Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

KIA K2700 rocznik 2000 Nie wchodzi na wysokie obroty

07 May 2011 12:42 6960 7
  • Level 9  
    Witam. Mam problem z moją kia w postaci: czy zimna czy ciepła nie wchodzi na wysokie obroty, gdy dodam gaz do oporu dławi ją i dymi na niebiesko objaw jakby dostawała lewe powietrze, do ok 60km/h jest ok potem im wyższe obroty tym gorzej? Gdy wyciągnąłem bagnet oleju wyrzuca olej na zewnątrz. Może to być spowodowane przedmuchem na którymś z cylindrów??? lub inną usterką???
    Pozdrawiam.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 34  
    Sprawdź filterek znajdujący się w studzience pod śrubą króćca wejściowego paliwa do pompy wtryskowej. Jak jest zapchany to daje taki objaw.
  • Moderator of Cars
    K2700 ma w głupi sposób rozwiązany "smok" ssący paliwo z baku. Jest to tylko zagięta rurka, bez żadnego sitka i pięknie wciąga wszelkie zanieczyszczenia. Układ zasilania w tym samochodzie składa się z kilku prostych rzeczy: zespołu ssąco - zwrotnego z pływakiem w baku, filtra z ręczną pompką na górze i pompy wtryskowej, która bardzo rzadko się psuje. No i odpowietrzenia baku, ale to zostawmy, dawałoby objaw braku paliwa po jakimś czasie jazdy, a nie cały czas.
    Zastanawia mnie trochę ten "niebieski dym", o którym pisałeś, ale zacznij od rzeczy najprostszych i do zrobienia samemu: wyeliminuj niedrożność układu zasilania, oraz dolotu, w tym sprawdź czy filtr powietrza nie jest pełny piachu i innych zanieczyszczeń - ten typ dobrze ciągnie takie rzeczy.
  • Level 9  
    Witam, dzięki za szybką odpowiedz i sprawdzę wszystko w poniedziałek, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, plus oczywiście cala rzesze co za tym idzie, olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza. Zawory ustawiłem na 0,25 na zimnym silniku.
    Po tym wszystkim pali na dotyk jednak cała reszta nie ustała, wyciągam bagnet i pryska olej dla mnie dziwne bo to mój taki pierwszy przypadek ale z doświadczenia teoretycznego wiem ze powinien to być przedmuch na cylindrze lub cylindrach, natomiast kiedy nie wchodzi na obroty w sumie to ta usterka której nie potrafię się pozbyć wiec tak jak pisałem sprawdzę wasze sugestie.
    Pozdrawiam.
  • Moderator of Cars
    Nie doczytałem, że pryska olej, gdy wyciągniesz bagnet - przepraszam. Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo może być niedrożne.
  • Level 9  
    Witam, dziękuję bardzo za podpowiedz; sprawdziła się.
    Wyczyściłem cały układ paliwowy łącznie ze zbiornikiem paliwa sprawdziłem jeszcze raz zawory i już bez sprawdzania czy gada jak należy złożyłem wszystko do kupy bo jedyną rzeczą jaką mi została jest pompa wtryskowa a ta przeczuciem jest ok i teraz myslę sobie próba i ? Rewelacja moc bez zarzutu żadnego parskania. Myslę że główną przyczyną mojego problemu był malutki filterek w pompie wtryskowej.
  • Level 2  
    leoit75 czy ten filterek którego przeczyszczenie ci pomogło to w kanaliku przewodu doprowadzającego paliwo do pompy pod sprężynką
  • Level 9  
    Witam, dokładnie tak ale żeby się do niego dostać musi Pan odkręcić siedzenie kierowcy oraz blachę która pod nim jest. Wtedy będzie bardzo dobry dostęp do filtra. Jest to malutki siatkowy filterek, mój był b. zanieczyszczony na wolnych obrotach silnik potrzebuje mało paliwa i taki przepływ mu odpowiadał, natomiast przy wysokich już nie. Przeczyszczenie tego filtra załatwiło sprawę, pozornie błaha sprawa sprawiła tyle kłopotu. Pozdrawiam