Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3

ilon 05 Maj 2011 20:12 25776 21
  • Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3


    Witam serdecznie wszystkich, chciałbym przedstawić moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem, jaki udało mi się wykonać ostatnimi czasy, ale po kolei.

    Jakiś czas temu zepsuł mi się jedyny pilot, jaki miałem do kupionego kiedyś sterownika centralnego zamka na Alledrogo. Sterownik ten posiadał tzw. wyjście komfort, więc po małych przeróbkach wykorzystałem je do domykania elektrycznych szyb i szyberdachu.
    W moim autku (VW Golf 3 z 1993r) domykanie odbywa się poprzez podanie na wejście "Zamknij" fabrycznej centralki z pompką sygnału (+) przez około 20 sekund. Jak już pisałem wyżej, pilot, którego miałem uległ uszkodzeniu, więc pozostało zamykanie/otwieranie kluczykiem, co z biegiem czasu stało się denerwujące. Już miałem zamiar zakupić nowy sterownik z pilotami, ale szczęśliwym trafem wpadł mi w ręce (zupełnie za darmo) sterownik z dwoma pilotami typu scyzoryk firmy "REMOTRONIX" (Otwórz/Zamknij, Kanał dodatkowy, Kierunkowskazy).

    Niestety był on przeznaczony wyłącznie do sterowania siłownikami elektrycznymi. Zacząłem więc myśleć, jak go przystosować do moich potrzeb. Po obejrzeniu płytki i pomiarach miernikiem stwierdziłem, że się nadaje, ale nie obejdzie się bez osobnego mikrokontrolera. Wybór padł na ATTNIY2313. Tak więc oryginalny mikrokontroler, jaki był w sterowniku służy teraz jedynie do rozpoznawania kodu wysyłanego przez pilota, resztę robi już attiny.

    Na początku przeróbek powstał prototyp tzn. attiny podłączony kabelkami do oryginalnej płytki:

    Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3

    Następnie wziąłem się za pisanie programu w BASCOM'ie. Kiedy wszystko już działało przyznam, że chciałem to tak zostawić (te kabelki :D ), ale po dłuższym zastanowieniu stwierdziłem, że powinno to mieć "ręce i nogi".

    Zaprojektowałem więc płytkę w Eagle'u, która została pocynowana i wykonana metodą termotransferu:

    Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3






    Następnym krokiem było umieszczenie wszystkiego w oryginalnej obudowie sterownika:

    Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3


    Oto funkcje, jakie posiada sterownik:
    -zmienny kod keyloq (w pilotach siedzi HCS301);
    -wykrywanie otwarcia/zamknięcia za pomocą kluczyka;
    -samouzbrajanie (po otwarciu pilotem należy otworzyć drzwi kierowcy w ciągu 20 s, w przeciwnym razie samochód się zamknie);
    -kanał dodatkowy;
    -wykrywanie włączonego zapłonu (zamykanie/otwieranie nie działa, k. dodatkowy działa);
    -domykanie szyb (po zamknięciu sygnał zamknij (+) przez ok. 20 s;
    -sygnalizacja kierunkowskazami.

    To by było na tyle. Dodam jeszcze zdjęcia tego, co pozostało po oryginalnej płytce:

    Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3 Moduł zdalnego sterowania centralnym zamkiem VW Golf 3

    W załączniku kod w BASCOM'ie, który oczywiście nie jest mistrzostwem świata i wiem, że na pewno można by to napisać o wiele lepiej, ale...

    Na koniec filmik przedstawiający układ podczas testów:


    Link


    Z góry dziękuję zarówno za komentarze pozytywne, jak i negatywne oraz wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam :D

    Jeszcze jedno - chciałbym uprzedzić pytania o schemat. Po prostu go nie ma. Wszystko było rysowane na bieżąco z uwzględnieniem oryginalnych połączeń i własnych modyfikacji.


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • Relpol
  • #2 05 Maj 2011 22:19
    gts1991
    Użytkownik obserwowany

    Kawał porządnej roboty dałem + :)
    Nie lepsze były do sterownia pompko-wyjścia na tranzystorach w pracy nasycenia - zatkania, przynajmniej nie ma, co się palić. Jak dobrze pamiętam, to około 5-6 A ciągnie.

