Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E34 M50B20 czujnik polozenia walka

06 Maj 2011 19:09 6771 13
  • Poziom 2  
    Witam juz od dawna walcze z nierowna praca silnika, po podlaczeniu kompa pokazal sie blad 33 solved valuet... powiedziano mi ze to czujnik polozenia walka rozrzadu wymontowalem i tu gdzies na forum jest ze powinien miec miedzy pinami 1kΩ a 3 pin to ekran i mam tak tyle ze przy samym czujniku jest przerwany ekran ale chyba nie powinno to miec wiekrzego znaczenia.

    Jezeli odepne czujnik silnik pracuje rowno, pomozcie co moze byc miernik pokazuje ze czujnik jest dobry to dlaczego jak go zamontuje silnik kuleje.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 15  
    WItaj,
    Szybka kontrola
    Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika odbiorczego. Zmierzyć rezystancję między obydowma kołkami cewki czujnika odbiorczego. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę z czujnika i sterownika. Zmierzyć rezystancję między wszystkimi zaciskami wtyczki cewki i odpowiednimi zaciskami wtyczki sterownika. Obydwie wartości powinny wynosić < 1 oma. Sprawdzanie przyłącza ekranowania (o ile istnieje): Na schemacie ideowym sprawdzić, czy przyłącze ekranowania jest połączone bezpośrednio z masą, czy ze sterownikiem. Jeżeli przyłączenie odbywa się bezpośrednio do masy: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika odbiorczego. Zmierzyć rezystancję między zaciskiem przyłącza ekranowania i biegunem ujemnym akumulatora. Powinna wynosić < 1 oma. Jeżeli przyłączenie odbywa się do sterownika: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczki z czujnika i sterownika. Zmierzyć rezystancję między zaciskiem przyłącza ekranowania i odpowiednim zaciskiem wtyczki sterownika silnika. Powinna wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie sygnału czujnika: Przyłączyć oscyloskop do kołka przewodu sygnałowego sterownika i do masy. Uruchomić silnik i porównać z przedstawionym zakresem."
  • Poziom 11  
    Witam Czy po skasowaniu błędu nadal on się odnawia jesli tak przeprowadź sprawdzenie jak napisał kolega wyżej jeśli nie to może być to winna czegoś innego, a samochód jest zasilany lpg???
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 2  
    Auto nie jest zasilane gazem a kable sa cale i ida bezposrednio do komputera bylem juz na kilku diagnostykach i mowia mi ze jest wporzadku a nie jest, moj interface pokazal taki blad ale on nie potrafi go skasowac.

