Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana paska klinowego toyota corolla 1,6 16V vvti ...

zydanet83 05 May 2011 13:46 27828 4
  • #1
    zydanet83
    Level 14  
    Witam wszystkich. Jestem posiadaczem toyoty. Przyszedł czas wymiany w niej paska klinowego. Przeszukując internet nie znalazłem nic na ten temat ( jak i pomoc tzw. znawców na forum też okazała się do niczego nieprzydatna ), rynek książkowy w Polsce omija toyoty , więc postanowiłem opisać schemat wymiany paska klinowego w toyocie corolli 1,6 16V VVti ...

    Zacznijmy od zakupu odpowiedniego paska klinowego ( w tym przypadku tani nie znaczy oszczędność ). Dlatego wybierzmy tani sklep ale zakupmy coś dobrego tak aby za rok nie trza by było wymieniać go na nowo .

    co będzie potrzebne : klucz płaski 19 , nasadowe 12, 14 ,19 ( grzechotka z odpowiednimi nasadkami) , cienka brecha, rurka

    Po otwarciu maski samochodu zwróćmy uwagę na to jak pasek jest poprzekładany między rolkami ( radzę sobie to narysować ).

    Kolejny krok to usunięcie starego paska w tym celu odkręcamy śrubę górną mocowania alternatora klucz 12 i popuszczamy dolną śrubę klucz 14 . Po tym dociskamy alternator do silnika i zdejmujemy pasek .



    Wymiana paska klinowego toyota corolla 1,6 16V vvti ...

    https://obrazki.elektroda.pl/4278158600_1304595300.jpg

    Teraz popuszczamy śrubę nr 1 płaski klucz 19 i 2 nasadowy 12 . Zakładamy nowy pasek na rolki tak jak był założony poprzedni , pozostawiając rolkę od alternatora . Zaobserwujemy że pasek jest za krótki. Musimy go naciągnąć.

    Zakładamy klucz 19 na wyżłobienie nr 3 na klucz załóżmy rurkę w celu wzmocnienia siły nacisku. Naciskając na rurkę do siebie pasek się poluźnia i nakładamy go na rolkę alternatora .

    Teraz za pomocą cienkiej breszki odciągamy alternator od silnika i wkręcamy górną śrubę alternatora . Dociągamy dolną śrubę alternatora , następnie dociągamy śruby ze zdjęcia 1 i 2 .
    W celu sprawdzenia prawidłowości postarajmy się przekręcić rolki kilka krotnie. Jeśli wszystko równo przebiega , zapalmy silnik i skontrolujmy pasek ponownie .

    Na tym koniec naszej wymiany .... Jak cię wie co i jak wymiana trwa około 30 min ... pozdr.
  • #2
    łukasz 1
    Level 17  
    Juz dawno nie widziałem takiej wymiany paska wymiana w takiej coroli trwa max 5 minut jak silnik jest zimnny i czy ma klime czy nie nic sie nie popuszcza a ni nie odkreca tylko zakada klucz 19 na miejsce nr 3 i mocno ciagnie az napinacz sie złozy zdejmujesz pasek i na nowo naciagasznapinacz i zakadasz na ostatnia rolke
  • #3
    zydanet83
    Level 14  
    kolego ale ciebie nikt o zdanie nie pytał ... Skoro wiesz lepiej ok .. cieszę się bardzo ... Ja przedstawiłem sprawdzony przeze mnie sposób ...

    Moderated By Przemo9826:

    Łopatologiczny sposób wprowadzający w błąd i narażający na dodatkową zbędną prace (nie wspominam już o ryzyku uszkodzenia obudowy alternatora), po to jest napinacz automatyczny aby napinał, a podczas wymiany podzespołów można go było zwolnić, a nie alternator odkręcać.

    Podejdź teraz do samochodu, zrób tak jak Łukasz napisał, i sam zrozumiesz. Kosz.

  • #4
    bogdan579
    Level 11  
    Pasek klinowy alternatora Toyota corolla verso 129 KM 2005r.
    Wymiana będzie tak samo wyglądać w/w opisy?
  • #5
    zydanet83
    Level 14  
    Kolego ciężko mi powiedziec gdyż nie miałem kontaktu z tym modelem ... Ale może wyglądac podobnie . Sprawdź tylko czy masz owe wytłoczenie , które przypomina główkę od śruby , na napinaczu ... Jeśli tak to postępuj tak jak jest wyżej opisane ...