Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

golf 4 1.9TdI 90km traci moc po 5 minutach wszystko wraca do normy

tomasz15071985 07 May 2011 16:48 10391 17
  • #1
    tomasz15071985
    Level 10  
    Witam mam problem dotyczący golfa 4 od czasu do czasu samochód traci moc po czym trzeba 5 minut odczekać i jest nagle wszystko ok. Na początku sprawdziłem wszystkie wężyki dochodzące do zaworka n70 i do kierowniczki turbo i nie zauważyłem żadnych nieszczelności rozruszałem kierowniczkę rusza się gdzieś na 3 cm w momencie spoczynku jest ona u góry dodam że chodzi ona bardzo ciężko lecz płynnie dodam logi z bloku 11 dla ułatwienia i jeszcze jedno na komputerze były 2 błędy widoczne na zdjęciu proszę o pomoc czym to może być spowodowane

    golf 4 1.9TdI 90km traci moc po 5 minutach wszystko wraca do normy
    golf 4 1.9TdI 90km traci moc po 5 minutach wszystko wraca do normy
    golf 4 1.9TdI 90km traci moc po 5 minutach wszystko wraca do normy
    golf 4 1.9TdI 90km traci moc po 5 minutach wszystko wraca do normy
    golf 4 1.9TdI 90km traci moc po 5 minutach wszystko wraca do normy
  • #2
    arturjasinski
    Level 13  
    Geometria zapieczona-turbinka do wyjęcia.Tam jest razem z kolektorem.
  • #3
    tomasz15071985
    Level 10  
    brałem to jako ostateczność bo auto ma swojego ducha tylko od czasu do czasu mu się to dzieje że straci moc
  • #5
    tomasz15071985
    Level 10  
    przepraszam za pomyłkę masz 100% racje n75
  • #6
    keta
    Level 10  
    Od kiedy 1.9tdi 90 km ma zmienna geometrie turbiny.. ? nie ma. wiec daj sobie spokój z jej sprawdzaniem. Sprawdz dokladnie zawor n75 czy sie czasami nie zacina. Sprawdz membrane w silowniku od turbiny czy jest szczelna. Dmuchajac w wezyk idacy do niej. Sprawdz czujnik cisnienia doladowania. Sprawdz poprawnosc zamątowania przewodów (wezykow) idacych od turbiny do zaworu n75 i od n75 do filtra powietrza i silownika turbiny . To sa wszystkie rzeczy ktore tylko maja wływ na takie zachowanie i bląd.
  • #8
    tomasz15071985
    Level 10  
    kolego mam jeszcze takie pytanie odnośnie zaworu n75 jak sprawdzić czy on się zacina jaka jest na to metoda
  • #9
    arturjasinski
    Level 13  
    Golfa IV nie było z bajpasem tylko zmienna geometria. Zdejm zawleczkę z cięgna gruszki i sprawdź czy cięgno od geometrii chodzi lekko.Ma chodzić tak lekko jakby wewnątrz była urwana bez żadnych oporów.Ruch ok.12mm.Po rozruch do czasu ok.2min. gruszka podciąga geometrię i trzyma to oznacza że gruszka szczelna.Jak cięgno lekko chodzi i wszystko szczelne to n75 wymień.
  • #10
    tomasz0703
    Level 25  
    Zawór N75 jest sterowany współczynnikiem wypełnienia .
  • #11
    keta
    Level 10  
    dla kolegi od zmiennej geometri silnik AHH to passat produkowany od 05/98-08/00
    66kw 1.9tdi.
    a turbina z silnika AHH jest tez montowana w silnikach AVG AFN i nic ze zmienną geometria nie ma wspólnego to tak wramach ciekawostki.... dla tych którzy myslą ze turbiny w silnikach 90km i 110km sie roznią.


    sprawdzenie zaworu n75 po wymontowaniu podlaczemy dwa przewody do pinow zasilania zaworu podłaczamy na krótko do np.akumulatora powinno byc slychac "tykanie" gdy bedziemy go podlaczac do zasilania czyli dotykamy przewodem i odlączamy od zasilania. Dmuchając w otwór od gory zaworu do ktorego dochodzi wezyk w kolorze czerwonym (kolo pinow zasilania) to powietrze powinno przechodzic w wyjscie ktore skierowane jest w bok ( do ktorego dochodzi wezyk niebieski) po podlączeniu zasilania powinno sie to zmienic czyli powietrze powinno uchodzic dolnym wylotem który czarnym wezykiem połączony jest z rorą od filtra powietrza jezeli którys z warunkow opisanych wyzej jest niespelniony np powietrze nie uchodzi w boczne wyjscie to zawor jest do wymiany .