  • #3 05 Maj 2011 22:20
    marco47
    Poziom 41  

    Rysowałeś ścieżki w edytorze płytek bez uprzedniego narysowania schematu w edytorze schematu?
    Gratuluję samozaparcia i wiary we własną pamięć.

    Co zrobisz później, jak wystąpi jakaś awaria, a schemat z głowy wyparuje?
    Będziesz po ścieżkach dochodził co do czego służy :D

  • #4 05 Maj 2011 23:14
    ilon
    Poziom 11  

    Witam, dziękuję za wypowiedzi

    Cytat:
    Kawał porządnej roboty dałem +
    Nie lepsze były do sterownia pompko wyjścia na tranzystorach w pracy nasycenia - zatkania przynajmniej nie ma co się palić jak pamiętam koło 5-6 A ciągnie


    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chodzi Ci o to, że silnik pompki pobiera 5-6A? Ja tymi przekaźnikami nie podaję bezpośrednio napięcia do pompki tylko do fabrycznego sterownika (wejścia sterujące otwórz/zamknij), który jest zintegrowany z pompką i ma osobne zasilanie. Poprzedni moduł zdalnego sterowania też był na przekaźnikach i działałby do dziś gdyby nie awaria pilota.

    Cytat:
    Rysowałeś ścieżki w edytorze płytek bez uprzedniego narysowania schematu w edytorze schematu?
    Gratuluję samozaparcia i wiary we własną pamięć.

    Co zrobisz później, jak wystąpi jakaś awaria, a schemat z głowy wyparuje?
    Będziesz po ścieżkach dochodził co do czego służy


    Nie rysowałem schematu w edytorze, od razu zabrałem się za płytkę. Zanim przesiadłem się na Eagle'a rysowałem płytki w programie, który poznałem jeszcze w szkole. Był to bardzo prosty program, tam nie było edytora schematów i tak już mi chyba zostało. Ale nie twierdzę, że nie spróbuję w przyszłości.

  • #5 05 Maj 2011 23:43
    M. S.
    Poziom 34  

    Cytat:
    Rysowałeś ścieżki w edytorze płytek bez uprzedniego narysowania schematu w edytorze schematu?
    Gratuluję samozaparcia i wiary we własną pamięć.


    Rozpoczynałem swoją przygodę z elektroniką kiedy komputerów PC ani prostszych jeszcze nie było. Jedynym edytorem schematów i płytek był ołówek, gumka i kartka papieru. Rysowałem czasem schemat i płytkę na 30 cyfrowych układów scalonych TTL - musiało działać. Wiem, że dziś to nie jest możliwe.

    Co do centralnego zamka to próbowałbym jednak nie korzystać z tradycyjnych przekaźników.

  • Relpol
  • #6 05 Maj 2011 23:54
    Thomas1
    Poziom 13  

    Witam

    Z tego co zauważyłem to każdorazowe zamkniecie z pilota powoduje domykanie szyb, jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić. Jeśli natomiast tak jest, to osobiście uważam, ze lepszym rozwiązaniem z domykaniem byłoby tylko w sytuacji dłuższego przyciśnięcia przycisku z pilota a krótkie naciśnięcie jedynie zamyka centralny zamek. Mam takie rozwiązanie w swoim aucie ale to fabryczny sterownik w BMW e38 i uważam ze jest to optymalne z praktycznego punktu widzenia. Przy codziennym użytkowaniu auta opcja zamykania pojazdu z otwartymi szybami zdarza się mi raz na powiedzmy sto wiec w zupełności wystarcza ze zamknie się auto. Dodatkowo odpada niepotrzebnie sytuacja domykania jeśli auto było zamknięte i je otworzyłeś z pilota a nie otworzyłeś drzwi wiec samo się zamyka i domyka szyby już niepotrzebnie bo przecież i tak były zamknięte. Oczywiście aby to uzyskać w Twoim projekcie wystarczy pewnie tylko zmodyfikować kod programu.
    Co do samego projektu to bardzo mi się podoba pomysł i wykonanie, ponadto bardzo ładnie jest to udokumentowane. Całość czyta się i ogląda fotki z wielką przyjemnością. Oby więcej projektów było tak opisywanych.

    Oczywiście daje łapkę w górę :)

  • #7 06 Maj 2011 00:02
    marco47
    Poziom 41  

    Kolego M. S.

    Nie napisałem że się nie da narysować płytki bez schematu stworzonego w programie EDA.
    Tylko zdziwiłem się że kolega ilon korzysta z programu nie wykorzystując jego zasadniczą możliwość, kompatybilność schematu i płytki.

    Po to powstały programy EDA aby ułatwić prace projektowe.

    Również w zamierzchłych czasach rysowałem płytki ręcznie za pomocą linijki i mazaka, ale to już przeszłość :D

  • #8 06 Maj 2011 00:39
    ilon
    Poziom 11  

    Kolego Thomas1

    Niestety w moim przypadku dłuższe przytrzymamie przycisku nie wchodzi w grę. Ograniczenie to wynika z tego, że mikrokontroler, który był orginalnie w sterowniku wysyła tylko krótki impuls w momencie wciśnięcia przycisku. Trzymanie go nie powoduje jego wydłużenia.

    Co do

    Cytat:
    Dodatkowo odpada niepotrzebnie sytuacja domykania jeśli auto było zamknięte i je otworzyłeś z pilota a nie otworzyłeś drzwi wiec samo się zamyka i domyka szyby już niepotrzebnie bo przecież i tak były zamknięte. Oczywiście aby to uzyskać w Twoim projekcie wystarczy pewnie tylko zmodyfikować kod programu.


    Tutaj masz rację. Muszę nad tym pomyśleć chociaż nie wiem czy to jest aż tak konieczne. Jutro postaram się to ogarnąć bo dzisiaj już ledwo żyję

    a do pracy trzeba wstać :cry: (ten długi weekend trochę namieszał )

  • #9 06 Maj 2011 00:51
    TheBiSHoP
    Poziom 10  

    Choć jakość wykonania jest na wysokim poziomie to mnie najbardziej ciekawi po co komplikować tak prostą sprawę jaką jest obsługa centralnego zamka. Dodatkowy kontroler żeby przerobić sterowanie chińskimi siłownikami na sterowanie oryginalnej centralki? hmmm jak dla mnie wystarczyłoby w najgorszym przypadku pomanipulować wyjściami przekaźników choć pewnie nie byłoby to konieczne. Domykanie szyb? Tranzystor, kondensator i rezystor przed przekaźnikiem zamykania załatwiłby sprawę. Montowałem uniwesalne centralki Remotronix do różnych aut VAG (Audi A3 (pneumat), VW Sharan, Bora, Skoda Octavia I) i w żadnym nie potrzebowałem żadnych sztuczek do odpalenia wszystkich ich funkcji.

    Ciekaw też jestem czy i jak zmienił się pobór prądu w stanie spoczynku względem oryginalnej konstrukcji.

    Nie chcę wyjść na kogoś komu wszystko niepasuje, ale uważam, że forma trochę przerosła treść.

  • #10 06 Maj 2011 08:19
    gemiel
    Poziom 21  

    W zasadzie mikrokontroler nie robi niczego nadzwyczajnego. Do wydłużenia impulsu (a o to tylko tutaj chodziło) wystarczą dwa większe elektrolity przylutowane równolegle do cewek przekaźników. Jeśli ktoś chce zrobić to jeszcze ładniej to można wrzucić np. dwa układy NE555 na dodatkowej małej płytce. Gdyby to miał być sterownik uniwersalny to owszem, można dodać funkcję podwójnego impulsu zamykania lub otwierania (potrzebne do ryglowania niektórych zamków), albo nawet obsługę syrenki (podłączenie pod kierunki daje zbyt długie dźwięki).
    Tak więc mogę pochwalić projekt za staranne wykonanie, natomiast nie za stosunek skomplikowania układu do funkcjonalności.
    P.S. W Golf 3 można sterować krótkimi impulsami plusowymi.

  • #11 06 Maj 2011 10:32
    Karol966
    Poziom 30  

    Wykonanie bardzo staranne. Myślałem, że oprogramowanie procesora dekoduje sygnał z odbiornika RF no ale domyślam się bez pobierania załącznika, że procesor dosłownie przez 99,99% swojego życia nie robi absolutnie nic - racja? :)

  • #12 06 Maj 2011 14:37
    J_Bravo
    Poziom 27  

    Karol966: A co ma robić procesor w centralnym zamku? Nudzi się i czeka na sygnał z pilota ;) W sumie może obliczać liczby pierwsze albo analizować sygnał SETI ale po co? Ma spełniać określone zadanie i je prawdopodobnie spełnia.
    Za radiówkę z tego co widzę odpowiada układ EM78P156.

  • #13 06 Maj 2011 15:01
    krzys-iek
    Poziom 20  

    Projek i wykonanie OK, cos sie nauczyl czlowiek ALE:

    Nowy sterownik to 70zl na alledrogo - mi by sie nie chcialo nic rzezbic samemu. A na robienie filmow na youtube nie mialbym czasu. Nowy ma jakies atesty a tu nie wiesz czy nie zrobi ci psikusa kiedys i wyciagaj pozniej to z auta!!! Jak obok walnie piorun to jak sie zachowa? U mnie niedawno przywalil piorun gdzies nie daleko (HUK) i wlaczyla sie taka zabawka ktora zwykle potrzebuje ostrej - serwisowej delty Diraca (uderzenia impulsowego by styki sie zetknely). Piorun na pewno mechanicznie tego nie wlaczyl :)

    Jak sprawuja sie te chinskie piloty? Nie wyciera sie to zbyt szybko (te co masz uzywasz codziennie - wygladaja ok), nie rozpadaja sie polowki? Kupilem na alledrogo piloty (tez chinskie) po 70zl, sa na wzor oryginalow i faktycznie dosc dobrze wykonane (90% powiedzmy). Alarm kupilem AMT, dosc drogi a w srodku pewnie tez chinczyk ale ma atesty, jest na liscie ubezpieczenia (auto mam troche drozsze niz golf z 93 roku to zainwestowalem).

    Tak czy siak brakuje mi kilku funkcji i zaden chinczyk tego nie ma - wlasnie tego co juz pisaliscie: przytrzymanie dluzej przycisku "otworz" powinno trzymac sygnal otwarcia na pinie - w mojej octavi by otworzylo szyby. Idealne by w upaly troche patelni zbic zanim wejdziesz do szybkowaru. To samo zamykanie, chcialbym miec mozliwosc sterowania domykaniem przez przytrzymanie przycisku a sie nie da. Mozna komfort zamykania ustawic na stale albo w ogole.

  • #14 06 Maj 2011 15:14
    bodzio667
    Poziom 18  

    Mam pytanie innego typu. Mam auto w którym nie posiadam "komfortu" i teraz chciałbym sobie go dorobić.... (sterowanie szyb elektryczne) Posiadam nawet centralkę alarmowa Rmotronix. Która posiada wyjście komfort. Owszem można kupić gotowe sterowniki domykania szyb. Ale ich jakość oraz trwałość jest nie pewna. Wolałbym zrobić je sam. Chce zrobić również taką funkcje jak w najnowszych samochodach np. Audi A6. Po przekręceniu manualnie kluczykiem z zamku i jego przytrzymaniu w pozycji zamknięcia dosuwają się wszystkie szyby.

    Te pomysły da się zrealizować we własnym zakresie. Tylko brakuje mi pomysłów jak wykonać sterownik w którym pozbędę się problemu zamykania szyb które są już zamknięte ;]

  • #15 06 Maj 2011 15:22
    krzys-iek
    Poziom 20  

    bodzio667 napisał:

    Te pomysły da się zrealizować w własnym zakresie. Tylko brakuje mi pomysłów jak wykonać sterownik w którym pozbędę się problemu zamykania szyb które są już zamknięte ;]


    Ile masz lat ;)? Albo umiesz albo kupujesz gotowe, nie sa drogie. A6 najnowsze ma juz znacznie wiecej bajerow - ja komfort szyb mam w skodzie z 98roku. I wtedy sprawa prosta. Inaczej musisz duzo sie narobic. Silnik musi byc odlaczony jak dojedzie szyba do gory - chyba ze masz juz stosowne zabezpieczenie. Tak czy siak zbadaj jak to masz rozwiazane (na przyklad apmeromierz w szereg z akumulatorem, jakis do 20A pewnie by sie przydal, i uchyl wczesniej szybe na 15cm. Podlacz Amperomierz i zaciagnij szybe trzymajac przycisk - czy natezenie spadnie sekunde po tym jak okno sie zamknie? Jesli nie to zadziala dopiero bezpiecznik termiczny - lipa, lipa. Pozniej dobierz gotowy modul i tak bedziesz mial zabawe z zamocowaniem tego (kable, prucie tapicerki itd). U mnie silniki przez szyne ala CAN informuja centralny modul ze juz szybka jest u gory ze trzeba ja zamknac czy otworzyc. Ale ja mam komfort, bez tego zabawa jest wieksza. Sam sie nie zabieraj bo szkoda spalic auto a kosztowo mozesz i tak wyjsc ponad gotowy produkt w cenie 38-49zl na allegro - takie czasy :)

  • #16 06 Maj 2011 17:03
    ilon
    Poziom 11  

    Cytat:
    W zasadzie mikrokontroler nie robi niczego nadzwyczajnego. Do wydłużenia impulsu (a o to tylko tutaj chodziło) wystarczą dwa większe elektrolity przylutowane równolegle do cewek przekaźników. Jeśli ktoś chce zrobić to jeszcze ładniej to można wrzucić np. dwa układy NE555 na dodatkowej małej płytce. Gdyby to miał być sterownik uniwersalny to owszem, można dodać funkcję podwójnego impulsu zamykania lub otwierania (potrzebne do ryglowania niektórych zamków), albo nawet obsługę syrenki (podłączenie pod kierunki daje zbyt długie dźwięki).
    Tak więc mogę pochwalić projekt za staranne wykonanie, natomiast nie za stosunek skomplikowania układu do funkcjonalności.
    P.S. W Golf 3 można sterować krótkimi impulsami plusowymi.


    Mikrokontroler oczekuje na sygnał z pilota i wykonuje określone zadanie gdy go dostanie. Użyłem mikrokontrolera ponieważ nie chodziło mi tylko o wydłużenie impulsu. Jak pisałem wyżej sterownik który dostałem za free miał tylko podstawowe możliwości (zamykanie/otwieranie, kanał dodatkowy, sygnalizacja kierunkowskazami). Ja natomiast dorobiłem inne przydatne funkcje:

    -wykrywanie otwarcia/zamknięcia za pomocą kluczyka;
    -samouzbrajanie (po otwarciu pilotem należy otworzyć drzwi kierowcy w ciągu 20 s, w przeciwnym razie samochód się zamknie)
    -wykrywanie włączonego zapłonu (zamykanie/otwieranie nie działa, k. dodatkowy działa);

    Zgodzę się W Golf 3 można sterować krótkimi impulsami plusowymi otwórz/zamknij ale żeby domknąć szyby i szyberdach należy podać dłuższy sygnał (+) jest to równoznaczne z przytrzymaniem kluczyka w zamku w pozycji zamknij

    Nie jestem zwolennikiem pakownia wszędzie mikrokontrolerów ale w tym wypadku wydał mi się to bardziej praktyczne, owszem wydłużenie sygnału można zrealizować inaczej np. kondensatory czy ne555 ale co zresztą funkcji. Większość rzeczy da się zrealizować bez procka ale potrzeba wtedy ładować więcej elementów, które zajmują miejsce na płytce a zależało mi na tym aby płytka była tych samych rozmiarów co płytka sterownika, który dostałem i pasowała do jego obudowy.

    Dodam jeszcze, że przed modyfikacjami w stanie spoczynku układ pobierał 9,5mA teraz po modyfikacjach pobiera 12mA.