    wedlog schematu ideowego na zasiskach czujnika powinno byc 5V u mnie nie ma na czujniku walu jest a na nim nie ma tylko pytanie czy owe napienia jest wyindukowane z czujnika czy ma wychodzic ze sterownika nie mam jak sprawdzic bo jak wypne to silnik gasnie.
  • Poziom 20  
    Witam serdecznie.
    Pozwoleń sobie podłączyć się do tematu.
    e34 M50b20 vanos Ms 40,1 siemens.tylko PB. Auto ma słaby dół. Błędów brak. Po odpięciu czujnika wału odpali ciężko na tym z rozrządu, lecz po dodaniu gazu strzeli w kolektor. Kreci się do końca. Rozrząd ustawiony na blokady. Problemem jest brak napięcia na pinie 25 ecu. Tzn nie załącza cewki Vanosa po dodaniu gazu. Jeśli załączymy ją zewnętrznym poleceniem z inpa czy tez dis napięcie jest obecne i silnik zaczyna świrować na wolnych tak jak powinien. Izolacja czujnika położenia wałka fatalna w końcu to już 25 lat. Zwarć narzazie brak :) Ja osobiście podejrzewam czujnik wałka może czyta jakiś chory kąt i dlatego nie załącza vanosa. W tym sterowniku nie podejrzymy tego w żadnym programie. Oscyloskopu nie posiadam. Czy jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić ?? Mój czujnik to 5wk90101 i jest dostępny tylko w aso. Wolał bym wykluczyć niepotrzebna wymianę :)
  • Poziom 41  
    Czujnik tylko w ASO? Coś kręcisz, normalnie można je kupić. Podaj ostatnie 7 znaków numeru VIN.
  • Poziom 20  
    12141730028 to nr BMW, 5wk90101z to nr siemensa a vin gb61029. I nie myl go z 5wk96011Z bo inna bjaka 3 mm róznicy. I musi być to tylko i wyłącznie VDO siemens. Nie jest to mój wymysł zamienniki poprostu nie chcą działać.
  • Poziom 41  
    Po numerze VIN masz czujnik 12141703221, jest on zamienny z czujnikiem, który podałeś czyli 12141730028, jest on dostępny w co najmniej 4 sklepach BMW, które znam ale jest drogi, coś koło 560zł.
    Czy różnicy rozmiaru nie da się obejść np. podkładką?
    Wiem, że zamienniki nie działają, przerabiałem to w swoim E39.
  • Poziom 20  
    Są zamienne ale w jedna stronę. W real oem mi tez wychodzą dwa rodzaje. Ale z jakiego ty źródła korzystasz to nie wiem. U mnie fizycznie siedzi 1730028 tyle wiem. 1703221 był montowany od 1994 roku bo w tym roku zmienili nr głowicy i samą głowice. Mając 1703221 można założyć niby 1730028 montując dodatkowy oring. ( tyle udało mi się zarówno wyczytać jak i wywnioskować) A w drugą stronę jak? wklejając na silikon to druciarnia która będzie lecieć, to jest właśnie różnica 3mm długości czujnika. 1703221 mają IC za chyba 330 zł vdo siemens 1730028 536zł + przesyłka z aso.
  • Poziom 41  
    Wg. realoem (też z tej strony korzystam, jest wiarygodna) te czujniki montowali od września 1992 roku.
    Czyli 12141703221 jest za krótki?
    Napisałeś, że będzie lecieć. Ten czujnik ma styczność z olejem?
  • Poziom 20  
    Sam siebie oszukałem od 94 roku ale w e36
    1. PULSE GENERATOR, CAMSHAFT 12141703221 ONLY APPLIES TO CYLINDER HEAD WITH BEARING LEDGEs 11121740463
    2. PULSE GENERATOR, CAMSHAFT 12141730028 ONLY APPLIES TO CYLINDER HEAD 11121748388
    http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=240847 z drugiej strony m50 to m50 zgłupieć można
    Tak ten czujnik ma styczność z olejem.
    11121740463
    11121748388
    wklej te nr w realoem to się robi jeszcze weselej

    12141703221 srednica tego czujnika jest taka sama lecz długosc jest mniejsza o 3 mm ale czy zasada działania jest taka sama nie wiem , aczkolwiek mam ten czujnik w domu i nie moge sie zmobilizowac aby to sprawdzic. Z tego co wyczytałem w ksiazkach zasada działania jest taka sama, lecz nie mam potwierdzenia w 100%. u siebie mam czujnik o nr. OEM 12141730028
    i gdzies go cos boli bo mi auto swiruje czasami.
    te czujniki nie sa zamienne ..sprawdzone

    Oto wypowiedź z innego forum
  • Poziom 41  
    Skoro masz to podmień, zasada działania jest taka sama, to czujniki indukcyjne.
  • Poziom 20  
    To był tylko cytat
    Nie mam na podmiankę.Poza tym nie są to czujniki indukcyjne tylko fazowo indukcyjne siemens to nie bosh
  • Poziom 20  
    Pożyczyłem od znajomego czujnik 221 z m52 e39. Czujnik nie pasuje do mojej głowicy(odstaje ze względu na kołnierz przy mocowaniu)
    Podobno skoro odpala na samym czujniku wałka to jest ok. A załączenie cewki może się odbywać dopiero pod obciążeniem.