Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I '95 1,2 gaśnie

sweet_punk 07 Maj 2011 18:45 3558 14
  • #1 07 Maj 2011 18:45
    sweet_punk
    Poziom 10  

    Witam, mam problem z moją renią - Renault Clio 1,2 z 1995r

    Jak go odpalam to jest wszystko OK ale gdy jest ciepły to zaczyna pobłyskiwać ciśnienie oleju - I tu myślałem ze to może pompa kaplica.

    Ale teraz jak wysprzęglam (do skrzyżowania) to gaśnie.

    Tematów wiele na ten temat juz czytałem ale nie owocne były.

    Mam pytanie odnośnie czujnika który jest w kolektorze ssącym od spodu (konektorek) Do czego ten czujnik?

    Czujnik ciśnienia jest na wężyku (map-sensor)
    Czujnik temp powietrza jest chyba w mono-wtrysku?
    W głowicy dawa czujniki temp wody
    A ten jeden pod monowtryskiem nie wiem od czego a wygląda podejrzanie?

    tu fotka kolektora znaleziona na forum. Mi chodzi o to duże na środku a nie o zaślepki

    Renault Clio I '95 1,2 gaśnie

    0 14
  • #2 07 Maj 2011 18:58
    jannaszek
    Poziom 39  

    Objaw gaśnięcia na rozgrzanym w tym modelu dawał uszkodzony czujnik na wale, oczywiście twój przypadek nie musi być analogicznym.
    A ta lampka oleju oznacza, wiadomo niskie ciśnienie - zużycie motoru..

    0
  • #3 07 Maj 2011 19:18
    sweet_punk
    Poziom 10  

    Wydaje mi się ze gaśnięcie ma związek z tą kontrolką ciśnienia:

    odpalam - jest ok
    jade 30min - zaczyna migać na wolnych (lekko )
    jade 40 min - miga mocniej na wolnych
    jadek 50min - swieci na wolnych
    jade 60min - swieci na wolnych i zwalniajac na sprzegle gasnie

    czasy oczywiście na oko

    postoi 10min i znowu lekko miga

    0
  • #4 07 Maj 2011 19:23
    jannaszek
    Poziom 39  

    Można się bawić w podmianę czujnika ciśnienia czy tez pomiar rzeczywistego, ale czuje że nadchodzi koniec, pewnego razu się zatrze.
    Nie wiem czy to ma związek z gaśnięciem, po mojemu nie,chyba że zaczyna go "łapać" i zadusza go.

    0
  • #5 07 Maj 2011 19:39
    sweet_punk
    Poziom 10  

    Jeszcze się nie zaciera, wchodzi ładnie na obroty. Po zgaśnięciu odpala da dotyk.
    Gaśnie jak jade i wysprzeglam, a jak stoję i wejdę na obroty to nie gaśnie.

    Wydaje mi się ze z obrotów schodzi powoli (zacierający się chyba szybko by stawał)

    0
  • #6 07 Maj 2011 19:49
    bogdan579
    Poziom 10  

    popieram "jannaszek" czujnik na wale, może kostka do niego uszkodzona, kabel przetarty, od niego bym zaczął.

    0
  • #7 07 Maj 2011 19:52
    jannaszek
    Poziom 39  

    No to już wiemy więcej, silnik rozgrzany na wolnych obrotach ma mała kompresje i zmieniają sie już istotnie parametry pracy (przedmuchy).
    Nie bądź taki ufny, to się stanie pewnego upalnego dnia przy jeździe pod górę.
    puki co może zastosuj gęstszy olej- ja np. jeżdżę seycentem na oleju dla diesla.

    0
  • #8 07 Maj 2011 19:52
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To w kolektorze zostaw w spokoju, podgrzewacz nie ma wpływu na pracę rozgrzanego silnika.
    Gaśnięcie silnika na biegu jałowym, głównie podczas ruchu pojazdu - kiedy ciśnienie powietrza w okolicy dolotu jest zmienne - może być spowodowane nie tylko jedną przyczyną.
    Migająca kontrolka ciśnienia raczej nie ma z tym związku, ale może oznaczać uszkodzenie czujnika, pompy oleju, lub zużycie silnika - pomiar manometrem wyjaśni ten problem. Podejrzewam jednak faktyczny problem z ciśnieniem oleju, a co się z tym wiąże - złym smarowaniem i wzrostem temperatury ogólnej silnika. Jeżdżąc z tą usterką szybko zniszczysz silnik.

    0
  • #11 11 Maj 2011 20:42
    deniro18
    Poziom 15  

    A wlałeś mu już doctora czy jeszcze nie?

    0
  • #13 11 Maj 2011 21:09
    deniro18
    Poziom 15  

    Wiec silnik na wykończeniu a nie pompa czy zaworek. Spróbuj zastosować bardziej gęsty olej.

    0
  • #15 12 Maj 2011 19:19
    jannaszek
    Poziom 39  

    Trzeba sprawdzić szczelność wężyków na podciśnieniu, a nawet czy serwo hamulca nie ma dziurawej membrany.
    Silnik jest leciwy, może być również wyrobiona ośka przepustnicy i łapie "dzikie" powietrze.
    Możliwości jest wiele, czasem może pomóc mechanik..
    Trzeba było zmierzyć ciśnienie przed wymianą i po wymianie, aby potwierdzić zasadność wymiany, ale zobaczymy.

    0