Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane I gaśnie na zimnym silniku

07 Maj 2011 14:21 7089 4
  • Poziom 8  
    Witam walczę z tym problemem już od paru miesięcy i nic, mam Renault Megane I ph I z 1999r. 1,6 8V 90KM silnik K7M, ma instalację gazową. Problem wygląda tak że po odpaleniu obroty chodzą dobrze (nieco ponad 1000) i nie ma problemu ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów przerzuca na gaz i po dojechaniu do ok. 2000 obrotów nawet mniej, wciskam sprzęgło i wskazówka obrotomierza leci bez żadnego oporu na sam dół i samochód gaśnie, po tym trochę ciężko go odpalić, a po przejechaniu już tak z niecałego kilometra problem znika a jak jest rozgrzany chodzi idealnie. Pewnie ktoś powie że to wina gazu ale potrafi czasem tak zrobić nawet na samej benzynie a jeśli nie, to widać że jak jeszcze jest na benzynie obroty też lecą w dół tylko że spadają bardzo nisko poczym wracają do normy a ponoć na gazie problemy silnika wychodzą razy pięć. Już w nim sporo wymieniałem więc tak: wężyk do czujnika podciśnienia bo stary był nadpęknięty, sprawdzałem wtyczki czy są na swoim miejscu, świece wymieniłem ponad pół roku temu teraz też kable zapłonowe, czyszczenie przepustnicy i regulacja zaworów. Ostatnio wziąłem go na komputer koleś stwierdził że jak coś będzie to na ciepłym też pokaże i nic nie pokazało ale powiedział że trzeba wyczyścić silnik krokowy o dziwo ładnie nabrał po tym mocy ale problem pozostał, byłem tam znów i już inny mechanik stwierdził że trzeba go sprawdzić komputerem na zimnym "bo wszystkiego może nie pokazać na ciepłym"(!!!) i że pewnie czujnik temperatury albo zawory są ponadpalane(???) od gazu, jadę do niego w przyszłym tygodniu. Wiem że jest podobny temat ale jest tam straszny natłok informacji i spamu. Proszę o pomoc bo mi się już pomysły kończą. Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Sprawdź szczelność kolektora ssącego czy nie zaciąga lewego powietrza ciśnienie paliwa.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    To nie kolektor spryskałem plakiem i zero reakcji a że coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa wątpię bo nie ma ubytków mocy
  • Poziom 13  
    Nie wiem jaką masz instalację gazową ale chodzi tu o temperaturę pracy. Choć piszesz, że benzyna też tak reaguje. Po około kilometrze silnik i ciecz chłodząca nagrzeje się do poziomu około 20-30C to jest minimalna temp. przy, której gaz już może dobrze zmieniać swoją postać z płynnego w gaz. Kiedy ostatnio był wymieniany filtr gazu i przeprowadzona regulacja?
    za regulację dawki paliwa odpowiadają też sonda lambda i czujnik spalania stukowego, może im warto się przyjrzeć.
  • Poziom 12  
    Miałem ten sam problem z moją meganką (taki sam silnik z instalacją gazową). Przyczyną okazały się jednak zawory wydechowe. Miały za mały luz, a jeden wręcz nie domykał się na zimnym silniku. Po nagrzaniu problem znikał - bo aluminiowa głowica rozszerza się bardziej niż stalowe zawory. Piszesz, że zawory były regulowane - OK, ale jeśli przed regulacją były przedmuchy, to któryś z nich może nie trzymać kompresji. Tak więc mimo regulacji zaworów sprawdź jednak kompresję w cylindrach na zimnym silniku. Może to jednak to. Powodzenia.