    Dodano po 8 [minuty]:

    JEZELI TO JEST SILNIK NA POMPOWTRYSKU TO KOLEDZY Z POSTOW WYZEJ MAJA RACJE... ZWRACAM HONOR... Cos mi sie ubzduralo ze to ...98r tego golfa. nie wiem skad.. sorki panowie...
  • #12
    arturjasinski
    Level 13  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba twierdzisz że AHH AFN nie ma geometrii.Jest to 90 i110 KM i turbo to samo ale geometri nie było w 1Z i AHU i tam był n75 metalowy bo sterowany cisnieniem.Jeśli po rozruch ciągnie gruszka to wiadomo-geometria.
  • #13
    tomasz15071985
    Level 10  
    dziękuje otrzymałem dużo cennych informacji jutro rękawy do góry i będę sprawdzał auto według waszych wskazówek
  • #14
    keta
    Level 10  
    Tak jak piszesz jesli ciagnie to geometria jest i tez trzeba ja sprawdzic. wiec jesli kolega ma metalowy n75 to ma bez geometrii. Jesli plastikowy to ze zmienna geometrią. i tez trzeba ją sprawdzic . Mysle ze po takiej ilosci info na temat zmiennej geometri i "niezmiennej" napewno to rozpyka...:D Pozdro dla wszystkich...
  • #15
    saly
    Level 32  
    keta wrote:

    JEZELI TO JEST SILNIK NA POMPOWTRYSKU TO KOLEDZY Z POSTOW WYZEJ MAJA RACJE... ZWRACAM HONOR... Cos mi sie ubzduralo ze to ...98r tego golfa. nie wiem skad.. sorki panowie...


    Widziałeś kiedyś 90KM na pompowtryskach, bo ja nie.


    Co do autora tematu było by o wiele łatwiej jak opisał byś w temacie kod silnika, masz to na naklejce osłony paska rozrządu lub na naklejce w bagażniku.
  • #16
    Sztomel
    Level 35  
    Info dla kolegów spierających się o rodzaj turbosprężarki w opisywanym silniku : kolega ma silnik o symbolu ALH (90 KM, sterownik o nr 038 906 012 M - widać to przecież w logach) więc ze zmienną geometrią (jedyny silnik o mocy 90 KM z turbo VNT montowany w Golfie 4 i A3, Seatach i Skodach. AHH montowany był tylko w Passatach B5 i Audi A4 B5). I odpowiedź na pytanie w ostatnim poście : ja widziałem silnik 90 KM na pompowtryskach. W Golfie 4 był on montowany ale był to epizod (krótka seria) a dość popularny np. w Sharanie - kod silnika ANU (notabene turbo WG).
    Odnośnie zamieszczonych logów to praktycznie każdy inny. Poproszę jeszcze o parę logów dynamicznych grupy 010. Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo ale w żadnym logu sterownik nie wszedł w tryb pracy awaryjnej by ponownie wygenerować powyższy błąd. Na początek proponuję zamienić miejscami N75 z N18 i również zlogować dynamicznie grupę 010 - zobaczymy czy faktycznie N75 jest za to odpowiedzialny czy nie.
  • #17
    saly
    Level 32  
    Sztomel wrote:
    I odpowiedź na pytanie w ostatnim poście : ja widziałem silnik 90 KM na pompowtryskach. W Golfie 4 był on montowany ale był to epizod (krótka seria) a dość popularny np. w Sharanie - kod silnika ANU (notabene turbo WG).

    A to przepraszam nie trafiłem na tą krótką serie.
  • #18
    tomasz15071985
    Level 10  
    zamykam temat z powodu przedawnienia