Jak dobrać się do dmuchawy w Megane rocznik '98, a dokładniej do modułu regulacji obrotów na niej. Jeśli ktoś może udzielić mi praktycznych wskazówek - będę wdzięczny.
W meganie I z 1998r zespół oporników do regulacji znajduje się w zespole silnika wentylatora nadmuchu. Aby się do niego dostać należy zdjąć plastikowe pokrywy pod szybą oraz zdjąć przednie ramiona wycieraczek .Wycieraczki zciągać tylko ściągaczem aby nie uszkodzić szyby.Moduł silnika przykręcony jest dwoma długimi śrubami M6 do obudowy nagrzewnicy. POzdrawiam
Nie wnikajcie tak głęboko.Wtym module powinno być zabezpieczenie termiczne i pewnie padło 99.9%.Takie zabezpieczenie można łatwo sprawdzić,wystarczy zewrzeć go na krótko i zobaczyć czy są wszystkie prędkości.Takie zabezpieczenie można kupić w sklepie z częściami doAGD
Panowie prześledziłem forum i nic konkretnego nie znalazłem. Mianowicie dmuchawa padła mi tak że na początku dmuchało od 1-6 biegu na max później już tylko dmuchało na 6 biegu wyczytałem że trzeba sprawdzić płytkę z tranzystorami. Płytka wymontowana i okazało się że jedna nóżka od tranzystora była odlutowana więc ją przylutowałem i znowu dmuchawa działa od 1-6 biegu na maxa, wszystkie wtyczki były ruszane i nic każdą wd piskałem i też nic nie dało.
Może miał ktoś już taki przypadek i by mógł się podzielić wskazówkami co można jeszcze sprawdzić
Przylutowałeś nóżkę od tranzystora, ale nie sprawdzałeś tranzystora, wtedy dowiedział byś się że tranzystory są uszkodzone. Tranzystor ma zwarcie C - E, dlatego cyna się wytopiła od przegrzania.
Trzeba wymienić tranzystory lub ową płytkę.
Tranzystory trzeba kupić oryginalne BDX66 albo MJ11015, muszą kosztować blisko 15 - 20 zł za sztukę, jak kupisz takie za 3zł to podróby i po 2 dniach powtórka.