Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana paska klinowego toyota corolla 1,6 16V vvti ...

zydanet83 05 Maj 2011 13:46 15372 4
  • #1 05 Maj 2011 13:46
    zydanet83
    Poziom 14  

    Witam wszystkich. Jestem posiadaczem toyoty. Przyszedł czas wymiany w niej paska klinowego. Przeszukując internet nie znalazłem nic na ten temat ( jak i pomoc tzw. znawców na forum też okazała się do niczego nieprzydatna ), rynek książkowy w Polsce omija toyoty , więc postanowiłem opisać schemat wymiany paska klinowego w toyocie corolli 1,6 16V VVti ...

    Zacznijmy od zakupu odpowiedniego paska klinowego ( w tym przypadku tani nie znaczy oszczędność ). Dlatego wybierzmy tani sklep ale zakupmy coś dobrego tak aby za rok nie trza by było wymieniać go na nowo .

    co będzie potrzebne : klucz płaski 19 , nasadowe 12, 14 ,19 ( grzechotka z odpowiednimi nasadkami) , cienka brecha, rurka

    Po otwarciu maski samochodu zwróćmy uwagę na to jak pasek jest poprzekładany między rolkami ( radzę sobie to narysować ).

    Kolejny krok to usunięcie starego paska w tym celu odkręcamy śrubę górną mocowania alternatora klucz 12 i popuszczamy dolną śrubę klucz 14 . Po tym dociskamy alternator do silnika i zdejmujemy pasek .

    Wymiana paska klinowego toyota corolla 1,6 16V vvti ...

    https://obrazki.elektroda.pl/4278158600_1304595300.jpg

    Teraz popuszczamy śrubę nr 1 płaski klucz 19 i 2 nasadowy 12 . Zakładamy nowy pasek na rolki tak jak był założony poprzedni , pozostawiając rolkę od alternatora . Zaobserwujemy że pasek jest za krótki. Musimy go naciągnąć.

    Zakładamy klucz 19 na wyżłobienie nr 3 na klucz załóżmy rurkę w celu wzmocnienia siły nacisku. Naciskając na rurkę do siebie pasek się poluźnia i nakładamy go na rolkę alternatora .

    Teraz za pomocą cienkiej breszki odciągamy alternator od silnika i wkręcamy górną śrubę alternatora . Dociągamy dolną śrubę alternatora , następnie dociągamy śruby ze zdjęcia 1 i 2 .
    W celu sprawdzenia prawidłowości postarajmy się przekręcić rolki kilka krotnie. Jeśli wszystko równo przebiega , zapalmy silnik i skontrolujmy pasek ponownie .

    Na tym koniec naszej wymiany .... Jak cię wie co i jak wymiana trwa około 30 min ... pozdr.

    0 4
  • #2 05 Maj 2011 23:14
    łukasz 1
    Poziom 16  

    Juz dawno nie widziałem takiej wymiany paska wymiana w takiej coroli trwa max 5 minut jak silnik jest zimnny i czy ma klime czy nie nic sie nie popuszcza a ni nie odkreca tylko zakada klucz 19 na miejsce nr 3 i mocno ciagnie az napinacz sie złozy zdejmujesz pasek i na nowo naciagasznapinacz i zakadasz na ostatnia rolke

    3
  • #3 06 Maj 2011 09:21
    zydanet83
    Poziom 14  

    kolego ale ciebie nikt o zdanie nie pytał ... Skoro wiesz lepiej ok .. cieszę się bardzo ... Ja przedstawiłem sprawdzony przeze mnie sposób ...

    Moderowany przez Przemo9826:

    Łopatologiczny sposób wprowadzający w błąd i narażający na dodatkową zbędną prace (nie wspominam już o ryzyku uszkodzenia obudowy alternatora), po to jest napinacz automatyczny aby napinał, a podczas wymiany podzespołów można go było zwolnić, a nie alternator odkręcać.

    Podejdź teraz do samochodu, zrób tak jak Łukasz napisał, i sam zrozumiesz. Kosz.

    2
  • #4 06 Maj 2011 16:37
    bogdan579
    Poziom 10  

    Pasek klinowy alternatora Toyota corolla verso 129 KM 2005r.
    Wymiana będzie tak samo wyglądać w/w opisy?

    2
  • #5 06 Maj 2011 20:34
    zydanet83
    Poziom 14  

    Kolego ciężko mi powiedziec gdyż nie miałem kontaktu z tym modelem ... Ale może wyglądac podobnie . Sprawdź tylko czy masz owe wytłoczenie , które przypomina główkę od śruby , na napinaczu ... Jeśli tak to postępuj tak jak jest wyżej opisane ...

    3