Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamiana starego ( jak świat ) domofonu na TK-6

Phate25 05 Maj 2011 08:02 4349 6
  • #1 05 Maj 2011 08:02
    Phate25
    Poziom 8  

Witam wszystkich.
    Od razu chciałbym zaznaczyć że w dziedzinie elektroniki jestem naprawdę zielony.

Dotychczas w mieszkaniu miałem założony jakiś stary domofon ( nawet nie znalazłem nigdzie firmy - taki no name ) i chciałbym go zmienić na nowszy ( może nie super dobry ale przynajmniej nowszy )
    Poniżej zamieszczę zdjęcia dotychczasowej instalacji oraz schematu unifonu TK-6
    Prosiłbym o instrukcję dokładnie jaki kolor przewodu pod jaki numerek podłączyć.

Stary domofon:

Nowy domofon:

Schematy nowego domofonu:

0 6
  • #2 05 Maj 2011 09:26
    marcinek.p
    Poziom 12  

Witam ...

Niewiele w tym elektroniki ... troszkę ścieżek i kilka przełączników.
    Mam problem ze zdjęciem starego unifinu, jak dla mnie niewyraźne ze względu na pył, prawdopodobnie papierowe okrągłe naklejki i kąt zdjęcia.

Na początek, jeżeli dolny przełącznik służył do otwierania to na pewno:

5 i 6 - biały i niebieski kolejność dowolna...
    Jeżeli dobrze widzę to jedna z ścieżek ostro zniszczona (ta po max prawej stronie) do niej przylutowany przewód ni to szary ni to ciemno niebieski(przynajmniej ja go tak widzę) do zacisku nr 2. Zielony to najpewniej mikrofon czyli zacisk nr 4. Brązowy i żółty to wywołanie i głośnik... i tu mały problem... spróbuj żółty na zacisk nr 1 brązowy na zacisk nr 3. Gdyby coś można je zamienić i nic poza nieprawidłową pracą się nie stanie.

Byłbym zapomniał. Jak wszystko ok podłączone to po podniesieniu słuchawki nie powinno być słychać żadnego buczenia, żadnych pisków, świstów itp, oczywiście w granicach rozsądku nie jest to sprzęt hi-fi :)...