Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 1,6 8V przegrzewa się

SEED_29 05 May 2011 19:59 3691 13
  • #1
    SEED_29
    Level 17  
    Witam! problem zaczął się wczoraj na dość długiej trasie przy prędkościach około 150km/h po przejechaniu około 100km temperatura zaczęła wzrastać i automatycznie ginęło ogrzewanie, wystarczyło zwolnić do 80 km/h temperatura spadała do 90° pojawiało się też ogrzewanie. Dodam że na postoju silnik pracuje prawidłowo temperatura w normie ogrzewanie jest sprawdziłem dolny wąż chłodnicy jest zimny nawet przy 130° temp silnika, wymieniłem termostat i dalej jest to samo, ale zauważyłem że podczas pracy silnika płyn nie przelewa się przez górny wężyk zbiorniczka tak jak by pompa nie pracowała, czy może wie ktoś z Was czy wirnik pompy w passacie jest plastikowy, czy może ktoś miał przypadek w passacie z uszkodzeniem wirnika pompy albo co innego może powodować takie objawy, uszczelkę wykluczam bo jak narazie nic sie nie dzieje
  • #2
    marcineczek222
    Level 11  
    Poziom płynu chłodniczego masz w normie?
  • #3
    SEED_29
    Level 17  
    tak jest ale jak zaczyna bulgotac to go troszke przez korek wywali
  • #4
    marcineczek222
    Level 11  
    a czy jesli silnik jest juz dobrze rozgrzany to chłodnica jest zimna czy gorąca?
  • #5
    SEED_29
    Level 17  
    chłodnica jest zimna nawet przy 120° na wskaźniku
    zastanawia mnie dlaczego nie przelewa płynu przez górny wężyk zbiorniczka
  • #6
    marcineczek222
    Level 11  
    wiec moim zdaniem termostat Ci sie zaciął. płyn krązy tylko po małym obiegu, nie wchodzi do chłodnicy. napisales ze wymieniles termostat, to powinno pomoc wiec dziwne ze nie pomogło. Ja bym wyjał ten termostat, pojezdzil bez niego i zobaczyl co sie bedzie dzialo. Moze poprostu miales pecha i kupiles jakis uszkodzony...
  • #7
    pawel380V
    Level 19  
    To ciekawe bo jeżeli przy takiej temp. chłodnica jest zimna to by znaczyło że termostat się nie otwiera albo masz zapowietrzony układ.
  • #8
    SEED_29
    Level 17  
    Wszystko się zgadza ale dlaczego przy 120° z nawiewu leci zimne powietrz przeciez chodzi na małym obiegu
  • #9
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bo w nagrzewnicy masz już pewnie tylko powietrze a nie płyn.
  • #10
    SEED_29
    Level 17  
    pawel380V wrote:
    To ciekawe bo jeżeli przy takiej temp. chłodnica jest zimna to by znaczyło że termostat się nie otwiera albo masz zapowietrzony układ.

    dlatego właśnie pytam o pompę, układ jest odpowietrzony

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przemo9826 wrote:
    Bo w nagrzewnicy masz już pewnie tylko powietrze a nie płyn.

    a dlaczego na postoju przy temp 90° nagrzewnica grzeje?

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Przemo9826 mógłbyś mi napisac jaki wirnik ma pompa w passacie? (plastik czy metal), chciałbym ją wykluczyc, a nie chce niepotrzebnie rozbierać bo troche roboty przy tym jest
  • #11
    SEED_29
    Level 17  
    Witam ponownie, spotkał się ktoś z Was z uszkodzeniem wirnika pompy w passacie?
  • #12
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    SEED_29 wrote:
    Witam ponownie, spotkał się ktoś z Was z uszkodzeniem wirnika pompy w passacie?


    Ja się spotkałem wielokrotnie. Przeważnie był plastykowy - pokruszony, ale też miałem kilka przypadków, gdzie łopatki wirnika "odkleiły" się od osi i obracały jak chciały. :) Ja jednak sprawdziłbym odpowietrzenie układu chłodzenia na Twoim miejscu. Pozdrawiam.
  • #14
    SEED_29
    Level 17  
    dzięki zeimp, autko śmiga plastikowy wirnik na pompie pękł na pół, kupiłem pompe z metalowym wirnikiem