Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto I nie pali na wszystkie cylindry

05 May 2011 12:56 4018 6
  • Level 9  
    Witam ostatnio podczas powrotu do domu w czasie deszczy wjechałem w dużą kałużę i po chwili silnik zaczął dziwnie pracować,jakby nie na wszystkie cylindry i stracił kompletnie moc. Zatrzymałem się i po jakimś czasie objawy ustąpiły, ale po przejechaniu około 25km powróciły i unieruchomiły kropka na stałe. wczoraj pojechałem po niego i jakoś odpalił i ledwo dotoczyłem się do domu:) Przeglądałem przewody WN i tylko jeden wydawał się być uszkodzony ale jakoś go poprawiłem i w piąłem od nowa. Nic to nie dało :( Zacząłem przekładać cewki i odziwo silnik zaczął pracować jak należy, więc szczęśliwy wróciłem do domu :) Dzisiaj poszedłem do garażu odpalam i jest wszystko OK Jadę sobie jadę a tu z powrotem to samo, starcił moc i nie chodzi na wszystkie gary :/ kupiłem nowe przewody i świece założyłem i nic o_O cewki byłe wymieniane w zeszłym roku poza tym jak się wyjmie przewody do iskry walą z każdego gniazda więc są raczej dobre. I tu moje pytanie co mogło się jeszcze zepsuć :?:
  • User under supervision
    Quote:
    Zacząłem przekładać cewki i odziwo silnik zaczął pracować jak należy
    Ameryki nie odkryłem ale zawsze coś :)
  • Moderator of Cars
    Cewka(ki) na przebicie, a takimi eksperymentami jak wyjmowanie przewodów jeszcze to pogarszasz.
  • Level 9  
    Macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobic ?
  • Moderator of Cars
    ECU, a konkretnie układ kontroli prądu uzwojenia pierwotnego jednej z cewek. Sterownik "myśli", że cewka jest uszkodzona (co jest nieprawdą, bo iskra jest normalnie) i wyłącza kluczowanie wtryskiwaczy w cylindrach przez nią obsługiwanych w celu ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem
  • Moderator of Cars
    Podstawa - w wątku powinna być zawarta informacja co to konkretnie za silnik, dalej, powinna być przeprowadzona diagnostyka. Jeśli objawy zaczęły się po "kałuży" i grzebanie w kablach WN daje jakieś tam efekty, to chyba jasne że należało by nie przekładać je miejscami, tylko wymienić - ewentualnie chociaż obejrzeć gdzie iskra skacze. O bardziej wysublimowanych metodach typu pomiar prądu cewki nie wspomnę.