    Kolego Thomas1 Dziękuję za radę zrobiłem tak jak proponowałeś

    Oprogramowanie ATTINY2313 nie dekoduje sygnału z pilota. Za dekodowanie sygnału radiowego odpowiada. układ EM78P156

    Ps. dołączam opis fabrycznej centralki, który kiedyś znalazłem w sieci nie pamiętam gdzie.

  • #17 07 Maj 2011 09:14
    Karol966
    Poziom 30  

    J_Bravo napisał:
    Karol966: A co ma robić procesor w centralnym zamku? Nudzi się i czeka na sygnał z pilota ;) Za radiówkę z tego co widzę odpowiada układ EM78P156.


    No i o tym pisałem, że właśnie nie jest odpowiedzialny nawet za radiówkę bo jest pomiędzy nim a odbiornikiem RF dodatkowy układ w tym przypadku EM78P156, który jak się okazuje jest również 8-bitowym mikroprocesorem ;)

  • #18 07 Maj 2011 09:57
    J_Bravo
    Poziom 27  

    Karol966: Fakt. Więc mamy urządzenie wieloprocesorowe. Z czego w większości czasu oba procki się nudzą ;)

  • #19 09 Maj 2011 00:10
    Smoku74
    Poziom 13  

    bodzio667 napisał:
    A ja mam pytanie innego typu.... Chce zrobić również taką funkcje jak w najnowszych samochodach np. Audi A6. Po przekręceniu manualnie kluczykiem z zamku i jego przytrzymaniu w pozycji zamknięcia dosuwają się wszystkie szyby.

    Te pomysły da się zrealizować w własnym zakresie. Tylko brakuje mi pomysłów jak wykonać sterownik w którym pozbędę się problemu zamykania szyb które są już zamknięte
    ;]


    Takie coś mam w starym Audi A3 z 2000 roku. Wcześniej miałem Renault CLio I, gdzie nie było krańcówek, więc się narobiłem, a potem kupiłem układ za 50zł, który pamiętał, czy szyba była używana, a dodatkowo obserwował prąd w każdym silniku (każdej szyby) z osobna. To ważne, gdy szyby nie pracują zupełnie jednakowo szybko, a zwykle nie pracują.

  • #20 10 Maj 2011 15:25
    byrrt
    Poziom 21  

    Mam tylko jedną uwagę do projektu dla autora - poważnie radzę wywalić tę podstawkę pod procka.. Projekt fajny, ale po czasie mogą zacząć robić się jaja jeżeli podstawka tam zostanie.. Środowisko samochodowe wcale nie jest takie fajne dla elektroniki ;) Naprawdę szacunek za staranność wykonania układu.

  • #21 19 Maj 2011 15:08
    marcin8881
    Poziom 11  

    Projekt może i fajny tylko po co, kolega tu unowocześnia starego golfa3 ,w r19 f2 zamykanie było w standardzie z klucza na odległość.
    Nie neguje tej marki ale zawsze ułatwienia wprowadzali z dużym opóźnieniem,nie prościej zmienić markę auta . Szału w tych WW nie ma więc po co to .
    Chyba że miłośnik to rozumiem ,tylko są gotowe systemy do montażu za parę złoty , chyba taniej , jak budować jakiekolwiek systemy.

  • #22 19 Maj 2011 18:28
    ilon
    Poziom 11  

    Jak to po co unowocześniać? Po to, żeby się wygodniej użytkowało. A po drugie

    Cytat:
    Chyba że miłośnik to rozumiem
    Tu akurat masz rację.

    Cytat:
    są gotowe systemy do montażu za parę złoty


    Zastosowałem to co dostałem i to co miałem także w tym wypadku koszt był naprawdę niewielki może z porywach 20zł nie licząc pracy oczywiście ale właśnie o to chodzi w DIY żeby nie kupować a zrobić samemu. Dochodzi przy tym jeszcze to, że można nauczyć się czegoś nowego.

    Za 20zł nie kupie nowego sterownika z pilotami.

    Dodam też, że urządzenie to (po zmianie kodu programu) można wykorzystać do innych celów niż sterowanie centralnym zamkiem.

    Pozdrawiam :D

  Szukaj w 5mln produktów