Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Siena piski silnika , uklad chlodzacy lub glowica ?

janusz_100 06 Maj 2011 15:13 1930 5
  • #1 06 Maj 2011 15:13
    janusz_100
    Poziom 2  

    Witam powodem mojego postu jest dziwny pisk silnika. Mialem ostatnio mala stluczke po czym zrobila sie dziurka w chlodnicy dojechalem tak do domu dolewajac wody wiec temp nie byla wieksza niz 90-120 stopni. Zrobilem chlodnice ale mam pewne obawy bo cos mi w tym wszystkim nie pasuje. Poniewaz w zbiorniczku wyrownawczym po dodaniu gazu pojawia sie strasznie duzo pecherzykow powietrza. Po dlugiej jezdzie raz odkrecilem zakretke od zbiorniczka i woda zaczela tryskac na wszyskie strony. Podejrzewalem ze mogla pojsc glowica lecz ani w oleju ani w plynu do chlodnicy nie ma zadnych zmian. Snilnik pracuje dobrze. Dodam jeszcze ze akutko jest na gaz po regulacji obrotow i doplywu gazu silnik piszczal pokrecilem troche i przestawal ale w sumie to chyba nie ma nic do tego bo gdy przelaczam na benzyne pisk jest znowu pozniej dodam dzwiek pisku bo narazie nie posiadam kabla. Pisk pojawia sie gdy silnik sie nagrzeje ok 90 stopni gdy dodam gazu pisk ustaje dzieje sie to wszystko na niskich obrotach np gdy stoje na swiatlach. Jesli mial ktos podobny poblem prosze o pomoc. I czy jest mozliosc ze poszla glowica jesli nie ma zadnych zmian w oleju i w plynie. ?

  • #2 06 Maj 2011 18:32
    luxus19
    Poziom 15  

    Czy odpowietrzyłeś układ chłodzenia po naprawie chłodnicy? Sprawdzałeś czy czasami te piski to nie pasek od alternatora? lub wspomagania kierownicy?? Jeśli olej nie jest jasnego koloru, ani woda/płyn w chłodnicy nie jest jak mleko to nie powinna być chłodnica.

  • #3 06 Maj 2011 18:39
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wiesz czemu NIE MOŻNA odkręcić korka od zbiornika przy gorącym silniku? Wiesz, co t UKŁAD CIŚNIENIOWY? Wiesz, w jakiej temperaturze wrze woda pod zwiększonym ciśnieniem? Jak się dowiesz, to sobie wytłumaczysz.

  • #4 06 Maj 2011 19:07
    luxus19
    Poziom 15  

    Błażej napisał:
    Wiesz czemu NIE MOŻNA odkręcić korka od zbiornika przy gorącym silniku? Wiesz, co t UKŁAD CIŚNIENIOWY? Wiesz, w jakiej temperaturze wrze woda pod zwiększonym ciśnieniem? Jak się dowiesz, to sobie wytłumaczysz.


    Dobrze gada! O układzie ciśnieniowym zapomniałem dopisać. :)

  • #5 06 Maj 2011 19:20
    1078231
    Usunięty  
  • #6 01 Lip 2011 19:28
    fiacik1
    Poziom 16  

    Jeśli mogę wiedzieć to określ ten pisk bliżej.Miałem coś takiego u siebie i brzmiało to jak zepsute turbo-coś podobnego jak gwizd.Była to uszkodzona pompa wody.Jeśli chodzi o głowicę , to niekoniecznie uszczelka musi być wydmuchana pomiędzy układem chłodzenia a komorom silnika.Może to być także alternator , który brzmi podobnie jak luźny pasek od wspomagania.Znam podobny przykład jak u Ciebie , tylko w innym modelu auta.Została wydmuchana uszczelka między tłokiem a układem chłodzenia.Objawy były następujące:
    1.skoki temperatury silnika , w wyniku powstawania korków powietrznych w układzie.
    2.znaczny wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia (wybijanie płynu nawet przez zakręcony korek).Przy odkręcaniu-fontanna.
    3.Przy zamontowanej instalacji gazowej , problem z zamarzaniem reduktora ,z powodu w.w korków .

    Z całym szacunkiem dla wszystkich kolegów , ale płyn w prawidłowo działającym układzie chłodzenia nie ma prawa się gotować.Przy prawidłowo działającej instalacji chłodzenia da się bez problemu odkręcić korek chłodnicy.Oczywiście ciśnienie jest zwiększone przy odkręcaniu-ale później się stabilizuje.Przy przebiciu kompresji w układ chłodzący nie da odkręcić się korka bez poparzenia i widoczne są charakterystyczne bąble gdy układ się odpowietrza.Jedyna taka opcja jest gdy odkręca się korek przy powyżej 95 stopni .Pozdrawiam .

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson