał carrot trzeba większej przeróbki (która być może usunie to buczenie)? Gdybym miał jakiekolwiek pojęcie to nie zadawałbym tych wręcz szkolnych pytań :)
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Ronin64 napisał:
    Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały.

    Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest w bypass jak w zwykłym TD,to bedzie działać.Troche to takie nie precyzyjne ale 1Z-em dało sie jeździć z padniętym n75.Widocznie masz z dolotu doprowadzone ciśnienie do siłownika westgate.Jest to nie dokładne sterowanie ale przejdzie.Zdjecie jest troche nie zrozumiałe ale czy n 75 jest w out spiety z zaworem EGR?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Masz za pewne zaślepiony EGR. Zaworek odpowiadający za regulację przepływu spalin. Produceni aby nie zostać zjedzeni przez ekologów wstawili taki zaworek, który ma dopalać spaliny ( część spalin znów leci do komory spalania) ale nie jest to konieczne. Cześć osób twierdzi że po zatkaniu ów zaworka auto jest trochę bardziej zrywniejsze.
    Ale mechanikiem nie jestem...
    Za to mam inne pytanie. Skoro wstawili Ci motor z innym turbo to czy komputer również wymieniali? Przecież ze zmienną geometrią to w ogóle inne turbo. Przede wszystkim słabsze. Przy wyższych obrotach dopiero działa itp. a co za tym idzie powinno sie na nowo albo pod inną turbinę ustawić program. Chyba że Twoi specy o tym pomyśleli.
  • Poziom 35  
    tomek.kopiec napisał:
    Ronin64 napisał:
    Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały.

    Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest w bypass jak w zwykłym TD,to bedzie działać.Troche to takie nie precyzyjne ale 1Z-em dało sie jeździć z padniętym n75.Widocznie masz z dolotu doprowadzone ciśnienie do siłownika westgate.Jest to nie dokładne sterowanie ale przejdzie.Zdjecie jest troche nie zrozumiałe ale czy n 75 jest w out spiety z zaworem EGR?

    Na zdjęciu zaznaczyłem co jest połączone ze sobą. Mam nadzieję, że w dużym kółku zaznaczyłem EGR ;) Podpięty jest on do elektrozaworu który nie buczy.
    Skoda Octavia 1.9 TDI buczenie elektrozaworu.
    :arrow:rozik
    Czy mam zaślepiony zaworek o którym piszesz to nie mam pojęcia. W komputerze żadne zmiany nie zostały poczynione jeszcze. Co do spadku mocy i pogorszenia dynamiki to niestety prawda i różnica jest co najmniej duża.
  • Poziom 18  
    Ronin64 napisał:
    tomek.kopiec napisał:
    Ronin64 napisał:
    Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały.

    Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest w bypass jak w zwykłym TD,to bedzie działać.Troche to takie nie precyzyjne ale 1Z-em dało sie jeździć z padniętym n75.Widocznie masz z dolotu doprowadzone ciśnienie do siłownika westgate.Jest to nie dokładne sterowanie ale przejdzie.Zdjecie jest troche nie zrozumiałe ale czy n 75 jest w out spiety z zaworem EGR?

    Na zdjęciu zaznaczyłem co jest połączone ze sobą. Mam nadzieję, że w dużym kółku zaznaczyłem EGR ;) Podpięty jest on do elektrozaworu który nie buczy.
    Skoda Octavia 1.9 TDI buczenie elektrozaworu.
    :arrow:rozik
    Czy mam zaślepiony zaworek o którym piszesz to nie mam pojęcia. W komputerze żadne zmiany nie zostały poczynione jeszcze. Co do spadku mocy i pogorszenia dynamiki to niestety prawda i różnica jest co najmniej duża.



    chodzi mi o ten zaworek n75( z białą główką)czy on jest spięty z zaworkiem od EGR(czarna główka) wyjściem "out"?
  • Poziom 13  
    Musisz koniecznie zmienić mapę komputera. Nie wiem czemu Ci zmieniali turbinę. Niech oddadzą Ci starą albo wstaw starą w miejsce tej którą masz. Mechanicy trochę spaprali Ci robotę. Myślę że na 90% stara powinna pasować, a jeśli nawet nie, to kwestia tylko odpowiedniego montażu.
  • Poziom 35  
    :arrow: tomek.kopiec
    Przewód łączący zawory o które pytasz ma czerwone kropki. Ten z żółtymi jest zaślepiony.
    Skoda Octavia 1.9 TDI buczenie elektrozaworu.
    :arrow: rozik
    Co do turbiny to była razem z silnikiem już zakupiona i nic nie było z nią kombinowane. Starą posiadam oczywiście ale ona się do regeneracji nadaje bardziej niż do wstawienia. Nie wiem ile w tym prawdy ale podobno turbina bez zmiennej geometrii jest trwalsza czy jednak prawda jest inna? Mapa w komputerze będzie zmieniana.
  • Poziom 18  
    Jeżeli ten z żółtymi kropkami jest zaślepiony to nie wysilaj się ze zmianą mapy pracy tego zaworka bo i tak jest ominiety ,więc zrób z magistralą vacum porządek a później dopasuj resztę.
  • Poziom 35  
    W takim razie nie będę nic kombinował ze sterownikiem. A w jaki sposób doprowadzić tę magistralę do porządku? Ja się dotykał nie będę do tego bo się nie znam ale co mam powiedzieć mechanikowi który będzie miał z tym do czynienia?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Pisałeś, że silnik został wymieniony na starszego typu z turbosprężarką z zaworem upustowym - jaki obecnie masz symbol silnika ?
    Jeśli będzie to silnik o symbolu AGR to wystarczy, że wyczyścisz zmienną geometrię w turbo z silnika ALH i wstawisz ją w miejsce obecnej i poprawisz układ podciśnienia wg tego schematu oraz wstawisz z silnika ALH kompletne wtryskiwacze i będziesz miał wszystko tak jak poprzednio gdyż ALH i AGR to bliźniacze silniki (poza turbosprężarką, wtryskiwaczami i sterownikiem silnika) a wszystko będzie wtedy działać poprawnie :
    Skoda Octavia 1.9 TDI buczenie elektrozaworu.
  • Poziom 35  
    Obecnie silnik jest też ALH. Zdecydowałem jednak o pozostawieniu obecnej turbiny (stała geometria) ze względów finansowych serwisowych (w przyszłości). Czy buczenie ma związek z akumulatorem VAC? Z tego co widzę to mam połączone wszystko tak jak na schemacie (oczywiście out z N75 jest zaślepione).
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić :
    1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR).
    2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować z każdego silnika pojazdów grupy V.A.G. dbając by był na wtyczkę półokrągłą czyli taką jaką obecnie masz na końcu wiązki w swoim samochodzie.
    3. rurę dolotu powietrza do turbosprężarki (tę mocowaną do kolektora ssącego) ponieważ musi mieć króciec do podłączenia wężyka ciśnieniowego.
    Na sam koniec musisz zmienić zupełnie układ sterowania ciśnieniem doładowania na taki :
    Skoda Octavia 1.9 TDI buczenie elektrozaworu.
  • Poziom 35  
    Dziękuję Wam wszystkim za porady i pomoc :) Dopóki nie wprowadzę zmian to nie ma co dalej tematu ciągnąć. Można go zamknąć na jakiś czas.